Nieuw hier

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.518
773
Holland
Beste Forumleden.
Wil me graag even voorstellen.
Mijn naam is Erwin, 40 jaar en kom uit Gelderland.
Ik heb jarenlang rondgereden met een Honda Dylan.(1 cil 150cc motorscooter)
Met erg veel plezier overigens, want mijn eerste Dylan verkocht ik met 50.000 eigengereden kilometers op de teller.
Daarna een tweede Dylan aangeschaft omdat de nummer 1 zo goed beviel.
Sinds gisteren begon het plots weer te kriebelen.
Kriebelen in de zin van weer graag eens een wat groter formaat motorfiets willen gaan rijden.
Met mijn Honda Dylan was niets mis, maar de lange ritten op de snelweg was geen fijne bezigheid en 'even' vlotjes van Holland naar vrienden in Oostenrijk rijden was ook echt geen optie met de 120 kilo wegende 1 cil 1500cc scootert.

De 'snelweg beperking' was dus eigenlijk het enige minpuntje aan de Honda Dylan.
Maar dat is niet verwonderlijk.
Ik wil graag weer eens wat makkelijker langere afstanden kunnen overbruggen en de Honda Dylan hield mij daarin tegen.(helaas)
Ik heb daarom gekozen voor de aankoop van een BMW R1150 R Rockster.
Gisteren de deal rondgemaakt en hoop de motor aankomende vrijdag te mogen ontvangen. :)
Het betreft een R1150R Rockster uit 2003 en zij heeft nog niet al teveel kilometers gedraaid.
Het zal niet mijn allereerste Boxermotor worden, want ik heb een aantal jaren geleden een BMW R1100GS gehad.
Daarnaast de nodige Japanse fietsen zoals Yamaha Fazer1000 en nog wat andere BMW motoren maar dan vooral uit de K serie.
Ik hoop het nodige op te steken van info en verhalen van dit Forum.
Indien er Forumleden zijn die ook in het bezit zijn van een BMW R1150R Rockster dan hoor ik dat graag.
Ik zal nog een 1 en ander willen versleutelen aan mijn komende motorfiets(zoals accesoires) en de ervaring van andere R1150R rijders zal dan een welkome aanvulling zijn.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Hey Erwin *D ,

Welkom op het forum :W


In het voorjaar, zondag 3 april 2011, is er weer een echte goede, grote gezellige voorjaarsrit waarbij iedereen welkom is. Een dagje bedoeld om kennis te maken met anderen, ervaring op te doen met groepsrijden, maar vooral gezelligheid *O* . We gaan een mooie route rijden van ongeveer 150 kilometer over onder andere De Veluwe :] . McDonalds Deventer is het start- en eindpunt en onderweg eten/drinken we nog wat bij Eet Tapperij Bijsterbosch :) . We rijden met Follow Up systeem, waardoor iedereen op zijn of haar eigen tempo kan rijden :) . De rit is dan ook prima geschikt voor her-opstappers, beginnend bestuurders, kersverse rijbewijzen, nieuwe forumgebruik(ers/sters) of andere gezellige motorrijders die ervan houden om te genieten van de gezelligheid en omgeving *O* .


Voor meer gezelligheid, informatie en om je aan te melden, zie het topic: Dé voorjaarsrit, 3-4-2011 Een vrolijk begin!


Hopelijk tot zien bij de rit :W
 
:W Erwin
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.

full
 
Dank Heren.
Ik draai ploegendienst en werk ook met regelmaat in de weekenden.
Zal eens kijken ofdat ik kan die 3 april.
Vr Gr Erwin
 
Hallo allen.
Niet om te zemelen hoor...............maar meer omdat ik zo super veel zin heb in miene Rokcster.....
Vandaag is de dag dat ik haar mag ontvangen.
Allemachtig wat ben ik blij.
Na de nodige jaartjes op een lichte motorscooter rond te hebben gereden eindelijk weer eens kunnen rijden op een zware dame van 1150cc.
Ga het weer kalm an opbouwen met rijden want wil mezelf niet te snel tegenkomen.
Het verschil in vermogen tussen een 150cc 1 cilinder scooter en de 1150cc 2 cilinder boxermotor zal wel enorm zijn.
Kan straks weer heerlijk alle kanten uit met de fiets.
Zelfs effe naar Oostenrijk rijden zal geen enkel probleem zijn.
Wat een weldaad en luxe.
Vr Gr Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan