Nexx jethelm SX10 Switx iemand ervaring mee?

HansDortland

MF veteraan
13 nov 2011
1.067
314
Apeldoorn
Voor het rondje om de kerk met warme dagen heb ik een leuke helm gezien, voor weinig natuurlijk.
Heeft iemand al ervaring met deze helm?
Het gaat mij hier dus om gebruikers ervaring.

full
 
Heeft iemand er dan zelf ervaring mee dat hij meer gewond is geworden met een goedkope helm dan met een dure?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat je je bek totaal kapot schuurt op de weg bij een valpartij en hoe zich dat verhoudt tot de €80 kwaliteit. Ik heb altijd het gevoel dat een jethelm per definitie minder veilig is.
 
Ik heb altijd het gevoel dat een jethelm per definitie minder veilig is.

Dat lijkt me ook. Je hebt tenslotte minder om je hoofd heen wat je beschermen kan. Maar dat is een keuze die je maakt bij het kopen van een jet helm.

TS kan het beste gewoon naar een goede motorzaak gaan en kijken/passen. Volgens mij is het nog een relatief nieuw model van een wat kleiner merk. Je zal dus niet zo snel een aantal gebruikers ervaringen gaan vinden hier.
 
Zolang je niet op je gezicht valt is het wel redelijk veilig, alleen spijtig dat je in 80+% van de gevallen op je gezicht valt en dus je kin.
 
ik gebruik deze helm nu een half jaar en ik ben er tevreden over.
Vooral de mogelijkheid voor extra wind door de helm is erg lekker.

Het is niet de stilste helm maar ach dat is een jethelm toch niet en gezien ik altijd met dopjes inrijd maakt mij dat niet uit.

Vind alleen het vizier niet echt prettig daar het wat vertekend, maar ik gebruik eigenlijk het vizier nooit....meestal de zonne klep naar beneden.

Kortom ik vind het een prima helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan