Ducslaaptniet
Rookie
- 29 okt 2021
- 10
- 16
Goedenavond allen,
Mijn naam is René en sinds enkele weken bezit ik mijn motorrijbewijs.
En je wilt uiteraard puurheid en passie. Dus de Japanners heb ik naar een zijspoor geschoven.
Afgelopen zomer rondgekeken naar verschillende Ducs. Ik viel als een blok voor de 749/999. Wat een brute machines.
Maar ja... Was dat wel zo verstandig als "beginnersmotor". En voor aanschaf en onderhoud mag je dan wat dieper in de buidel tasten.
Zo viel mijn oog op de 2e generatie 900SS, uit 1999. Ik begrijp dat niet iedereen gecharmeerd is van de Terblanche styling, maar ik vind 'm prachtig.
In mijn ogen nog steeds een karakterfiets met de heerlijke bulderende 2-klepper, die trekt als een lier, En nog altijd een nekkendraaier.
De moderne brandstofinjectie is prettig, het blok betrouwbaar en prettig te onderhouden. Na drie maanden stilstand starten lopen. Koud heeft de bella donna nog haar nukken, maar eenmaal warm (na 30 a 40 minuten) heerlijk! Wat een handling, zo puur en rauw. Het instrumentarium en spiegeltjes trillen mooi onder de 3000 toeren.
Ik heb het getroffen, want de bella donna heeft carbon kappen en carbon laser uitlaten, zonder db-killers. Ook zat er al een Dynojet Powercommander 3 in en een
K&N luchtfilter.
Elke kilometer is het genieten. Hopelijk maak ik nog vele veilige en mooie ritten.
Fijne avond!
Mijn naam is René en sinds enkele weken bezit ik mijn motorrijbewijs.
En je wilt uiteraard puurheid en passie. Dus de Japanners heb ik naar een zijspoor geschoven.
Afgelopen zomer rondgekeken naar verschillende Ducs. Ik viel als een blok voor de 749/999. Wat een brute machines.
Maar ja... Was dat wel zo verstandig als "beginnersmotor". En voor aanschaf en onderhoud mag je dan wat dieper in de buidel tasten.
Zo viel mijn oog op de 2e generatie 900SS, uit 1999. Ik begrijp dat niet iedereen gecharmeerd is van de Terblanche styling, maar ik vind 'm prachtig.
In mijn ogen nog steeds een karakterfiets met de heerlijke bulderende 2-klepper, die trekt als een lier, En nog altijd een nekkendraaier.
De moderne brandstofinjectie is prettig, het blok betrouwbaar en prettig te onderhouden. Na drie maanden stilstand starten lopen. Koud heeft de bella donna nog haar nukken, maar eenmaal warm (na 30 a 40 minuten) heerlijk! Wat een handling, zo puur en rauw. Het instrumentarium en spiegeltjes trillen mooi onder de 3000 toeren.
Ik heb het getroffen, want de bella donna heeft carbon kappen en carbon laser uitlaten, zonder db-killers. Ook zat er al een Dynojet Powercommander 3 in en een
K&N luchtfilter.
Elke kilometer is het genieten. Hopelijk maak ik nog vele veilige en mooie ritten.
Fijne avond!