Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Noordelijke motorbeurs

Ik ben het met je eens hoor. Je kiest ook zelf om te gaan (ik ga er zelf ook heen als het doorgaat) maar de gemeente en dus organisatie heeft zich aan bepaalde eisen en normen te houden ed. En daar liep het volgens de gemeente vorig jaar dus helaas spaak. Zelf vond ik het in de sneeuw wachten, gezellig kletsen en binnen de geur van halfverbrande benzine wel prima

Dat was idd ook mijn gedachte.... misschien sla ik dit jaar ook wel over

"Organisator Maring heeft een andere ervaring en zegt dat het wel meeviel met de hoeveelheid bezoekers en de uitstoot. Pas eind november 2024 hoorde hij dat er zaken niet goed zijn gegaan."

Dit vind ik altijd wel leuk om te lezen. Iedereen klaagde over de drukte en organisator vond het wel meevallen. Ik sla denk ik ook maar over. ALs de gemeente twijfelt over de geboden veiligheid zal er vast wel iets niet goed zitten..

Dit vind ik altijd wel leuk om te lezen. Iedereen klaagde over de drukte en organisator vond het wel meevallen.
Als de gemeente twijfelt over de geboden veiligheid zal er vast wel iets niet goed zitten..
Klagen over de drukte was vooral voor mij vorig jaar dat het heel veel tijd kostte voordat ik binnen was.
De kassa's dat liep niet zo gladjes.

Verder voelde ik me in m'n zak gescheten dat ik bij aankomst naar een betaald P-terrein aan de overzijde van de rijksweg werd gestuurd, waarna nog een flinke wandeling volgde voordat ik bij de ingang was. Vlakbij de bloemenhal bleek er best nog wel GRATIS parkeerplek te zijn met dus een heel stuk minder lopen. Toen al was mijn plan dat mijn auto een volgende keer veel dichterbij de ingang zou gaan staan.

En de gemeente met veiligheid...........................?
Tegenwoordig leven we in een rubber-tegel-maatschappij.
Bij het minste probleem wordt de organisatie voor de rechter gedaagd met een claim.
Tsja, dan is ook een beetje uitlaatgas direct een probleem. Verdomme, het zijn motorrijders en geen leden van de astma-vereniging!

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...

Al kan ik mij wel voorstellen dat een evenement organiseren onderhand ook geen sinecure meer is..
Van zeer dichtbij meegemaakt wat een festival organiseren betekent. Zelfs al is het een terugkomend evenement, je moet werkelijk waar óveral aan denken. Vorig jaar betekende dat een veiligheidsplan van 150+ pagina's, waar je zo gek niet kon bedenken, of het moest afgedekt zijn. Van overmatig drugsgebruik tot luchtkwaliteit en alles er tussenin.. En uiteraard een paar dagen voor het evenement pas vergund, ondanks langjarige contacten, contracten e.d....

Drukte vorig jaar was naar mijn ervaring ook alleen voor de kassa. Eenmaal binnen viel dat wel mee. Landelijke motorbeurs in Utrecht was veeeeel drukker. Ik hoop en elk geval van ganser harte dat dit evenement wel doorgaat.

Stukje van de organisatie:
Gaat de beurs door?

Dat is een vraag die natuurlijk veel gehoord wordt en daarom een "korte" uitleg wat er aan de hand is.

Op 5 september 2024 is door ons een vergunning aangevraagd, bijtijds dus. Pas op 21 november hadden wij alle gegevens van de Gemeente Tynaarlo in ons bezit met aanvullende vragen. Echter, details wat men PRECIES wilde weten gaf men niet. Kortom men stelt globale "eisen" en geeft niet duidelijk aan welke eisen precies. Hoe kan je dan iets regelen wat men wil?

Zelfs een gesprek omtrent de precieze details weigerde men twee maal, dus moesten we naar de rechter. De beide punten die een probleem leken, waren al opgelost maar tijdens de rechtszitting kwam de Gemeente Tynaarlo ineens dat het veiligheidsplan onvoldoende zou zijn. Dit was weer nieuw voor ons, tot dat moment was dat ons niet bekend. Op de vraag van de rechter wat dan onvoldoende zou zijn kon de Gemeente Tynaarlo geen antwoord geven.

De rechter was, net zoals wij ook al wilden, van mening dat wij eerst nog met elkaar in gesprek zouden moeten. Donderdagmiddag, na de rechtszitting, is ons wederom een lijst door de gemeente toegestuurd met nieuwe eisen. Apart bovendien, een copy and paste van het internet dus niet eens eigen documenten van de Gemeente Tynaarlo, deels zelfs gewoon van een andere gemeente.

Er wordt nu, dit weekend, hard door ons gewerkt om aan ook deze nieuwe eisen te voldoen. Eea wordt dinsdag met de gemeente besproken. Indien wij dinsdag geen vergunning krijgen staan we woensdag wederom voor de rechter (de datum is al gereserveerd bij de Rechtbank).

Dit is ons nog nooit overkomen, de samenwerking de afgelopen 30 jaar met overheden in verschillende gemeentes zoals Assen en Groningen ging altijd vlekkeloos.

Wij hebben vertrouwen op een goede afloop, vorig jaar ontvingen wij de vergunning op 15 januari, 4 dagen voor de beurs. Ook toen hadden wij eind augustus al contact met de Gemeente Tynaarlo.

Punt