Nieuw en geïnteresseerd in een Moto guzzi V50 III NATO

Armand127

Rookie
14 okt 2021
2
2
Hoi allemaal!

Ik ben bezig met het halen van mijn rijbewijs en al op zoek naar een motor. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een ouwe legermotor(Moto-Guzzi V50 III NATO) die je voor 3000 kan kopen bij de verzamelaar. Alleen vraag ik me af of het een mooie startmotor zou kunnen zijn; Online is er over te lezen dat ze veel onderhoud kosten maar ik heb zelf helemaal geen ervaring met het sleutelen van motoren. Qua gebruik moet het een pleziermotor worden voor korte afstanden in het weekend en een enkele keer een langere afstand(80km).

Of zijn er betere aanraders als startmotor? Ik ben aan het zoeken naar een motor van maximaal 6000euro die wel het soort model is als een Moto-Guzzi.
 
Onderdelen is het probleem niet
Onderhoud ook niet daar zijn onderhoudsbedrijven voor ( bv MW motoren )
Met vele burger modellen rond gereden en die gingen met een ton op de teller de deur uit met niet veel meer dan gewoon onderhoud volgens het boekje
 
Heel leuk ding maar vrij beperkt in gebruik, eigenlijk kan je er niet fatsoenlijk stukken snelweg mee doen door de kortere eindoverbrenging is mij verteld. Voor dat geld kan je ook een "grote" Guzzi kopen.
 
:W Armand
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
Heel leuk ding maar vrij beperkt in gebruik, eigenlijk kan je er niet fatsoenlijk stukken snelweg mee doen door de kortere eindoverbrenging is mij verteld. Voor dat geld kan je ook een "grote" Guzzi kopen.
Ach u heb er verstand van?
Van horen zeggen?

Het enige waarom ik niet zo antousiast was om te reageren, is.
Heb je weer zn knakertje, die denkt goedkoop aan een brommer wild komen. Van een liefhebber nog wel!
Geen idee heeft wat voor een mooie traktor hij gekocht heeft, maar die helemaal niet voldoet aan zijn wensen.
Dus ja groen is niet mooi. Hup over spuiten.....alle boutjes die traditioneel op dit type roesten....moeten glimmen, dan ook maar verven. Kut wat heeft mij dat een hoop remvloeistof gekost om dat weer goed te krijgen!
Dan de prestaties van blok en bak. Ja hoor je kan er probleemloos een v65 blok in lepelen en een v50lll bak
Of een van een lario. Past allemaal!
Een en het zelfde frame.
Weer een Nato naar de klote!
Kijk effe verder en koop een van de andere types en je bent klaar in een wip.
Niet de snelweg op met een Nato?
Waarom?
Ja toen iedereen je met 130 voorbij mocht jakkeren zeker niet prettig, als jij ook eens om die vrachtwagel heen wilde. Maar voor de rest, 110 max. Ach ik ga nu menig blik voorbij, die zich netjes houdt aan de 100 op hun teller.
Vraag aan die liefhebber wat hem drijft om een Nato te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan