Achter het stuur van een Tmax, een mooi landweggetje voor je met grazende paarden in de wei, het zonnetje wat zich steeds meer laat zien en voelen, en twee cilinders die grommend vragen om een stoot benzine. Mooi man!
FOTO VAN HET JAAR!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Achter het stuur van een Tmax, een mooi landweggetje voor je met grazende paarden in de wei, het zonnetje wat zich steeds meer laat zien en voelen, en twee cilinders die grommend vragen om een stoot benzine. Mooi man!
Jaja, de Tmax is heel fotogeniek!
Vandaag viel mijn oog op de dikke achterband. Dat ziet er best gespierd uit. Maar het zal wel een paar lieve duiten gaan kosten als hij versleten is...
[afbeelding]
Jaja, de Tmax is heel fotogeniek!
Vandaag viel mijn oog op de dikke achterband. Dat ziet er best gespierd uit. Maar het zal wel een paar lieve duiten gaan kosten als hij versleten is...
[afbeelding]
dat ie hard door de bocht gaat heb ik van het weekend wel gemerkt
was met een ploegje met motors wat op en af ritten aan het rijden
en tot mijn verbazing kun je gewoon net zo snel door de bocht als een R6
en dat zonder je middebok aan de grond te rijden
heb echt zitten lachen op me t-max hoe duffe scooter echt niet
"Net zo snel als een R6" is misschien wat overdreven, maar ik denk dat het voor een niet-professionele piloot makkelijker is om met een T-max extreem hard door een gegeven bocht te komen dan op een R6. Leuk altijd in het noorden van Italië, als er groepjes sporters uit Nederland of Duitsland met hun pk-pakhuizen in de bergen komen spelen en dan een locale Italiaan op een T-max of een Nexus met slechts iets meer dan 40 pk tegenkomen. Die zijn dus onmogelijk in te halen... Met de komst van de GP800 is dit broek-af-effect nog erger geworden, het wachten is nu op een Japans antwoord met 70 pk...
Vandaag het windschermpje (van MV-motorrad.de) getest. Nou, dat is echt boven verwachting. Op de Xmax scheelde het al veel, maar op de Tmax nog meer. I
[afbeelding]
@Bikedan,
Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos
Danny, wat een blunder, moet behoorlijk scheel gezien hebben. De vraag die ik aan u gestelt heb was feitelijk voor Gerrit 2 bedoeld. Sorry voor de last.
Groeten
Jos
@Gerrit2,
Vandaag op de snelweg mijn hand gehouden op de plaats waar het windschermpje zou moeten komen. Was dit een reuze verschil. Nu heb ik een vraagje. Hoe of met wat moet je het bevestigen. Op de site en jouw foto zie ik nergens vijzen bouten enz. Ziet er mij zoiets uit dat je er moet opknijpen of vergis ik mij?
Dank bij voorbaat.
Groeten
Jos
Het gekke met dit schermpje is, dat er geen wind door de spleet komt, of door de ruimte onder het schermpje. Tenminste, ik voel geen stromende lucht als ik tijdens het rijden mijn hand ervoor houd.
De wind wordt zeker zo sterk naar boven afgebogen dat het 'vergeet' om de afslag door de spleten te nemen.
Maar dat is onderzoek voor stromingsdeskundigen. Het werkt in ieder geval goed en daar gaat het om.
Ik hoop dat ik (als ik kan die dag, toertocht)dat ik eens zo'n schermpje bij iemand te zien krijg. Misschien is het ook nog wat voor mij. Al vind ik ze wel vrij prijzig en ze zijn er volgens mij ook makkelijk af te jatten omdat ze universeel zijn(maw niet alleen voor jou type scooter, iedereen heeft er dus wat aan). Of draaf ik nu te ver door...Het gekke met dit schermpje is, dat er geen wind door de spleet komt, of door de ruimte onder het schermpje. Tenminste, ik voel geen stromende lucht als ik tijdens het rijden mijn hand ervoor houd.
De wind wordt zeker zo sterk naar boven afgebogen dat het 'vergeet' om de afslag door de spleten te nemen.
Maar dat is onderzoek voor stromingsdeskundigen. Het werkt in ieder geval goed en daar gaat het om.
Ik hoop dat ik (als ik kan die dag, toertocht)dat ik eens zo'n schermpje bij iemand te zien krijg. Misschien is het ook nog wat voor mij. Al vind ik ze wel vrij prijzig en ze zijn er volgens mij ook makkelijk af te jatten omdat ze universeel zijn(maw niet alleen voor jou type scooter, iedereen heeft er dus wat aan). Of draaf ik nu te ver door...
das de geilste tmax die ik tot hiertoe al gezien heb!!
Niets dan lof over de T-max 2008-9, doch er zijn toch puntjes van kritiek.Bij het oude model zat de batterij gewoon onder het zadel,nu zit die zoals alom bekend in de voorpartij.Zaterdagmorgen wou ik een ritje gaan maken,maar mijn batterij was compleet plat.Bij het aanzetten van het stuurslot kan je nog even verder draaien en dan branden de standlichten.Waarschijnlijk was dit mij het geval,maar had ik er geen erg in, en na thuiskomst van het werk ben ik helaas later niet meer in de garage geweest,bij duisternis had ik dit euvel allicht opgemerkt.Ik ben dan zelf begonnen de voorpartij te ontmantelen om maar bij die batterij te kunnen,dit is toch wel erg omslachtig.Ik heb een druppellader maar dit werkte niet aangezien er nog minimum 6 volt op de contactpunten dient te zitten.Mijn dealer kon me pas ten vroegste dinsdagmorgen helpen zo dat mij niets anders over bleef dan de pechdienst VAB in te schakelen, enfin een kloteweekend,maar ik had de batterij toch liever onder het zadel,dit is alles behalve praktisch.