Beardsss
Rookie
- 12 jul 2021
- 17
- 32
Goedendag,
Ik heb nu 2 lege accu's en weet niet precies waar te zoeken. Even een korte geschiedenis van mijn Yamaha Virago XV700 bj'87:
Bij aankoop van de motor heeft hij 4 weken stil gestaan, heb in de tussentijd wel wekelijks even gestart en warm laten draaien. Helaas nog geen rijbewijs in de kontzak dus rijden zat er niet in. Na 2e dag woon-werk kwam ik halverwege stil te staan met een gesprongen hoofdzekering. De originele hoofdzekering was 20A maar bij gebrek aan een 20A glaszekering is deze vervangen voor een 25A zekering. Inmiddels zit er een nieuwe zekering van 20A in (heb nogal moeite moeten doen om deze in bezit te krijgen).
Afijn tot 2 weken terug bijna 1000km zonder problemen gereden. Afgelopen week wou ik weer een stukje rijden maar de lampen gingen niet aan, laat staan dat de startmotor rond ging. Accu eruit en 1,5V gemeten. Het eerste wat in me opkwam was accu kapot dus maar een nieuwe besteld. Deze heb ik er zaterdagmiddag ingezet. Motor gestart en gelijk weer afgezet. Zondagmiddag wou ik weer een stukje rijden..... Niks.
Nieuwe accu doorgemeten en deze gaf 1,7V. Inmiddels hangt de oude aan de druppellader en deze lijkt toch weer gewoon richting 13,5V te gaan dus of deze echt kapot was ga ik betwijfelen.
Ik heb even de lekstroom gemeten tussen de -pool van de accu en de massakabel: 110mA. Dat lijkt me minimaal.
Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken?
Ik heb nu 2 lege accu's en weet niet precies waar te zoeken. Even een korte geschiedenis van mijn Yamaha Virago XV700 bj'87:
Bij aankoop van de motor heeft hij 4 weken stil gestaan, heb in de tussentijd wel wekelijks even gestart en warm laten draaien. Helaas nog geen rijbewijs in de kontzak dus rijden zat er niet in. Na 2e dag woon-werk kwam ik halverwege stil te staan met een gesprongen hoofdzekering. De originele hoofdzekering was 20A maar bij gebrek aan een 20A glaszekering is deze vervangen voor een 25A zekering. Inmiddels zit er een nieuwe zekering van 20A in (heb nogal moeite moeten doen om deze in bezit te krijgen).
Afijn tot 2 weken terug bijna 1000km zonder problemen gereden. Afgelopen week wou ik weer een stukje rijden maar de lampen gingen niet aan, laat staan dat de startmotor rond ging. Accu eruit en 1,5V gemeten. Het eerste wat in me opkwam was accu kapot dus maar een nieuwe besteld. Deze heb ik er zaterdagmiddag ingezet. Motor gestart en gelijk weer afgezet. Zondagmiddag wou ik weer een stukje rijden..... Niks.
Nieuwe accu doorgemeten en deze gaf 1,7V. Inmiddels hangt de oude aan de druppellader en deze lijkt toch weer gewoon richting 13,5V te gaan dus of deze echt kapot was ga ik betwijfelen.
Ik heb even de lekstroom gemeten tussen de -pool van de accu en de massakabel: 110mA. Dat lijkt me minimaal.
Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken?