Motorvakanties het komend jaar gaan hot worden!

Voor een gezamelijk garage is punt 1 vaak gewoon een kwestie van binnen lopen wanneer iemand de garage in of uit gaat.
Deze had ik me inderdaad niet zo gerealiseerd. Dat is bij onze gemeenschappelijke garage gelukkig niet het geval, maar in veel gevallen zal dat inderdaad wel zo zijn.
 
Toegang tot gezamelijke garages is vaak erg makkelijk en 'de keuze is reuze'.
Om een diefstal te plegen in een afgesloten garage van een persoon moet je:

1: de toegang krijgen, meestal middels braak.
2: Weten dat er iets te halen valt en wat
3: Weten dat de eigenaar je niet gaat zien

Voor een gezamelijk garage is punt 1 vaak gewoon een kwestie van binnen lopen wanneer iemand de garage in of uit gaat.

Punt 2 is geen issue want de kans dat er wat staat is veel groter en anders ga je gewoon weer weg.

Punt 3 is ook pas een probleem op het moment dat je daadwerkelijk aan de slag gaat met je diefstal, maar in een gezamelijke garage sta je ook mooi lekker uit het zicht.

Inbraken en diefstal uit gazamelijke garages komt echt veel meer voor dan in een individuele garage. Vooral motoren en fietsen.
Je legt 't precies goed uit.
Het walhalla voor iedere dief!
 
ophangen dat volk:Y
Na ze eerst zwaar te hebben mishandeld!!!!!


Of mag dat niet doordat het niet 'humaan' is??
De persoon die dat beweert, moeten ze daarna 'bewerken'.


Zo hebben ze mjn nieuwe Z1000SX in 2020 ook mee genomen, sloten rondom en camera's overal.
En dan ook nog vriendelijk zwaaien naar de camera's:(


Nee, voor dat soort figuren bestaan er niet genoeg martel werktuigen om uit te proberen...
 
.... alarm met een sirene en een doormelding...
Ik heb geen idee, maar daarom stel ik even de vraag.

Stel je hangt in je eigen garage een sirene op die bij wijze van 250dB produceert o.i.d., zodat iedere inbreker die geen gehoorbescherming draagt gelijk voor de rest van z'n leven gehoorschade heeft . Ben je dan strafbaar?
 
Je zou denken dat als een dief gewoon thuisblijft en andermans spullen met rust laat, dat ie weinig letsel op zal lopen.

Maar ik heb ervan begrepen dat het strafbaar is om bijv hoogspanningsdraden tegen diefstal te gebruiken.
Daarom zal gehoorschade toebrengen ook wel verboden zijn.
 
Je zou denken dat als een dief gewoon thuisblijft en andermans spullen met rust laat, dat ie weinig letsel op zal lopen.

Maar ik heb ervan begrepen dat het strafbaar is om bijv hoogspanningsdraden tegen diefstal te gebruiken.
Daarom zal gehoorschade toebrengen ook wel verboden zijn.
Ja eens, ze je hebben sowieso met hun tengels van ander mans spullen af te blijven...maarja...

Hoogspanning kun je best wel dood aan gaan zeg maar, dus die snap ik nog wel, los van het feit dat ik het een prima straf zou vinden. Gehoorschade ga je niet dood aan, maar heb je wel flink last van.

Maar inderdaad zal wel niet mogen...
 
Ik heb geen idee, maar daarom stel ik even de vraag.

Stel je hangt in je eigen garage een sirene op die bij wijze van 250dB produceert o.i.d., zodat iedere inbreker die geen gehoorbescherming draagt gelijk voor de rest van z'n leven gehoorschade heeft . Ben je dan strafbaar?
Daar ga ik wel vanuit.

Ik zou dan ook liever een enorme hamer met veer adviseren, een rol tapijt bewaren en zorgen dat je altijd een grote kofferbak hebt.
Want, zoals mijn oom (oud-rechercheur) altijd zei : "Geen lijk - geen zaak" ;)
 
Ik liep vanochtend naar mijn fiets, idee was mijn ouwe moeder te helpen met wat toestanden met de ING bank, wat koffie, wat gezelligheid.

En toen trof ik dit aan:
Bekijk bijlage 1974364

Het bizarre is dat ik me even waande in de verkeerde garage en dacht echt dat dit niet mijn bike was, ik checkte zelfs het kenteken, maar het was hem wel. Compleet gestript van mijn koffers. Half depi vroeg ik op de wijk-whatsapp of iemand iets heeft vernomen, en wat blijkt... een groep mensen rondom Bergen op Zoom is uit op een leuke motorvakantie? Want alleen motoren waren targets in die gezamenlijke garage.

Hier wat beelden een medebewoner met beelden:

Bekijk bijlage 1974366

Dit was afgelopen nacht, in diezelfde garage opgenomen door een bewoner die een privé garage heeft met een camera.

Gejat:
- Al mijn RVS koffers op mijn fiets
- BMW Navigator 5
- Schubert C5 (2023) met alles erop en eraan

Geen meldingen van auto's die open getrokken zijn, die avond lag de focus op motoren.

Het lijkt er op dat we weer hip zijn de komende jaren.
Hoe hebben ze die garagedeur open gemaakt?
Ik heb ook garages met zulke deuren en ben ook niet zo kapot van het slot.
 
Een enkele keer zie ik ook wel eens zo'n hoody doelloos bij mij door de straat lopen.
Helemaal erg wordt het als eronder ook nog een petje wordt gedragen.

Meestal blijf ik overduidelijk zo'n figuur volgen, zodanig dat het ze opvalt dat ik goed aan het kijken ben.
Let er maar eens op: Die lui willen helemaal niet graag gezien worden.
Als je naar ze kijkt duiken ze meestal nog verder in de capuchon.
Gelijktijdig met grote passen snel wegwezen. En dat is nu precies de bedoeling.
Een inbraakje wordt dan gelijk al een stuk minder interessant, want ze zijn "gezien'.
Ik denk dat we hoodies moeten gaan verbieden


:+
 
Ik denk dat we hoodies moeten gaan verbieden
NEEEE!!

Als dat gebeurt zouden ze wel eens op het idee kunnen komen een andere vorm van herkenning in hun uiterlijk te gaan gebruiken.
Laat ze maar lekker rondlopen in die hoodies i.c.m. teenslippers en trainingsbroek.
Zijn ze voor ons tenminste goed herkenbaar als ze hun voorverkenning doen, en kunnen we voorafgaand aan hun bezoek een passend onthaal voorbereiden... ;)

:+:+:+
 
Ik heb geen idee, maar daarom stel ik even de vraag.

Stel je hangt in je eigen garage een sirene op die bij wijze van 250dB produceert o.i.d., zodat iedere inbreker die geen gehoorbescherming draagt gelijk voor de rest van z'n leven gehoorschade heeft . Ben je dan strafbaar?
Altijd bang dat je die zelf per ongeluk af laat gaat en dan zelf doof bent.

Hier gelukkig wel uit een gedeelde garage en nu een eigen garage aan huis. Toch maar eens gaan kijken voor cameras en goede lichten voor wanneer er iemand binnen komt.
 
Als iemand die zelf een 160+ dB alarm heeft op z'n auto van de baas.

Niet doen, dat ding gaat af op het moment dat je het niet wilt ( oepsje ) , en dan heb je zelf een probleem.
( en vooral om 05:00 in de ochtend en je staat in je eigen dorp geparkeerd ;p .. sorry ... )

Tijdje terug op een ferry , was koekenbakker z'n alarm vergeten uit te doen, ding heeft de hele overtocht een uur
staan jengelen. Autoalarm van een paar hutten verder was een beetje boos, ging regelmatig af tot de eigenaar
t zo beu was dat valse alarm dat ie em er maar heeft uit gesloopt .

( en geen hond die na de 2e keer meer op dat valse alarm reageerde behalve vloeken over dat kloteding wat weer af ging ;p )


Als ze wat willen stelen, doen ze het toch wel, t kunstje is dat het makkelijker moet zijn het bij de buren te halen als bij jou.

Beetje hetzelfde als, je hoeft niet de snelste loper te zijn als een beer je wilt opeten.
Maar nét wat sneller als dat dikkertje uit de groep :)
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ik heb er nog steeds een piep (tininus) van in m'n oren.. sinds 1995...

😡😡😡😡😡
Een sukkel die de toeter (ding heet een typhoon) testte.. terwijl ik ernaast stond..
Ik bedoelde een toetertje in een afgesloten garage die alleen maar afgaat op het moment dat iemand zich ongevraagd toegang verschaft.
Niet als grapje uittesten bij een collega.
Een waarschuwingsbordje plaatsen en men weet wat de eventuele consequenties kunnen zijn O-) .
 
Laatst bewerkt:
Als ze wat willen stelen, doen ze het toch wel, t kunstje is dat het makkelijker moet zijn het bij de buren te halen als bij jou.
Hier ben ik het op zich wel mee eens, maar je moet daar wel de mogelijkheid voor hebben, en helaas is dat niet overal het geval.

Heel simpel voorbeeldje, een maatje van me woont in een appartementencomplex waarbij een hoop scootmobielen in een gezamenlijke maar inpandige berging staan. Hij heeft daar in het begin zijn motor ook in gestald, maar heeft na een aantal dreigementen van de woningbouw, die regeltjes van de brandweer schijnt na te leven, zijn motor op straat moeten zetten.
Volgens een deskundige zou de aanwezigheid van zijn motor namelijk de kans op een brand aanzienlijk doen toenemen.
Dat kort daarvoor een uitslaande brand in een naastgelegen complex is geweest door kortsluiting in een scoormobiel doet even niet meer terzake.

En ja, hij heeft ook een eigen berging, maar de weg daarnaartoe is niet met zijn motor te doen.
 
Daar ga ik wel vanuit.

Ik zou dan ook liever een enorme hamer met veer adviseren, een rol tapijt bewaren en zorgen dat je altijd een grote kofferbak hebt.
Want, zoals mijn oom (oud-rechercheur) altijd zei : "Geen lijk - geen zaak" ;)

Je vergeet o.a. een grote plastic zak om de boel in op te bergen om bloedspetters of andersoortig DNA achterlatend materiaal niet in je kofferbak te krijgen :+.
En mompelt nog iets over varkens die alles schijnen te eten.....
 
Je vergeet o.a. een grote plastic zak om de boel in op te bergen om bloedspetters of andersoortig DNA achterlatend materiaal niet in je kofferbak te krijgen :+.
En mompelt nog iets over varkens die alles schijnen te eten.....
Leuk dat we meteen zo’n klik hebben! :+

IMG_1244.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan