MSR fuel bottle in het vliegtuig?

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.989
1.050
Sittard
Ik ga met het vliegtuig naar Verweggistan, huur daar een motor en ga lekker rijden én kamperen; nu heb ik zo een MSR brander en daar hoort een brandstoffles bij. Maar mag ik deze zo vol in de tas stoppen en op de band zetten naar het bagageruim? iemand ervaringen of ideeën?

full
 
even los van wat mag en niet mag (denk het niet...) vind je het zelf verstandig?

ik zou de voorkeur geven aan brandbare stoffen vooral alleen in de tanks van het vliegtuig en nergens anders :)
 
beetje vroeg voor de vrijdag ;-)

serieus geredeneerd denk ik niet dat je 'm zo vol mee krijgt in het vliegtuig. 't is tenslotte een explosieve vloeistof die je er in hebt zitten.
 
Ik zou zeggen lees de voorwaarden eens even voor je bagage incheckt wat je wel en niet mag vervoeren (o.a. geen drugs, explosieven en u raad het al geen brandbare stoffen) voor je met je polsen aan elkaar getyrapt op het vliegveld ligt !
 
full


Gezien de huidige situatie, zou ik er van af zien en hem leeg meenemen en dan nog.
Alles ligt onder een vergrootglas en dan kom jij met een potentieel explosief potje op het vliegveld.
Wat kost zo'n setje in dat Verweggistan?
Wat dropje schrijft, maakt nog enige kans, maar sta niet versteld als je toch uitgebreid apart genomen wordt.
 
:^

Waarom niet gewoon daar vol gooien met benzine?

Doen we dat; heb al eventjes niet meer gevlogen en vroeger gooiden we van alles in de rugzak en in het ruim d'r mee....En niemand die zich afvroeg of het echt wel veilig was! Ooit in Dublin gevraagd of dat Camping gas cartridges problemen zouden geven...Nee hoor, zolang ze maar veilig in uw tas zitten!
 
Doen we dat; heb al eventjes niet meer gevlogen en vroeger gooiden we van alles in de rugzak en in het ruim d'r mee....En niemand die zich afvroeg of het echt wel veilig was! Ooit in Dublin gevraagd of dat Camping gas cartridges problemen zouden geven...Nee hoor, zolang ze maar veilig in uw tas zitten!

Jaren terug kon er gewoon in het vliegtuig gerookt worden... tijden zijn veranderd. En het reize nis tegenwoordig een stuk makkelijker dan vroeger.
Mooi dat je weer aan een reis gaat beginnen, het avontuur tegemoet, al is het met een lege brandstoftank ;)

Ga je weer een verslag schrijven? Ik zal er in ieder geval naar uitkijken.
 
leeg (uiteraard) en goed schoongemaakt en reukvrij (ook de brander zelf), kan 'ie prima mee in de ruimbagage, al vele malen gedaan, ook vorig jaar nog naar de VS. Brandstof is overal te koop. Als het een multifuel brander is, kun je ook overwegen om de fles thuis te laten en daar gaspatronen te kopen. Of een nieuwe fles kopen op de bestemming, die zijn een tientje/stuk ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Let inderdaad ook even op het puntje van DaanV: reukvrij.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel gelezen op hiking en backpack forums dat zelfs mensen problemen hebben gehad met een lege fles die alleen maar naar benzine rook. Tegenwoordig zien ze (terecht) alles wat maar enigszins op een explosief lijkt ook als zodanig, ook als het in de ruimbagage zit. Dus de lege fles zonder dop even een paar dagen laten uitdampen en daarna eventueel even wat deo of een andere luchtje erin spuiten. Met coleman fuel valt het wel mee maar als er echte benzine ingezeten heeft dan kan het behoorlijk stinken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan