"Naked bike" maken

Maranzano

Die hard MF'er
23 jun 2018
349
135
Kerkrade
Beste forum guruu's,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Jeroen 32 jaar jong woonachtend in limboland. Ik ben op zoek naar een naked bike alleen heb ik het budget niet voor een 900cc +. Nu zie ik her en der omgebouwde cq afgebouwde TL1000 of andere fietsjes.? Voor mij zou het al genoeg zijn als ik het neusje kan veranderen en de kapjes eraf. Nu komt de hamvraaaag zijn er modellen waar het niet al te lastig/moeilijk/ingewikkeld is om er een naked van te maken. Eenmaal een naked vind ik de TL1000 ook super uitzien. Is het heel lastig of is het een kwestie kappen eraf en een andere koplamp?

Schiet me niet af op me onwetendheid. |( |( |(

Grtzzz

JP
 
Naked: kuipdelen eraf en bepaalde delen er weer op zoals een bellypan. Superbike stuur wordt er vaak opgezet. Koplamp vervangen is meestal niet zo'n klus maar bedrading en dergelijke wegwerken kan je even zoet mee zijn. (afhankelijk wat voor koplamp) Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn maar daar zullen anderen wel mee komen. :-P
 
Naked: kuipdelen eraf en bepaalde delen er weer op zoals een bellypan. Superbike stuur wordt er vaak opgezet. Koplamp vervangen is meestal niet zo'n klus maar bedrading en dergelijke wegwerken kan je even zoet mee zijn. (afhankelijk wat voor koplamp) Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn maar daar zullen anderen wel mee komen. :-P

Thnxx voor de info
 
Kijk eens bij het eerste bericht in de streetfighter rubriek. Daar zijn veel projecten
 
Kijk eens bij het eerste bericht in de streetfighter rubriek. Daar zijn veel projecten

Gezien hun doen veel extra's. Maar kan nergens vinden wat nodig is. En daarmee bedoel ik dus kan ik gewoon de kuipdelen eraf en een andere koplamp erop zetten , klaar is kees/jeroen ? :9~
 
Maar verwacht dan niet direct een mooi afgewerkte naked...

Op een motor met kuipen wordt meestal bekabeling en slangen minder mooi weggewerkt,
de kuip verbergt het namelijk...

Als je de kuipen eraf haalt kan je plots te maken hebben met kabels die je moet wegwerken...
waardoor je plots de tank er even moet afhalen om kabels langsdaar te laten lopen.
misschien wel ergens een slang van de waterkoeling die niet zo mooi loopt...

't is wat je ervan verwacht ook he
 
Maar verwacht dan niet direct een mooi afgewerkte naked...

Op een motor met kuipen wordt meestal bekabeling en slangen minder mooi weggewerkt,
de kuip verbergt het namelijk...

Als je de kuipen eraf haalt kan je plots te maken hebben met kabels die je moet wegwerken...
waardoor je plots de tank er even moet afhalen om kabels langsdaar te laten lopen.
misschien wel ergens een slang van de waterkoeling die niet zo mooi loopt...

't is wat je ervan verwacht ook he


Tank eraf halen zal niet zon probleem zijn.. thnx voor de info
 
Misschien een stomme opmerking maar is een gewone naked kopen niet slimmer?
SV 1000 N bijvoorbeeld?

Dan heb je een fabrieksaf naked, met alles netjes weggewerkt en toch je tl1000 blok :)
 
Misschien een stomme opmerking maar is een gewone naked kopen niet slimmer?
SV 1000 N bijvoorbeeld?

Dan heb je een fabrieksaf naked, met alles netjes weggewerkt en toch je tl1000 blok :)

:^

Vraag me bij racers e.d. die tot streetfighters en nakeds worden verbouwd ook altijd af waarom.... :X
 
Beste forum guruu's,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Jeroen 32 jaar jong woonachtend in limboland. Ik ben op zoek naar een naked bike alleen heb ik het budget niet voor een 900cc +. Nu zie ik her en der omgebouwde cq afgebouwde TL1000 of andere fietsjes.? Voor mij zou het al genoeg zijn als ik het neusje kan veranderen en de kapjes eraf. Nu komt de hamvraaaag zijn er modellen waar het niet al te lastig/moeilijk/ingewikkeld is om er een naked van te maken. Eenmaal een naked vind ik de TL1000 ook super uitzien. Is het heel lastig of is het een kwestie kappen eraf en een andere koplamp?

Schiet me niet af op me onwetendheid. |( |( |(

Grtzzz

JP


Dat had je kunnen opvangen door eerst zelf eerst info te vergaren ,het goed uit te zoeken op b.v MF en of het www internet ? Er staan legio voorbeelden.

En staan ook legio onafgemaakte projecten met reden dat ook zij niet vooraf wisten waar men aan begon ;)

Men begint meestal met een schademotor.Probleem ,zie eerst daarin het koren van het kaf te scheiden.

Succes :t
 
Laatst bewerkt:
Kan prima toch?

newheader1.jpg

Gsxr streetfighter bv... dan maar een bandit kopen? :?

Slimmer? Waarschijnlijk wel. Kijk ook eens naar een Tuono. O-) Wat ik wel vind is dat als je het zelf doet je geen dertien in een dozijn motor hebt.
Misschien een stomme opmerking maar is een gewone naked kopen niet slimmer?
SV 1000 N bijvoorbeeld?

Dan heb je een fabrieksaf naked, met alles netjes weggewerkt en toch je tl1000 blok :)
 
Kan prima toch?

[afbeelding]Slimmer? Waarschijnlijk wel. Kijk ook eens naar een Tuono. O-) Wat ik wel vind is dat als je het zelf doet je geen dertien in een dozijn motor hebt.

Ow een bandit kun je best leuk pimpen maar ik vind een gsxr frame net iets fraaier en die heeft een bandit niet ;)
 
Cbr900rr fireblade heeft veel power is betrekkelijk betaalbaar en mooi frame... ondanks dat ik geen honda man ben ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan