My first Harlie

Niets van die negativiteit over Harley aantrekken. Op een Harley kost het moeite om een beetje vlot te rijden. Daardoor kun je lol hebben zonder direct je rijbewijs op het spel te zetten. Amerika ook, daar zijn geen bochten en de snelheden liggen laag.

In Nederland is het leuk rijden. In de eiffel kun je met een superbike nog een beetje in een normaal werkgebied komen. Hier is het gewoon overkill (al blijft het leuk om af en toe om af en toe even open te draaien).

Maar daar hoef je geen Harley voor te nemen, de meeste cruisers zijn niet de motoren om op een willekeurige Alpenpas een scherpe tijd te zetten. En bij de meeste hoef je niet in te voeren en je geen zorgen te maken over het feit of de ( dure) aanpassing al gedaan is.
Ik kan zelf nog steeds niet begrijpen waarom er zo'n drang is om Harley Davidson te willen rijden. Maar dat ligt vast aan mij!!
En om al die ellende nu gewoon weg te wuiven met de zin: "Dat ding leeft onder U" zal bij mij nooit landen. Het is allemaal gewoon staal en bij de een beter, lees duurder als bij de ander. Of roept een Harley "AU" als je hem na de zoveelste ellende een rotschop geeft.??
Dan doe je naam eer aan, ka-duc. (waarschijnlijk ka.wasaki-du.cati )
 
Laatst bewerkt:
Maar daar hoef je geen Harley voor te nemen, de meeste cruisers zijn niet de motoren om op een willekeurige Alpenpas een scherpe tijd te zetten. En bij de meeste hoef je niet n te voeren en je geen zorgen te maken over het feit of de ( dure) aanpassing al gedaan is.
Ik kan zelf nog steeds niet begrijpen waarom er zo'n drang is om Harley Davidson te willen rijden. Maar dat ligt vast aan mij!!
Kan je eigenlijk vergelijken met het rijden van een old-timer. Rijd dat perfect in vergelijking met een hedendaagse auto? Nee natuurlijk niet.
Net zo bij een oudere harley, de mijne is van 2003 en heeft dus injectie, als je daar in het stad mee rijd tegen 30 a 40 km/u dan "hapert" de injectie soms, hij rijd niet zo smooth. Kan het me wat schelen, nee helemaal niet omdat ik weet dat er wat "gebreken" zijn. Moet het perfect zijn dan neem ik mijn zx10r wel. Maar daar rijd ik dan weer te hard mee.
 
Ik rij met een twincam van 2003, ik ga deze aanpassing deze winter laten uitvoeren en misschien samen met andere nokkenassen.
Tot op heden heb ik geen problemen gehad, maar hij heeft ook dan 10 jaar stil gestaan. Staan maar 17 000mijl op, de problemen ( met de kettingspanner) zouden rond de 40- a 50 000 km komen.
Ik heb trouwens nog een zx10r in de garage staan, het rijden kan je niet vergelijken. Weet dat als je een harley koopt het niet perfect zal zijn, dat ding leeft onder u.
En dat gaat je hoeveel kosten?
 
Maar daar hoef je geen Harley voor te nemen, de meeste cruisers zijn niet de motoren om op een willekeurige Alpenpas een scherpe tijd te zetten. En bij de meeste hoef je niet in te voeren en je geen zorgen te maken over het feit of de ( dure) aanpassing al gedaan is.
Ik kan zelf nog steeds niet begrijpen waarom er zo'n drang is om Harley Davidson te willen rijden. Maar dat ligt vast aan mij!!
En om al die ellende nu gewoon weg te wuiven met de zin: "Dat ding leeft onder U" zal bij mij nooit landen. Het is allemaal gewoon staal en bij de een beter, lees duurder als bij de ander. Of roept een Harley "AU" als je hem na de zoveelste ellende een rotschop geeft.??
Dan doe je naam eer aan, ka-duc. (waarschijnlijk ka.wasaki-du.cati )
De CB1000R die ik heb is ook niet de snelste maar ik houd die er wel gewoon bij.
 
Ik wel,dit is de prijs alleen voor de S&S kit, 2.145,26 EUR,arbeid komt daar dus nog bovenop.
 
Met enige moeite dan hè? Wel lezen😋


De jouwe? Laat me raden, doorgeslagen bougie?
Nee`ik zocht een tyrap` ik meende dat die ergens tussen was gepleurd … bleek ie nog op de werkbank te liggen . 😉

(keerringen v vork nieuw ,en vork schoon)
 
Maar daar hoef je geen Harley voor te nemen, de meeste cruisers zijn niet de motoren om op een willekeurige Alpenpas een scherpe tijd te zetten. En bij de meeste hoef je niet in te voeren en je geen zorgen te maken over het feit of de ( dure) aanpassing al gedaan is.
Ik kan zelf nog steeds niet begrijpen waarom er zo'n drang is om Harley Davidson te willen rijden. Maar dat ligt vast aan mij!!
En om al die ellende nu gewoon weg te wuiven met de zin: "Dat ding leeft onder U" zal bij mij nooit landen. Het is allemaal gewoon staal en bij de een beter, lees duurder als bij de ander. Of roept een Harley "AU" als je hem na de zoveelste ellende een rotschop geeft.??
Dan doe je naam eer aan, ka-duc. (waarschijnlijk ka.wasaki-du.cati )
Komt ie weer met z`n Mantra .._O-
Je weet waar de afkorting Yamaha voor staat ?
 
Laatst bewerkt:
Kan je eigenlijk vergelijken met het rijden van een old-timer. Rijd dat perfect in vergelijking met een hedendaagse auto? Nee natuurlijk niet.
Net zo bij een oudere harley, de mijne is van 2003 en heeft dus injectie, als je daar in het stad mee rijd tegen 30 a 40 km/u dan "hapert" de injectie soms, hij rijd niet zo smooth. Kan het me wat schelen, nee helemaal niet omdat ik weet dat er wat "gebreken" zijn. Moet het perfect zijn dan neem ik mijn zx10r wel. Maar daar rijd ik dan weer te hard mee.

Heb geen problemen met mijn injectie in de stad. Misschien een kwestie van een andere afstelling door middel van een tuner.
 
Met zo’n S&s kit moet de krukas wel recht zijn , dat zou ie altijd moeten zijn , maar waarom denk je dat Harley met een ketting met spanners werkt
 
Met zo’n S&s kit moet de krukas wel recht zijn , dat zou ie altijd moeten zijn , maar waarom denk je dat Harley met een ketting met spanners werkt
Omdat het amerikanen zijn, geen idee eigenlijk. Ik weet niet wat ik juist ga nemen, waar ik ga sprak zelfs van een tandwiel aandrijving. We zien wel, heb hem prijs gevraagd van wat ik juist wil. Kon er nu niet op antwoorden omdat ze moesten vertrekken voor de laatste classic race van het seizoen.
 
Beter een goede nepper als een slechte originele. Evolutie noemt men dat.
En die term "nepper" blijft toch de discussies triggere.
En ik ben ervan overtuigd dat de Harley rijders alle "storinkjes" maar accepteren door hun "HD-Mantra". En dat is goed!!
Werk liever met feiten en harde gegevens!!_O-_O-:z
Als we maar plezier blijven houden van onze hobby en hier wat lopen kwallen met dat klote weer.:]:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan