nieuwe yamaha T MAX 2009

Achter het stuur van een Tmax, een mooi landweggetje voor je met grazende paarden in de wei, het zonnetje wat zich steeds meer laat zien en voelen, en twee cilinders die grommend vragen om een stoot benzine. Mooi man! 8-)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* FOTO VAN HET JAAR! *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Jaja, de Tmax is heel fotogeniek!

Vandaag viel mijn oog op de dikke achterband. Dat ziet er best gespierd uit. Maar het zal wel een paar lieve duiten gaan kosten als hij versleten is...



full
 
Jaja, de Tmax is heel fotogeniek!

Vandaag viel mijn oog op de dikke achterband. Dat ziet er best gespierd uit. Maar het zal wel een paar lieve duiten gaan kosten als hij versleten is...



[afbeelding]

val wel mee wat een band van een scooter kost
kost de helft van een band van een racer
 
Jaja, de Tmax is heel fotogeniek!

Vandaag viel mijn oog op de dikke achterband. Dat ziet er best gespierd uit. Maar het zal wel een paar lieve duiten gaan kosten als hij versleten is...

[afbeelding]

Aha, jouw achterband werpt ook al zoveel vuil omhoog. En dat vuil zie je extra goed op de zwarte achterbrug en zwarte velgen. Ik blijf poetsen..... |(
Maar inderdaad wel indrukwekkend, die achterband. 8-)
 
dat ie hard door de bocht gaat heb ik van het weekend wel gemerkt
was met een ploegje met motors wat op en af ritten aan het rijden
en tot mijn verbazing kun je gewoon net zo snel door de bocht als een R6
en dat zonder je middebok aan de grond te rijden
heb echt zitten lachen op me t-max hoe duffe scooter _O- _O- echt niet })

"Net zo snel als een R6" is misschien wat overdreven, maar ik denk dat het voor een niet-professionele piloot makkelijker is om met een T-max extreem hard door een gegeven bocht te komen dan op een R6. Leuk altijd in het noorden van Italië, als er groepjes sporters uit Nederland of Duitsland met hun pk-pakhuizen in de bergen komen spelen en dan een locale Italiaan op een T-max of een Nexus met slechts iets meer dan 40 pk tegenkomen. Die zijn dus onmogelijk in te halen... Met de komst van de GP800 is dit broek-af-effect nog erger geworden, het wachten is nu op een Japans antwoord met 70 pk... :P
 
"Net zo snel als een R6" is misschien wat overdreven, maar ik denk dat het voor een niet-professionele piloot makkelijker is om met een T-max extreem hard door een gegeven bocht te komen dan op een R6. Leuk altijd in het noorden van Italië, als er groepjes sporters uit Nederland of Duitsland met hun pk-pakhuizen in de bergen komen spelen en dan een locale Italiaan op een T-max of een Nexus met slechts iets meer dan 40 pk tegenkomen. Die zijn dus onmogelijk in te halen... Met de komst van de GP800 is dit broek-af-effect nog erger geworden, het wachten is nu op een Japans antwoord met 70 pk... :P

is niets overdreven aan heb het over de bochten snelheid
en niet dat een T-MAX net zo snel is als een R6
dat weet ik maar al te goed dat een T-MAX niet zo snel is
als een R6 heb er zelf op gereden

maar van mij mogen ze bij yamaha best eens
wat tegenover de gp800 gaan zetten maar dan wel zonder ketting
 
Vandaag het windschermpje (van MV-motorrad.de) getest. Nou, dat is echt boven verwachting. Op de Xmax scheelde het al veel, maar op de Tmax nog meer. I



[afbeelding]

@Bikedan,

Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos
 
@Bikedan,

Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos

hoi jos

scheeld wel wat je je krijgt heel wat minder wind op je handen
als het heel erg koud is en je rijd op de snelweg worden je buitenste vingers(ring en pink)wel wat koud als je je handvat verwarming niet hebt aan staan
als je die aan heb staan is het goed te doen

de givi ruit zet je op de zelvde manier en met de orgineele spullen vast
de givi ruit is aleen het bovenste deel het zwarte deel komt gewoon terug
en ja de bevestiging hebben ze mooi weg gewerkt

je moet eerst het kuipdeel wat tussen je koplampen zit verwijderen
dan komen de bevestegings punten tevoorschijn
staat ook in je gebruikers handleiding hoe je het kuipwerk verwijderd

:W danny
 
Danny, wat een blunder, moet behoorlijk scheel gezien hebben. De vraag die ik aan u gestelt heb was feitelijk voor Gerrit 2 bedoeld. Sorry voor de last.
Groeten
Jos
 
Laatst bewerkt:
@Gerrit2,

Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos
 
@Gerrit2,

Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos

Het zit er gewoon met 2 imbusboutjes opgeklemd Jos, met een stukje rubber ertussen.
Met de 2 boutjes aan de zijkant is het schermpje verstelbaar.
Er hoeft dus niet in het scherm geboord te worden of zoiets.


full
 
Gerrit,

Mijn dank is groot.
Prachtige foto en een zeer duidelijke uitleg. Ga het vanavond proberen te bestellen.

Groeten
Jos
 
Het gekke met dit schermpje is, dat er geen wind door de spleet komt, of door de ruimte onder het schermpje. Tenminste, ik voel geen stromende lucht als ik tijdens het rijden mijn hand ervoor houd.
De wind wordt zeker zo sterk naar boven afgebogen dat het 'vergeet' om de afslag door de spleten te nemen.
Maar dat is onderzoek voor stromingsdeskundigen. Het werkt in ieder geval goed en daar gaat het om.
 
Het gekke met dit schermpje is, dat er geen wind door de spleet komt, of door de ruimte onder het schermpje. Tenminste, ik voel geen stromende lucht als ik tijdens het rijden mijn hand ervoor houd.
De wind wordt zeker zo sterk naar boven afgebogen dat het 'vergeet' om de afslag door de spleten te nemen.
Maar dat is onderzoek voor stromingsdeskundigen. Het werkt in ieder geval goed en daar gaat het om.

Al werkt 't nog zo goed, het is gewoon TE lelijk om er op te zetten/mee rond te rijden! :r
 
Het gekke met dit schermpje is, dat er geen wind door de spleet komt, of door de ruimte onder het schermpje. Tenminste, ik voel geen stromende lucht als ik tijdens het rijden mijn hand ervoor houd.
De wind wordt zeker zo sterk naar boven afgebogen dat het 'vergeet' om de afslag door de spleten te nemen.
Maar dat is onderzoek voor stromingsdeskundigen. Het werkt in ieder geval goed en daar gaat het om.
Ik hoop dat ik (als ik kan die dag, toertocht)dat ik eens zo'n schermpje bij iemand te zien krijg. Misschien is het ook nog wat voor mij. Al vind ik ze wel vrij prijzig en ze zijn er volgens mij ook makkelijk af te jatten omdat ze universeel zijn(maw niet alleen voor jou type scooter, iedereen heeft er dus wat aan). Of draaf ik nu te ver door... :?
 
Jeetje Vox je zit al achter zo een imens groot scherm..... is dat nog niet genoeg? :P

Ik zag al eerder op het forum een spoiler voor op het scherm, ziet er een stuk beter uit.

full
 
Ik hoop dat ik (als ik kan die dag, toertocht)dat ik eens zo'n schermpje bij iemand te zien krijg. Misschien is het ook nog wat voor mij. Al vind ik ze wel vrij prijzig en ze zijn er volgens mij ook makkelijk af te jatten omdat ze universeel zijn(maw niet alleen voor jou type scooter, iedereen heeft er dus wat aan). Of draaf ik nu te ver door... :?

_O- _O-

Alsof er iemand is die dat zou willen; of natuurlijk om door te verkopen aan iemand binnen dit forum :X
 
Nu even een zinvolle tip mbt turbulentie:

full


1. Ruitje inkorten; kost niets.
2. Absoluut geen turbulentie meer; alleen schone (stille) rijwind.
3. Maximaal goed zicht.
4. Staat veeeeeel strakker/sportiever.
5. Voldoende ruitje over om ervoor te zorgen dat tot op hoge snelheid de winddruk niet teveel wordt/je van de scooter afgeblazen wordt.
 
ik heb donderag op de tmax proef gereden 2009 model.
nou heb ik hier wel eens vaker op geschreven dat ik niet echt gecharmeerd ben van de tmax oude model dan.
des tijds koos ik ook voor de majesty boven de max.
ik moet zeggen wat een wereld van een verschil de 2009 model.
dit had ik echt niet verwacht lijkt net een hele andere nieuwe motor.
niet alleen krachtiger aanvoelend maar vloeiender en naast het sportieve wat meer comfor dan hij had.
als ik de keuse opnieuw mocht maken dan zou het helemaal de tmax zijn.
ik heb ook op de gillera gp800 gereden hmm het is net aan maar die geeft buiten de ketting toch nog wel net de voorkeur al was ik zeeeeer verast over de tmax.
 
Denni, dit is echt de (T-)Max. Kom je naar de toer op 11 April? Want dit zou ik graag in levende lijven willen zien. Hoe groot ben je feitelijk?
Wou juist een schermpje zoals van Gerrit bestellen, maar nu ga ik nog wat wachten. het is toch ver 11 april.
Groeten
Jos
 
Niets dan lof over de T-max 2008-9, doch er zijn toch puntjes van kritiek.Bij het oude model zat de batterij gewoon onder het zadel,nu zit die zoals alom bekend in de voorpartij.Zaterdagmorgen wou ik een ritje gaan maken,maar mijn batterij was compleet plat.Bij het aanzetten van het stuurslot kan je nog even verder draaien en dan branden de standlichten.Waarschijnlijk was dit mij het geval,maar had ik er geen erg in, en na thuiskomst van het werk ben ik helaas later niet meer in de garage geweest,bij duisternis had ik dit euvel allicht opgemerkt.Ik ben dan zelf begonnen de voorpartij te ontmantelen om maar bij die batterij te kunnen,dit is toch wel erg omslachtig.Ik heb een druppellader maar dit werkte niet aangezien er nog minimum 6 volt op de contactpunten dient te zitten.Mijn dealer kon me pas ten vroegste dinsdagmorgen helpen zo dat mij niets anders over bleef dan de pechdienst VAB in te schakelen, enfin een kloteweekend,maar ik had de batterij toch liever onder het zadel,dit is alles behalve praktisch.
 
Niets dan lof over de T-max 2008-9, doch er zijn toch puntjes van kritiek.Bij het oude model zat de batterij gewoon onder het zadel,nu zit die zoals alom bekend in de voorpartij.Zaterdagmorgen wou ik een ritje gaan maken,maar mijn batterij was compleet plat.Bij het aanzetten van het stuurslot kan je nog even verder draaien en dan branden de standlichten.Waarschijnlijk was dit mij het geval,maar had ik er geen erg in, en na thuiskomst van het werk ben ik helaas later niet meer in de garage geweest,bij duisternis had ik dit euvel allicht opgemerkt.Ik ben dan zelf begonnen de voorpartij te ontmantelen om maar bij die batterij te kunnen,dit is toch wel erg omslachtig.Ik heb een druppellader maar dit werkte niet aangezien er nog minimum 6 volt op de contactpunten dient te zitten.Mijn dealer kon me pas ten vroegste dinsdagmorgen helpen zo dat mij niets anders over bleef dan de pechdienst VAB in te schakelen, enfin een kloteweekend,maar ik had de batterij toch liever onder het zadel,dit is alles behalve praktisch.

ja daar hebben ze bij yamaha dan toch niet echt overna gedacht
vond het ook niet zo'n goede plaats :(

en even aanduwen is er niet bij met een scooter |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan