Nokkenasketting spannen cbx 750

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.349
222
Lunteren
Ik heb ergens gelezen dat de nokkenas van een cbx 750 niet zo eenvoudig te spannen is als bij de overige honda blokken uit die tijd. Weet iemand hier iets meer over te zeggen? Ik heb nog wphb van zo'n ding kunnen vinden dus ik kan het zelf niet checken.
 
Concludeer ik nu goed dat de ketting met een veer gespannen wordt? 1e plaatje hoofdstuk 6, pagina 70 ?

Als die ketting rammelt is er niets aan te doen dan de veer en waarschijnlijk ook gelijk de ketting te vervangen.?
 
Laatst bewerkt:
Concludeer ik nu goed dat de ketting met een veer gespannen wordt? 1e plaatje hoofdstuk 6, pagina 70 ?

Als die ketting rammelt is er niets aan te doen dan de veer en waarschijnlijk ook gelijk de ketting te vervangen.?

inderdaad met een veer.

heel soms heeft een (dus niet specifiek een CBX probleem) nokkenasketting teveel speling omdat de geleiders breken .
 
Ik zie hier op MF ook een CBX te koop staan voor 400 euro waarbij de kettingen vervangen zijn. Welllicht een betere optie?
Ik heb er jaren met plezier en probleemloos op gereden.


Die verkoper reageert niet echt op de reacties, dus blijkbaar wil ie hem toch niet kwijt...

Is dat trouwens normaal dat de kettingen bij die fietsen al bij 40000km vervangen moeten worden? Dat lijkt me wel erg snel.
En zin om een blok uit te elkaar te halen heb ik ook niet. Ik heb er ook geen tijd voor trouwens.
 
Geen idee. Ik heb de mijne destijds met 21.000 km gekocht en met ruim 70.000 weer verkocht. Nooit kettingen hoeven vervangen. Uitlaatdempers een keer en verder alleen regulier onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan