Motoshare.nl

Met nieuwe motoren verwacht ik het niet zo snel, die zijn bij particulieren ook nog niet afgereden.
Wat vaak gebeurt en waar bijv. Silverline volgens mij last van had, waren motoren die of niet werden teruggebracht of werden ingezet om verzekeringsfraude te plegen icm een auto van een vriend. Werd meestal gedaan door bepaalde bevolkingsgroepen. Bedrijven gaan daar aan kapot, omdat de gewone verzekeringen het vaak niet eens meer willen dekken of de premies idioot omhoog gaan. Ik ben benieuwd of dat soort fraudes ook via motoshare zullen gaan spelen.

Hier nog een mooi stuk van Silverline, die naast motoren ook auto's verhuurde. Moest twee auto's uit Irak terughalen en ook al eerder stond een auto van hem in Marokko. Dat soort mensen geven de rest die hier wel gewoon goed wil meedraaien in de maatschappij geen goede naam. Wel mooi stuk om te lezen!
Hoe Mark Stroop zijn auto's terughaalde uit Irak Maar goed, Silverline is er niet meer, kapot gemaakt door dit soort mensen en verzekeringen die niet het niet meer willen verzekeren.

https://www.autobahn.eu/7033/held-die-huurauto-s-eigenhandig-uit-irak-terughaalde-alsnog-failliet/
Het ging inderdaad om het bedrijf Silverline! Schijnbaar zijn er dus nog extremere gevallen dan enkel een ander blok retour.

Treurig inderdaad :(
 
Ik heb er wel eens aan zitten denken om de V-Strom via die toko te verhuren. Maar twijfelde nog een beetje om de redenen die hierboven ook al genoemd zijn. Had me ondertussen wel aangemeld en dacht, ik kijk later wel even... dát is dus niet zo'n goed plan want dan gaan ze je ontzettend spammen (mailen, bellen, whatsappen) om je te overtuigen je motor zo snel mogelijk op de site te zetten. Vooral dat gedrag maakt voor mij dat ik de knoop heb doorgehakt er helemaal niet meer aan te beginnen.

Maarja, zoals ook BumbleBMW hierboven zegt, een keertje huren via motoshare lijkt me misschien zo gek nog niet. ;)
Hier precies hetzelfde meegemaakt. Op een gegeven moment zijn de emails gestopt. Doei!

Ik ga mijn motor niet via het platform verhuren want ik heb geen zin in de overdracht van de sleutel gezien ik weinig beschikbaar ben (fulltime baan én deeltijd studie). Daarnaast weet je niet hoe de mensen met je spul omgaan maar ik ga er even vanuit dat het grotendeels echte motorrijders zijn die van hun vrouw geen motor mogen kopen. :9

Ik zit dit nog wel te overwegen met de auto. Ik heb momenteel een leaseauto maar die ben ik over vier maanden kwijt. Ik zit dan te denken een auto "voor erbij" te nemen die ik dan kan verhuren (met automatisch openen met je smartphone zodat ik geen sleuteloverdracht heb). Dan heb ik naast de motor wel een auto beschikbaar voor wanneer het glad is, of mijn kleding allemaal doorweekt is omdat het al dagen achtereen regent maar verdien ik een deel van mijn bezittingskosten van het ding terug.
 
Ik heb 1 keer mijn motor uitgeleend aan een bekende, dat doe ik echt nooit weer! Misschien dat iemand een keer op mijn motor mag rijden wanneer ik er zelf bij ben, maar hij gaat niet meer weg zonder mij..

Vind het verder wel een mooie mogelijkheid voor wanneer je zelf te weinig rijdt of verschillende motoren wilt uitproberen.
 
Ik ben helemaal niet te beroerd om een ander op mijn motor te laten rijden, ik rijd ook heel graag op de motor van iemand anders. Het is beiden ook veel voorgekomen... maar ik maak ter plekke een inschatting of ik het vertrouw. Ik zal nooit mijn motor meegeven aan iemand die ik er niet volledig mee vertrouw, en via motorshare kun je nu eenmaal niet kiezen wie er op af komt.
 
Hoe zit het verder met de inkomsten die je zou krijgen als men je motor huurt?
Die moet je waarschijnlijk opgeven als 'Inkomsten uit overige werkzaamheden', dus daar gaat ook nog bijna de helft van weg richting de belasting.

Ik geloof er in elk geval niet in en ik heb op mijn website ook expliciet motoshare niet opgenomen in de reclames die Google aanbiedt.
 
Hoe zit het verder met de inkomsten die je zou krijgen als men je motor huurt?
Die moet je waarschijnlijk opgeven als 'Inkomsten uit overige werkzaamheden', dus daar gaat ook nog bijna de helft van weg richting de belasting.

Ik geloof er in elk geval niet in en ik heb op mijn website ook expliciet motoshare niet opgenomen in de reclames die Google aanbiedt.

Belasting is nog niets over bekend, maar zou je dit moeten betalen dan moet je natuurlijk kosten (extra onderhoud, sloten, tijd) van de opbrengsten aftrekken.

De meeste belastingdrempels liggen ook rond de 500€ dus zo lang het bij een paar keer per jaar verhuren blijft zou ik de extra inkomsten niet opgeven
 
Laatst bewerkt:
Hier precies hetzelfde meegemaakt. Op een gegeven moment zijn de emails gestopt. Doei!

Ik ga mijn motor niet via het platform verhuren want ik heb geen zin in de overdracht van de sleutel gezien ik weinig beschikbaar ben (fulltime baan én deeltijd studie). Daarnaast weet je niet hoe de mensen met je spul omgaan maar ik ga er even vanuit dat het grotendeels echte motorrijders zijn die van hun vrouw geen motor mogen kopen. :9

Ik zit dit nog wel te overwegen met de auto. Ik heb momenteel een leaseauto maar die ben ik over vier maanden kwijt. Ik zit dan te denken een auto "voor erbij" te nemen die ik dan kan verhuren (met automatisch openen met je smartphone zodat ik geen sleuteloverdracht heb). Dan heb ik naast de motor wel een auto beschikbaar voor wanneer het glad is, of mijn kleding allemaal doorweekt is omdat het al dagen achtereen regent maar verdien ik een deel van mijn bezittingskosten van het ding terug.

Beter motor verhuren levert veel meer op dan auto
 
Beter motor verhuren levert veel meer op dan auto
"want ik heb geen zin in de overdracht van de sleutel"
"automatisch openen met je smartphone zodat ik geen sleuteloverdracht heb"


De grootste reden om een auto voor erbij te nemen dit najaar is voor als het gladjes is op de weg, of als het een week lang regent of zo. Ik rijdt liever op de motort. Ik heb wel eens een auto in de buurt gehuurd via een deelplatform en die mevrouw zei dat haar opbrengsten zo'n beetje het dubbele van de vaste lasten zijn (exclusief afschrijving) dus dat kan zeker wel interessant zijn voor extra zekerheid.

Sowieso komt er binnenkort een tweede motort bij. :9
 
Ik ga er morgen tm zondag een honda vfr huren. Ben benieuwd hoe dat verloopt. Als het goed bevalt ga ik nog wel wat huren tzt
 
"want ik heb geen zin in de overdracht van de sleutel"
"automatisch openen met je smartphone zodat ik geen sleuteloverdracht heb"


De grootste reden om een auto voor erbij te nemen dit najaar is voor als het gladjes is op de weg, of als het een week lang regent of zo. Ik rijdt liever op de motort. Ik heb wel eens een auto in de buurt gehuurd via een deelplatform en die mevrouw zei dat haar opbrengsten zo'n beetje het dubbele van de vaste lasten zijn (exclusief afschrijving) dus dat kan zeker wel interessant zijn voor extra zekerheid.

Sowieso komt er binnenkort een tweede motort bij. :9

Ok rijd vanaf nu tm oktober ook liever motor! Auto staat bij mij ook op verhuursite maar opbrengsten zijn dus stuk lager dan bij motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Niet helemaal hetzelfde maar wel vergelijkbaar, ik heb een maandje of 3 mijn auto verhuurd via SnappCar, ik kon hem elk weekend wel verhuren maar echt geld levert het niet op (+-40 euro per weekend voor een Astra Station uit 2006). 9 van de 10 keer gaat t goed, maar een paar slechte ervaringen gehad waardoor ik het nu niet meer doe.
  • Uitgekauwde snoepjes vastgeplakt aan de bekleding.
  • Mensen die denken dat een 1.3 diesel makkelijk een dubbelassige paardentrailer kan trekken.
  • Mensen die te laat komen terwijl je expliciet een tijd afspreekt omdat je op tijd weg moet.
  • Mensen die roken in de auto (schade wordt wel verhaald op hun, maar het is gewoon een gezeik)
  • Mensen die je 3x bellen met afspraken om te onderhandelen over een paar euro's goedkoper "ja ik heb niet zoveel geld, laten we de extra kilometers niet opgeven", na uiteindelijk akkoord gaan over een lagere prijs te horen krijgen "oja ik heb toch een andere auto gehuurd".
Al met al is het gezeik het me niet waard voor die paar tientjes, plus het feit dat deze mensen dus zelf geen auto hebben, en het dus de vraag is hoe ze er fatsoenlijk mee om moeten gaan. Bij een motor lijkt me dit nog een veel hoger risico. Ik zou het dus niet aanraden, tenzij je jouw motor gewoon niet zoveel boeit.
 
Niet helemaal hetzelfde maar wel vergelijkbaar, ik heb een maandje of 3 mijn auto verhuurd via SnappCar, ik kon hem elk weekend wel verhuren maar echt geld levert het niet op (+-40 euro per weekend voor een Astra Station uit 2006). 9 van de 10 keer gaat t goed, maar een paar slechte ervaringen gehad waardoor ik het nu niet meer doe.
  • Uitgekauwde snoepjes vastgeplakt aan de bekleding.
  • Mensen die denken dat een 1.3 diesel makkelijk een dubbelassige paardentrailer kan trekken.
  • Mensen die te laat komen terwijl je expliciet een tijd afspreekt omdat je op tijd weg moet.
  • Mensen die roken in de auto (schade wordt wel verhaald op hun, maar het is gewoon een gezeik)
  • Mensen die je 3x bellen met afspraken om te onderhandelen over een paar euro's goedkoper "ja ik heb niet zoveel geld, laten we de extra kilometers niet opgeven", na uiteindelijk akkoord gaan over een lagere prijs te horen krijgen "oja ik heb toch een andere auto gehuurd".
Al met al is het gezeik het me niet waard voor die paar tientjes, plus het feit dat deze mensen dus zelf geen auto hebben, en het dus de vraag is hoe ze er fatsoenlijk mee om moeten gaan. Bij een motor lijkt me dit nog een veel hoger risico. Ik zou het dus niet aanraden, tenzij je jouw motor gewoon niet zoveel boeit.

Motor is veel meer mensen die wel geld voor een motor hebben maar maar af en toe rijden / meerdere types willen proberen voordat ze er één kopen.
 
Motor is veel meer mensen die wel geld voor een motor hebben maar maar af en toe rijden / meerdere types willen proberen voordat ze er één kopen.

"Veel meer" betekent nog steeds dat er vage lui zijn die het eventueel kunnen verpesten voor de rest. :)

Zoals ik al zei: 9 van de 10x gaat het goed, is het het voor jou waard dat het die 1 van de 10x niet goed gaat / gezeur hebt? Voor mij is het antwoord simpel, maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich zelf goed bij voelt!
 
"Veel meer" betekent nog steeds dat er vage lui zijn die het eventueel kunnen verpesten voor de rest. :)

Zoals ik al zei: 9 van de 10x gaat het goed, is het het voor jou waard dat het die 1 van de 10x niet goed gaat / gezeur hebt? Voor mij is het antwoord simpel, maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich zelf goed bij voelt!

Ja is wel waard, 9* een weekend motor verhuren is €1000 en die 10e keer ben je verzekerd. / heb ik nog een auto achter de hand.
 
Ik heb zelf afgelopen week gehuurd via motoshare. Ik wilde de honda vfr rijden omdat ik die op mijn shortlist heb. Wat mij opviel is dat het goed geregeld is allemaal, maar wel op wederszijds vertrouwen leunt. Zowel de verhuurder als ik kunnen daar wel mee overweg maar ik snap wel wat jullie als mitsen en maren noemen.

Ik denk dat het wel een beetje afhankelijk is van wat voor type mensen er op de motor afkomt, een racer zou ikzelf minder snel verhuren dan bv een tour motor of een chopper als ikzelf verhuren zou overwegen. Het platform zelf vind ik wel een uitkomst, vooral als je zelf geen plaats/tijd hebt voor permanente eigen motor. Of als je rustig een type goed wilt testen op hoe het lange afstanden rijdt.
 
Ik heb zelf afgelopen week gehuurd via motoshare. Ik wilde de honda vfr rijden omdat ik die op mijn shortlist heb. Wat mij opviel is dat het goed geregeld is allemaal, maar wel op wederszijds vertrouwen leunt. Zowel de verhuurder als ik kunnen daar wel mee overweg maar ik snap wel wat jullie als mitsen en maren noemen.

Ik denk dat het wel een beetje afhankelijk is van wat voor type mensen er op de motor afkomt, een racer zou ikzelf minder snel verhuren dan bv een tour motor of een chopper als ikzelf verhuren zou overwegen. Het platform zelf vind ik wel een uitkomst, vooral als je zelf geen plaats/tijd hebt voor permanente eigen motor. Of als je rustig een type goed wilt testen op hoe het lange afstanden rijdt.

en wie heeft die op jouw lijst gezet dan, en waarom? :?
 
Maar waarom zou je je motor verhuren, voor die paar rotcenten?
 
Maar waarom zou je je motor verhuren, voor die paar rotcenten?
Precies daarom, die paar rotcenten. En waarschijnlijk omdat die motor anders toch niets staat te doen.
Niemand zal verwachten dat de mensen die hun motor meer dan wekelijks gebruikt hem te huur zetten. Maar als er een reden is dat diegene niet kan rijden, waarom zou je hem stil laten staan?
 
Precies daarom, die paar rotcenten. En waarschijnlijk omdat die motor anders toch niets staat te doen.
Niemand zal verwachten dat de mensen die hun motor meer dan wekelijks gebruikt hem te huur zetten. Maar als er een reden is dat diegene niet kan rijden, waarom zou je hem stil laten staan?
Maar waarom zou je je motor verhuren, voor die paar rotcenten?

Vergoeding is goed, dat is mooi.
Verder help je iemand die geen motor wil / kan kopen, dus dat is ook mooi.
Laatste kan de persoon die bij jou huurt jou ook weer tips vinden, dus dat is ook mooi.

Driedubbel voordeel dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan