Noorwegen vakantie info / reisgenoot

YellowWee

Rookie
9 aug 2014
19
0
Zwolle
Hallo

30 juni ga ik met de dl650 en kampeerspul de overtocht Kiel-Oslo maken.
Vandaaruit o.a Peergyntvegen, Jotunheimvegen, Trolstigen, Gletsjer tocht (5juli), canyoning, Voringfossen, Preikestol, Lyseboth, Kristiansand > Denemarken naar huis.

lijkt het jou leuk om de route mee te rijden of ten dele?
Of ben je in deze periode in de buurt van bovenstaande plekken en lijkt het je leuk samen wat te gaan doen, Gletsjer tocht, canyoning e.a of gewoon ff een biertje met een kampvuurtje?

Of heb je nog must see info voor Noorwegen...

Ik hoor het graag.

Groetjes YellowWee.
 
sounds great! Stuk ervan afgelopen jaar gedaan, waar ga je canyoningen? Have fun iig ;) !
 
Hoi,

Wil rond 5 juli de Gletsjer tocht Nigardsbreen gaan doen.
Dag erna canyoning daar vlakbij.

De motor heeft dan ook ff een dag of 2 vakantie denk ik.

Heb je nog tips?

Groetjes YellowWee
 
Helaas heb ik die weken geen vakantie, (had anders graag meegegaan) het ziet er uit als een geweldige rit.
Veel plezier alvast gewenst. :]

:W
 
Hoi,

Wil rond 5 juli de Gletsjer tocht Nigardsbreen gaan doen.
Dag erna canyoning daar vlakbij.

De motor heeft dan ook ff een dag of 2 vakantie denk ik.

Heb je nog tips?

Groetjes YellowWee

Aah tof! Wij zijn weeste canyoningen in het Opdal (stukje noordelijker van Nigardsbreen).

Opdal en Trysil zijn de meest bekende canyonins van zuid Noorwegen (wat ik erover kon vinden).

En idd, op de dag van canyoningen niet meer motorrijden, zult aardig moe zijn :) Have fun on the trip!

Wat is je plan eigenlijk, wildcamping?
 
Hmz niet helemaal de manier geloof ik...
Maar als je op de link klikt dan krijg je een plaatje van Basecamp.
Daarmee krijg je een idee wat de route ongeveer gaat worden.

Groetjes
 
Hey YellowWee!

Wij vertrekken net twee weken eerder (14 tm 27 juni) maar gaan ongeveer dezelfde route volgen. We zijn van plan om ook Bergen en Stavanger te bezoeken. Hoewel het waarschijnlijk erg last minute wordt kan ik je zeker de hoogtepunten van onze reis doorgeven als we terug zijn. Wellicht heb je er dan nog wat aan!
 
Last minut is ook prima :)

Kun je jullie route een sturen?
Ben wel benieuwd wat ik er eventueel aan toe kan voegen..

Ben erg benieuwd naar jullie reiservaringen terzijne tijd.

Groetjes YellowWee
 
Had het misschien wel leuk gevonden.
Noorwegen staat nog op mijn todo-lijst.

Al geboekt voor Z Afrika. Reis oa met huurmotor rijden bij de Kaap.
Dus dat gaat het dit jaar niet worden...................Helaas!!
 
Hoi,

Zo ff naar de zuidkaap :) gaaf hoor.
Met vliegtuig heen en dan in Afrika toeren met een huur motor?

Tof benieuwd naar je reiservaringen tzt.

GGroetjes YellowWee
 
Hallo Yellowwee,
Mooie tocht man,zit er ook over te denken om einde juni die kant uit te gaan, (eens wat anders), maar ook om de oversteek naar IJsland te maken, vanuit Denemarken schijnt slechts zo'n 800 retour te zijn als je met twee man tegelijk boekt (naar wat ik van de ferry website begrijp).
Heb alleen nog veel te doen wil ik het allemaal redden rond die periode.

Groetz!
 
Hier heb ik wat puntjes op een kaart gezet waar ik langs ben geweest vorig jaar op de motor, zeker een paar aanraders tussen ;)

Klik

Vooral de weg tussen trollstigen en geiranger is mooi (kleine ferry nemen, niet de grote), en de Aurlandfjellet in plaats van de 25km tunnel!

Wildkamperen verder op bergwegen, in de buurt van de hoofdwegen is het wat lastiger
 
Hoi,

Allemaal heel nuttige info :) bedankt daarvoor.

Zelf verwacht ik niet Noordelijker te gaan dan Andalsnes.
Heb 14 dagen waarvan ik er 2/3 niet ga rijden.
Dan is er een Wandeltocht of Preikestol of e.a

Ga denk ik wel even door Bergen heen.
Denk dat het wel een mooie stad is om een keer te zien.

Kan iemand wat duidelijkheid geven hoe ik via m'n route kan weergeven hier.
Heb al e.a geprobeerd maar het wil nog niet echt vlotten :(

Gr YellowWee.
 
imgup.net? dat soort websites en dan gewoon ff plaatje klikken in je bericht en de url plakken

Preikestolen is leuk, maar 2 uur hiken heen (en weer terug), uitzicht is fenomenaal (en is een stuk beter te doen dan 10 uur hiken voor trolltunga). Ik zou niet te veel onder bergen-oslo zijn, daar is het niet zo bijzonder en een stuk drukker met toeristen.
Alesund is ook mooi.
 
Hmz ik hoop dat het door bovenstaande link een beetje duidelijk word waar de route langs gaat....

3 dagen niet rijden ivm,Gletsjer tocht, canyoning en de hiken naar de Preikestol. 😀

Bij de meeste dagen heb ik nog kleine stukjes route een bergweg op bijvoorbeeld bij de flam baan.

Is dit een leuke route voor 12 dagen? Of mis ik dan iets heul moois 😄

Ff kijken of ik wat gedetailleerde plaatjes kan uploaden.

Groetjes YellowWee
Groetjes YellowWee.
 
Iemand nog suggesties voor het rondje?

Misschien rijdt ik vlak langs een must see?
Of heb je langs het rondje nog een geweldige camping/wildkampeerplaats?

Mvg YellowWee.
 
imgup.net? dat soort websites en dan gewoon ff plaatje klikken in je bericht en de url plakken

Preikestolen is leuk, maar 2 uur hiken heen (en weer terug), uitzicht is fenomenaal (en is een stuk beter te doen dan 10 uur hiken voor trolltunga). Ik zou niet te veel onder bergen-oslo zijn, daar is het niet zo bijzonder en een stuk drukker met toeristen.
Alesund is ook mooi.
wat ik mij kan herinneren van de wandeltocht naar de preikestolen is dat het wel aan te raden is om dat op goede schoenen te doen. Met je motorlaarzen is dat geen pretje. Zit een heel stuk bij waar je over losliggende grote keien (formaatje voetbal en groter) moet lopen geloof ik?
 
Hoi,

Bedankt voor de tip.
Heb voor de Preikestol een dag uitgetrokken en neem bergschoenen nee.
Die knul ik wel ergens achterop...

Groetjes YellowWee
 
Nog een kleine tip voor de overtocht Kiel - Olso.

Zet je GSM uit 's nachts. Het schip vaart vaart zo nu en dan binnen bereik van verschillende landen. En dan krijg je steeds SMS-jes van "Welkom in ..... bla bla bla."
 
Hoi,

Bedankt voor de tip.

Ik werk zelf op.schepen en heb meldingen uitgezet.
Hier kun je bij je provider om vragen.

Heb je trouwens nog wel tips over het vastzetten van de motor aan boord? Daar heb ik normaal niks mee van doen ;)

Groetjes YellowWee.
 
Heb je trouwens nog wel tips over het vastzetten van de motor aan boord? Daar heb ik normaal niks mee van doen ;)

Groetjes YellowWee.

Meestal zijn spanbanden voldoende aanwezig, zeker op de Stenaline. Motor op de zijstandaard (niet op middenbok als je die hebt) en in de versnelling zodat hij naar voren en naar achteren al niet meer kan bewegen. Eventueel kan je een wielkeg voor/achter de wielen leggen, die hebben ze meestal ook wel liggen. Je rem inknijpen door een riempje of elastiek om je remhandle en je handvat te binden wordt ook wel gedaan, maar doe ik zelf nooit. Het beste is aan elke kant van je motor een spanband naar de grond. Breder uitzetten van spanband is beter dan zo kort mogelijk naar de grond, maar die ruimte heb je niet altijd.

Je kunt ook één lange spanband over je zadel trekken, maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Zeker bij een lange overtocht kan deze band door trillen of te strak aantrekken in je zadel snijden. Dit kan je dan weer oplossen door er iets tussen te stoppen, bijvoorbeeld je handschoenen.

Het hangt een beetje van de maatschappij af, bij de ene moet je de motor zelf vastzetten, bij de andere wordt het gedaan. Ik doe het altijd liever zelf, maar die keus heb je niet altijd. Als je het zelf moet doen kan je overigens altijd het personeel om hulp vragen.

Nog een tip, zorg dat je wat spullen voor de overtocht(toiletspullen/kleding/telefoonoplader e.d.) bij elkaar makkelijk bereikbaar in een klein tasje hebt. Dan sta je geen half uur te zoeken en in je koffers of tassen te graaien, en hoef je ook niet al je bagage zinloos mee naar je hut te slepen.
 
Laatst bewerkt:
Als je preikestolen gaat lopen, doe het dan een beetje optijd.. anders wordt je knetterlijp van al die erg langzaamlopende mensen.

Als je hiking leuk vindt, dan moet je eigenlijk de Kjeragbolten bij Lysebotn niet overslaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan