De zithouding voor mij voornamelijk, ik wil graag lange stukken rijden en trips naar het buitenland maken.Wat is er precies oncomfortabel aan je Z900? (Of iig niet comfortabel genoeg...)
Wat maakt dat je denkt op een andere motor hier geen last van te krijgen?De zithouding voor mij voornamelijk, ik wil graag lange stukken rijden en trips naar het buitenland maken.
Ik merk alleen erg dat als ik langer dan 1,5 uur aan 1 stuk op mijn z900 rijd, ik pijn in mijn onderrug en onderarmen ga krijgen.
Ik ben nieuwe op dit forum, en trotse eigenaar van een Kawasaki Z900 (A2 variant, vol vermogen) uit 2018.
Dit is ook gelijk mijn eerste motor, hij bevalt mij prima en vind hem er nog steeds tof uitzien!
de kleine jongen (187 lang ) is van de Z1000 overgestapt op de Tracer 9GT ,Hi Iedereen!
Ik ben nieuwe op dit forum, en trotse eigenaar van een Kawasaki Z900 (A2 variant, vol vermogen) uit 2018.
Dit is ook gelijk mijn eerste motor, hij bevalt mij prima en vind hem er nog steeds tof uitzien!
Echter merk ik dat ik met dit lekkere weer nu al onwijs erg neig naar een andere motor waar ik toch meer langere ritten mee kan maken en comfortabeler zit.
Ik heb een beetje zitten kijken, en twijfel persoonlijk tussen de Tracer 7GT 2023 en de Tracer 9 (nieuwste model).
Omdat ik nog een redelijk jonge bestuurder ben is verzekering nog best wel prijzig, en zit er natuurlijk een redelijk verschil in vermogen.
Mijn huidige z900 heeft rond de 98pk momenteel en dat bevalt goed! Ik heb geen idee daarom of het verstandig is om naar een lichtere motor met minder vermogen te gaan.
Ik zelf ben 1.90 en ben niet van plan om te duo rijden.
Natuurlijk moet ik nog eerst een proefrit maken e.d.Wat maakt dat je denkt op een andere motor hier geen last van te krijgen?
Er zijn weinig motoren waar op den duur niet iets van pijn/vermoeid gaat voelen. Na 1.5 A 2 stoppen om te strekken en wat rust te nemen is niet vreemd.
Kilometers maken kunnen de pijn, (misschien is het gewenning) verminderen. Ga gewoon proefrijden en probeer wat je dan wel past.
Ik heb zelf zitten kijken onder andere naar de 9GT, alleen moet ik toegeven dat ik de prijs voor een 9GT nieuw net iets te gek vind.de kleine jongen (187 lang ) is van de Z1000 overgestapt op de Tracer 9GT ,
zithouding is 100% beter voor hem, lekkere wendbare en indien nodigerg vlotte motor
Daarom gaan rijden en ervaren. Eigenlijk zijn tips over welke motor zinloos, de zit en gevoel bij een motor is heel persoonlijk.Natuurlijk moet ik nog eerst een proefrit maken e.d.
Mijn gedachte is natuurlijk dat je met een tracer ongeacht motortype een andere zithouding hebt waardoor je het wat langer vol kan houden.
Bedankt in ieder geval voor de tijd en tips!
Jaa enige wat ik mezelf echt afvraag is of ik er goed aan doe om van een 4 cylinder 900cc naar een 2cyl 700cc te gaan.Daarom gaan rijden en ervaren. Eigenlijk zijn tips over welke motor zinloos, de zit en gevoel bij een motor is heel persoonlijk.
Ik ben zelf van 1200 135 pk 4 cil. naar een 900 bijna 90 pk 2 cil. gegaan. Ik heb er nooit spijt gehad. Maar, dat is een persoonlijke conclusie, wat jou past kan alleen jij zelf ervaren. 1 ding is wel belangrijk, veel pk zegt niet alles, koppel, dat is waar het op neerkomt.Jaa enige wat ik mezelf echt afvraag is of ik er goed aan doe om van een 4 cylinder 900cc naar een 2cyl 700cc te gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet met de gedachte bigger = better. Het zijn voornamelijk snelweg km naar werk, en af en toe touren door nederand, waar je toch niet hard mag.
Bedankt!
Voor wat betreft mijn 2ct.Jaa enige wat ik mezelf echt afvraag is of ik er goed aan doe om van een 4 cylinder 900cc naar een 2cyl 700cc te gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet met de gedachte bigger = better. Het zijn voornamelijk snelweg km naar werk, en af en toe touren door nederand, waar je toch niet hard mag.
Bedankt!
Hoe vaak heb je al langere ritten gereden op je motor? Je moet ook wennen aan de inspanning. Het is niet zo dat je op een tracer wel ineens een dag lang kan rijden. Je zal je zitvlak zeker voelen Ook dat vergt gewenning.
Jaa precies! Ik ga het morgen maar een testen en aan de hand verder kijken! Bedankt in ieder geval!Ik ben zelf van 1200 135 pk 4 cil. naar een 900 bijna 90 pk 2 cil. gegaan. Ik heb er nooit spijt gehad. Maar, dat is een persoonlijke conclusie, wat jou past kan alleen jij zelf ervaren. 1 ding is wel belangrijk, veel pk zegt niet alles, koppel, dat is waar het op neerkomt.
Mijn gedachte is natuurlijk dat je met een tracer ongeacht motortype een andere zithouding hebt waardoor je het wat langer vol kan houden.
Dit wijst eigenlijk op een foutieve actieve rijhouding: je vangt kennelijk je gewicht op met je armen bij remmen/vertragen en bij optrekken trekt de motor aan je armen.De zithouding voor mij voornamelijk, ik wil graag lange stukken rijden en trips naar het buitenland maken.
Ik merk alleen erg dat als ik langer dan 1,5 uur aan 1 stuk op mijn z900 rijd, ik pijn in mijn onderrug en onderarmen ga krijgen.
Interessant bericht dit en bedankt! Ik zal er voortaan eens op gaan letten! En kijken hoe het dan bevaltDit wijst eigenlijk op een foutieve actieve rijhouding: je vangt kennelijk je gewicht op met je armen bij remmen/vertragen en bij optrekken trekt de motor aan je armen.
Je moet altijd zo je bovenlichaam (tegen-)bewegen dat er bijna geen kracht op je armen/handen/vingers werkt.
Van motor wisselen is eerder symptoom bestrijding, al zal het misschien bij de tracer een uurtje langer duren vooraleer de symptomen opduiken.
Heb vandaag een proefrit gehad met de tracer 7gt, het verschil merk ik wel met mijn benen en mijn armen.Dat de zithouding niet verschilt zou ik toch niet concluderen van bovenstaande afbeeldingen. Kijk niet alleen naar de positie van de rug, maar vooral ook naar stand van de armen en benen. De z900 heeft de benen veel meer opgevouwen, en met bijna gestrekte armen (dus wat druk op de polsen). De houding op de tracer is een stuk minder actief, met minder opgevouwen benen, en relaxte armen. Dat laatste betekent wel dat je makkelijk onderuit kunt zakken (bolle rug), waardoor je ook weer last van je rug kan krijgen - maar dat is een kwestie van op je postuur letten, rechtop blijven zitten.
2 lange ritten is dus niks. Dan ga je op die tracer ook pijn in je kont krijgen. Een marathon loop je ook niet zonder oefenen.
Je,ziet hierboven dat de zitpositie nauwelijks verschilt.
Ik krijg na 8 uur last van mijn gat en na 12uur van mijn benen maar voel ik mijn gat niet meer als pijnlijk. Na 15u voeltcalles prima. Ergo, het probleem verplaatst zich naarmate je langer rijdt. Dus rijden, rijden, rijden. Afwisselend rijden helpt heel goed.