navigatie

Al googlend kwam ik op op deze;
Goedkope motornavigatie van Chinese makelij | MotorFeeds.nl
En het heft zowaar een merk, i.t.t die van loods24 op MP?

Ik heb een topic van 3 pag. over chinese navi's hier gevonden.
Heeft iemand hier ervaring met de 'rage'?

:Y

Zoals hierboven wordt aangegeven moet je misschien wat creatief worden met zoeken naar software (ik kan mij herinneren toen ik die van mij kocht dat er wel software op stond, maar ik weet niet meer of dit een demo was ofzo.. PM me maar voor software).

Anderzijds: mijn ervaringen zijn zeer positief met de 'rage'.

Heb je specifieke vragen?
 
Wel, voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden hebben we;
- het merkloos ding van loods24
-rage
-peaklife.

Bij twijfel kies ik voor een merk.
Is er een verschil tussen de rage en peaklife wat goed is om te weten?

Ik heb hierboven vernomen dat het programma 'Igo' handig is (geen idee waarom er eerst software op moet en zo'n ding het al niet doet?

Kun je op beide nieuwe kaarten zetten?
 
Laatst bewerkt:
Wel, voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden hebben we;
- het merkloos ding van loods24
-rage
-peaklife.

Bij twijfel kies ik voor een merk.
Is er een verschil tussen de rage en peaklife wat goed is om te weten?

Ik heb hierboven vernomen dat het programma 'Igo' handig is (geen idee waarom er eerst software op moet en zo'n ding het al niet doet?

Kun je op beide nieuwe kaarten zetten?

De rage is als het ware een nieuwe versie van de peaklife. De peaklife heeft (dacht ik) een 3.5inch scherm, de rage een 4,3inch.

Zelf heb ik geen ervaring met de peaklife aangezien deze volgens mij uit de productie is.

Op de rage kun je gewoon nieuwe kaarten zetten. Deze zijn ook gewoon te koop. Zelf gebruik ik Navteq kaarten.
Het apparaat draait op een versie van Windows, waar je een GPS applicatie op kan draaien.
 
Die chinese units worden ook aangeboden door GoRider, software en kaarten zijn dan aanwezig en voor garantie kun je bij je Nederlandse webshop terecht.

www.gorider.com

Nee heb geen aandelen, er zijn geloof ik ook andere bedrijven die de chinese units op de markt zetten. Een aantal websites die de units aanbieden. De Excalibur bijvoorbeeld is exact dezelfde unit als de "Rage" (ok, een ander kleurtje maar meer niet)

Navigatiesystemen op Motornavigatie.nl
GoRider producten bij MotorkledingOutlet.nl
 
..Dus de Rage is groter & moderner.. bueno.. en peaklife bestaat eigenlijk niet meer..
Is het gebruiksgemak vergelijkbaar met een tomtom? (je tikt een plaats in en het ding wijst je er heen?)
 
..Dus de Rage is groter & moderner.. bueno.. en peaklife bestaat eigenlijk niet meer..
Is het gebruiksgemak vergelijkbaar met een tomtom? (je tikt een plaats in en het ding wijst je er heen?)

Jazeker!!
Adressje/plaats/postcode wat je wilt invoeren en gaan :] Daarnaast kun je uiteraard het type weg selecteren wat je wilt berijden (snelweg, verhard/onverhard, etc..).

Het is in feite net als Garmin/TT.

Kijk ook naar de linkjes die Hozzira stuurt hierboven. Daar draait de iGo software op plus bijgeleverde kaarten. Daarbij hoef je dus niet "creatief" te worden met het zoeken van software.
 
De aanbieding van Fastfriend is inderdaad een mooi ding. Ik ben niet helemaal thuis in die Garmin wereld, maar volgens mij kun je bij dit type geen updates van de kaarten meer krijgen en denk dat de kans groot is dat er alleen maar West-Europa kaarten opzitten.

Ja en nee. De 2610 kent wel oosteuropa maar op enig moment zijn de updates voor dat oude type kaartmateriaal gestopt. Wat niet alleen betekent dat de kaarten wat gedateerd zullen zijn, maar bovendien dat de dekking in Oost-Europa vrij summier is.

De 2610 kan niet overweg met de City Navigator (CN) NT/NTU kaarten dus kun je niet meer via Garmin updaten.

Het goede nieuws:
Je kunt wel met de gratis open street maps werken. Te downloaden via openstreetmaps.nl -&nbspThis website is for sale! -&nbspopenstreetmaps Resources and Information.. En dan kun je die kaarten in zowel Mapsource/Basecamp zetten als in het toestel.

Beperking is dat er soms routeringsfoutjes kunnen optreden en dat het zoeken op addressen niet altijd vlekkeloos gaat. Maar er is verder prima mee te werken.

Sterker: in het kader van een ander draadje op dit forum ben ik eens gaan vergelijken met de kaarten in, ik meen, Roemenië van CN versus OSM, en bleek de OSM in de bergen zelfs meer wegen te kennen dan de CN.

Aandachtspuntje bij de 2610 is vooral het scherm: als daar blaasjes op zitten is dat veelal het begin van het einde; op een gegeven moment gaat het bladderen en werkt het touchscreen niet meer. Heb je nog wel een afstandsbediening (jawel, die hadden we toen nog), maar dat is toch wel minder...
Ander verschil met modernere toestellen is dat de ontvangst wat minder is: in de bergen, onder de sparren zal hij af en toe even signaal verliezen. Is goed mee te leven; kewtie van geen paniek en gewoon de weg volgen ;).

Is dat scherm in orde dan is 60 euro voor een ook verder goede 2610 absoluut een mooie prijs waar je je geen buil aan kunt vallen. Heb je de smaak te pakken dan verkoop je 'm na de vakantie voor hetzelfde bedrag...
 
Het is in feite net als Garmin/TT.

Kijk ook naar de linkjes die Hozzira stuurt hierboven. Daar draait de iGo software op plus bijgeleverde kaarten. Daarbij hoef je dus niet "creatief" te worden met het zoeken van software.

Hmm dat is dus plug & play/sammie-proof?
Maar is dat weer een ander chinees type?
i.v.m mogelijke storingen/defecten verhelpen/opzoeken heb ik liever wel iets van een merk, zodat je het kan opzoeken..
 
Hmm dat is dus plug & play/sammie-proof?
Maar is dat weer een ander chinees type?
i.v.m mogelijke storingen/defecten verhelpen/opzoeken heb ik liever wel iets van een merk, zodat je het kan opzoeken..

Dan zou ik die Hozzira linkte serieus overwegen.

Het komt op het volgende neer:

- Rage GPS: uit China geleverd, eigen software erop zetten, Chinese garantie, helpdesk = motorforum.
- GoRider: Vanuit NL geleverd met software en kaarten (uiteraard te updaten), met NL garantie.

Alle bovenstaande apparaten zijn in feite identiek. Op de GoRider staat al software en kaarten en zijn dus iets duurder. Ook zou je bij die apparaten bij een bedrijf terecht kunnen met vragen (hier op MF natuurlijk ook).
Met de Rage is het meer zelf doen zegmaar (maar daarmee kun je ook hier op MF terecht, genoeg mensen die je kunnen helpen).

De software voor de twee apparaten is identiek (iGo Primo).

Als ik jou was: ga voor de GoRider Biker-Extensa (http://www.goridergps.com/?page_id=781) of de GoRider Excalibur (http://www.goridergps.com/?page_id=639) als je zo een apparaat overweegt tegenover een TT of Garmin.
Voordeel is dat je geen software zelf hoeft te zoeken en erop te zetten, plus je kan via de GoRider website makkelijk kaartupdates aanschaffen.
 
Wel, dit lijkt me een goede tip..ik hoop dat ik er geen trubbels mee krijg waarmee ik dan hier mensen lastig val.. :$
 
Wel, dit lijkt me een goede tip..ik hoop dat ik er geen trubbels mee krijg waarmee ik dan hier mensen lastig val.. :$

No worries :)

Er zijn natuurlijk ook mensen die het leuk vinden om problemen op te lossen (myself included :) ).

Als je zo'n apparaat aanschaft, installeer dan ook dit: iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition. Installatie is een eitje, hij heeft zelfs een video ervoor gemaakt.

Is nu in ontwikkeling door Hozzira en werkt uitermate goed :}
 
Laatst bewerkt:
@Sammie, ik heb dezelfde overwegingen als jou en totaal geen feeling voor dit soort apparaten.

Ik heb de Gorider Biker iii aangeschaft ,( na het uitpakken en bekijken toch maar even weer in de doos teruggestopt) in elk geval is deze qua kosten vrij voordelig dus mocht ik het helemaal niets voor mij vinden dan is het geen ramp.

Van het weekend ga ik proberen de IGO primo erop te zetten van Hozira , er is nu een handige stap voor stap tutorial op youtube gezet , nou als dat mij al lukt dan maar es uitpluizen hoe dat werkt met routes maken etc....
 
Dat ding van loods24 is merkloos, maar wordt wel geleverd met Igo.. dus ook plug & play?(is die 2.4 anders? het ding hoeft van mij alleen maar de weg te wijzen..)
Morgen, als ik wat fitter ben zal ik de aanbevolen link eens bekijken..
 
Laatst bewerkt:
Die chinese units worden ook aangeboden door GoRider, software en kaarten zijn dan aanwezig en voor garantie kun je bij je Nederlandse webshop terecht.

www.gorider.com

Nee heb geen aandelen, er zijn geloof ik ook andere bedrijven die de chinese units op de markt zetten. Een aantal websites die de units aanbieden. De Excalibur bijvoorbeeld is exact dezelfde unit als de "Rage" (ok, een ander kleurtje maar meer niet)

Navigatiesystemen op Motornavigatie.nl
GoRider producten bij MotorkledingOutlet.nl

Dit is een goede inderdaad. Ik heb een GoRider Biker 3 sinds oktober 2014. Tot nu toe nog niet op de motor gebruikt, maar in de auto werkt het in ieder geval perfect. Heeft me tot nu toe nog niet verkeerd gestuurd.

Mij kostte de Biker 3 maar €130 inclusief een eenmalige gratis kaart update. Latere updates kosten €30 geloof ik. Het kabeltje met de omvormer krijg je er bij, net als een houder om hem op de motor te monteren.
 
,..Waarvoor zijn updates nodig? Om veranderingen in de infrastructuur in het geheugen te zetten?
 
En wat met name in b.v. Oost-Europa speelt: steeds meer gedetailleerde informatie. Dat zal nu ook wel redelijk compleet zijn, maar met name een paar jaar geleden was in de "verlaten buitengebieden" de infomatie buiten de grotere wegen om beperkt.
 
..Juist oost-EU is waar ik me van plan ben op de enfield(of jawa, keuze is moeilijk..) deze zomer te begeven..
 
Zoals al gemeld ga je niet zo maar een Garmin-Zumo uit de doos halen en daarna gelijk op pad. Ik heb heb een 350 en heb daar in het begin flink opstart-ruzie mee gehad. Nu na 2 jaar wil ik op de motor niet meer zonder. Thuis bewust een route maken over net dat ene leuke weggetje of precies uitkomen bij dat uitzichtspunt die je hebt gevonden op internet. Ook gebruik ik wel eens de Onroute-motor-kaart die vaak komt met leuke verrassingen in de route.

Voor de auto gebruik ik toch liever een Tomtom. Maar die kan niks anders dan van A->B.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren een Tomtom one v3 op de motor. Bij regen een plastic hoesje met elastiekje erom.. hij doet het nog steeds. Je kunt routes downloaden en er makkelijk erin zetten. De routes kun je bewerken of zelf maken via Tyre. Ook zijn vele POI bestanden gratis te vinden op het net. Zo heb ik alle Hondadealers in Europa erin zitten, net als alle motorvriendelijke hotels. Ik heb ook een ander kleurenschema gedownload voor meer contrast. Favorieten zijn ook handig. Ik ben heel Europa doorgereden met dit ding zonder problemen. Vorig jaar het 1 GB geheugenkaartje vervangen door een 8GB exemplaar van een tientje, zodat heel Europa erop past.
Dit jaar wil ik een TT Rider 400 kopen, niet omdat de One niet goed is, maar omdat ik eens wat anders wil en een wat beter scherm. Maar de One heeft me al veel plezier opgeleverd voor wat hij gekost heeft... Uiteraard gebruik ik hem ook in de auto. Routes kunnen max 48 routepunten bevatten, maar door routes op te delen omzeil je dat probleem. Normaalgesproken is 48 routepunten genoeg voor een dag rijden in mijn geval. Er kunnen heel veel routes tegelijk in opgeslagen worden want routebestanden zijn maar een paar kb groot.
Als ik weinig geld te besteden had, kocht ik een tweedehands One met Ram mount.
 
Ter info de TomTom app is sinds kort gratis te installeren en te gebruiken tot 75km per jaar. Handig als je deze eerst wil uit proberen.
 
Zo, na alle info heb ik besloten de rage te gaan bestellen i.p.v het merkloos-toppie met Igo van loods24..
Wellicht komt het uit dezelfde fabriek, maar ik heb er geen recensies over gevonden, en als het een rukding is sla je jezelf onderweg tegen je kop dat je niet 2 tientjes meer hebt uitgegeven voor een echte chinees.. :+

Ik heb mijn paypal account wat opgekrikt dis over 3 dagen kan ik via chinavision (of ergens anders?) het ding bestellen.
De software moet er dan nog op.. het schijnt dat als je dit aanschaft, je de software op 3 apparaten kan stoppen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan