Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er eventueel andere uitlaatsystemen met dubbele pijpen, die net wat extra kracht en/of bruter geluid geven?:)


Renegade en Ixil hadden ze ook (dubbele high mount).
Maar er is nu nog maar bar weinig over te vinden.
Je kunt het zelf laten maken, of ebay ed in de gaten houden.

Verder zijn er hoopjes enkele uitlaten te vinden, die allemaal een bruter geluid maken dan je standaard pijp ;)
Doorgaans, hoe kleiner de uitlaat (demper eigenlijk) hoe groter de herrie *D
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie verder nog tips om een heerlijk donker geluid uit de SV te laten komen?:D
Eventueel sites die veel uitlaten verkopen?
Ik vind high mount het mooiste, en het liefste 2 dempers.:)
 
Donkerste geluid komt voor zover ik weet uit de Yoshimura maar die is niet in highmount/dual te krijgen.

DennyzfR6 heeft een mooi custom made Laser Stealth systeem met een hele diepe brul.

Mivv is ook altijd goed, wel vrij hard maar ook goed diep. Die hebben iig enkele highmounts.


Wat je ook altijd nog kan doen: contact opnemen met Mille Pajic. Die kan alles bouwen wat jij kunt verzinnen. Zou je enkel 2 losse dempers moeten scoren (hij heeft ook altijd 2e hands dempers liggen, wellicht een optie) en hem de buizen laten maken.
 
In de OP zie ik iemand met deze uitlaat; Ixil Carbon double high mount.
Erg mooi.:)
Is deze nog ergens te verkrijgen?
 
zo, vandaag geslaagd voor m'n AVB *D nu nog ff wachten tot ik op kan voor AVD. hopelijk over een week of 3 eindelijk op m'n SV rijden *D

Moet je voor de overstap van A1 naar A2 weer opnieuw AVB doen? Ik dacht dat je daarbij alleen een examen AVD met paar oefeningen tussen door moest doen...
 
Moet je voor de overstap van A1 naar A2 weer opnieuw AVB doen? Ik dacht dat je daarbij alleen een examen AVD met paar oefeningen tussen door moest doen...

ja dat moet ook, maar dat is als je 2 jaar je A1 rijbewijs hebt. ik heb het nu net een jaar, maar ik ben onderuit gegaan met mijn 125cc motor en was ik voor 5 maanden in het buitenland, dus leek het mij beter om voor A2 te gaan. Want een nieuwe 125cc kopen zou duurder word.

is een K&N luchtfilter eigenlijk alleen voor het geluid of zijn er ook nog andere verschillen?
 
Laatst bewerkt:
K&N filter is een hi-flow airfilter. Maar voor de 650 is hij niet echt nodig. De 1000 gebruikt immers exact het zelfde filter. Dus standaard filter is niet onderbemeten of iets. Wel is een K&N een lifetime filter; reinigen en onderhouden met een K&N onderhoud set. Originele filter dient elke x1000 km te worden vervangen. Voor meer geluid uit de luchtbox kun je beter de snorkel wat inkorten.
 
Bolski, Sidekick Performance, Noud's Motorbazaar

dat zijn iig de adressen waar je soms wat korting kunt krijgen als je zeegt dat je van MF komt :P
 
Weet iemand of er echt verschil zit in luchtfilters ?
Bv K&N of origineel.
Ik ga mijne een beurtje geven en een nieuw luchtfilter hoort daar ook bij.
 
Weet iemand of er echt verschil zit in luchtfilters ?
Bv K&N of origineel.
Ik ga mijne een beurtje geven en een nieuw luchtfilter hoort daar ook bij.
Qua vermogen : geen verschil
Qua geluid: misschien een fractie verschil
Qua onderhoud: véél verschil (je hoeft een K&N nooit meer te vervangen, hooguit schoon te maken)
 
Een K&N kost €60. Een K&N cleaning kit kost €20. Voor €80 euro koop je 4 originele filters, geschikt voor 72.000 km.
Filter verwisselen is minder werk dan schoonmaken.

Ik blijf wel met de originele filters rijden ;)
 
KoWK3Fah.jpg


Begint grijs te worden
 
Hij staat nu op de 44000km dus word het wel tijd voor een grote beurt,eind juni ga ik route grand alpes rijden en route napoleon weer terug.
Maar begin aug ga ik naar zuid/oost spanje en de heen reis word een ironbutt rit,1600km in 24uur.

Alleen kleppen stellen kan ik niet dus dat laat ik wel ergens doen
 
Een K&N kost €60. Een K&N cleaning kit kost €20. Voor €80 euro koop je 4 originele filters, geschikt voor 72.000 km.
Filter verwisselen is minder werk dan schoonmaken.

Ik blijf wel met de originele filters rijden ;)


zo denk ik er ook over
 
Ik heb dit weekend a brother from another mother op bezoek :)

Ik heb haar het hele weekend, wat een bike zo'n Panigale 899. Zoveel power, maar nodig wel enorm uit dat zeg.. :) :)

j6s681.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan