motorvakantie,waar heen?

mooi motorrij land

• portugal

Stemmen: 3 3,8%
  • spanje

Stemmen: 1 1,3%
  • italie

Stemmen: 25 31,3%
  • duitsland

Stemmen: 10 12,5%
  • denemarken

Stemmen: 2 2,5%
  • noordkaap

Stemmen: 5 6,3%
  • iets anders??

Stemmen: 34 42,5%

• Totaal aantal stemmers
    80
Ben je nu al uitgekeken in Frankrijk?????????
5000km in 2 weken?????
Doe eens wat rustiger aan. Kilometervreten kun je overal.
Ik ben in Frankrijk nog niet uitgekeken.

Na 15 jaar :]
Rondje Frankrijk langs de (ned.)motorcampings: Camping Moto Route99 - St. Remy de Blot (Bij Clermond Ferrand) -> Camping Moto Dordogne -> Camping Moto Rendez Vous - Lunas -> Camping Moto - Crest -> Motorherberg Les Tronces in de Vogezen -> Boele's Place-Lierneux (B-Ardennen)
Tussendoor ook nog de Route Napoleon en Les Gorges du Verdon gedaan. :P
Bij elkaar kom je dan al gauw (met plaatselijke tussendoor toertjes) op zo'n 5 a 6 duizend km. En dan heb ik echt niet het gevoel dat ik aan het kilometervreten ben hoor!! Een motorvakantie is een motorvakantie.......... Dit jaar weer naar Frankrijk waar Lunas en Camping Moto Dordogne zeker niet wordt overgeslagen!!! *O*

HPIM3905.JPG
HPIM3906.JPG

HPIM3887.JPG

Zie ook http://deboerderijalphen.nl/fotos/vakantie_2005_mas_ruud_frankrijk/vakantie_2005_mas_ruud_frankrijk.htm
Alle links van de motorcamping zijn te vinden op http://deboerderijalphen.nl/links_camping.htm

Laatst bewerkt:
dit jaar word het(hopelijk) vanaf de spaanse grens naar monaco ,binnendooor via de kust naar monaco en dan door de bergen naar geneve :] :]

Niet mee naar rusland ??????? :?
We miste je al bij 2de rusland pre meeting . ;(

Mzzl Muppet

ik zie 2 stemmen op portugal maar lees er niets over. ik ben er al 18 keer geweest en is een prachtig land. echte motor routes weet ik niet. ben er alleen met de auto geweest. toch wil ik in 2007 de gok wagen en er met de motor heen. eerst even een jaartje ervaring op doen met de motor

Tja, bij mij staat Duitsland in de planning. Nu is de grens slechts 5 min hier vandaan maar toch.

Ben al een aantal jaren van plan om na de zomervakantie in Italie met mijn gezin om nadien een weekje met mijn zoon op de motor te gaan. maakt eigenlijk geen zak uit maar gewoon het gevoel van erop uit zijn. Sauerland een paar uur vandaan , Eifel en Ardennen nog iets verder weg.
Ben benieuwd waar de plannen nu op stranden, ene keer geld op andere keer slecht weer. Nou, we zien wel...... :)

Ik wel in een pension zitten want dat geklooi op een camping met motor heb ik in mijn jongere jaren in Frankrijk/Italie al genoeg gedaan. Een tanktas kleine spulletjes en een paar zadeltassen voor kleding is voldoende. Iig geen gesleep met tent/slaapzakken/luchtbedden/kooktoestel.

En de mooie motor vakantie foto's geven mij al hoop.....al was het bijna 30 jaar geleden voor mij.

Ik ga dit jaar mooi naar Italie. De motor gaat alleen achter in de bus, kan ik wat meer rotzooi mee nemen ben niet van plan alles op de motor te knuppen.

Ik heb voor "iets anders" gestemd.

Ben een tijdje geleden met de motor naar Ierland geweest.
Erg mooi land, Erg vriendelijke en gastvrije mensen en verrekte lekker bier :+

Ga dit jaar naar zwitserland. Moeders de vrouw wil bij haar paardjes blijven en ik heb familie daar wonen. Vanaf oost zwitserland, waar m'n pa woont, een paar dagen door naar het zuiden voor de echte bergen. De Säntis is ook een echte berg, maar er loopt maar 1 pasweggetje omhoog en omlaag waar je in een half uurtje overheen bent.
Het enige nadeel is de erg lange rit heen en terug en aangezien ik geen weken de tijd heb wil ik dat in 1 dag doen. ('s morgens vroeg weg, via belgie naar aken, A4, kerpen rechtsaf A61 op, dan stukje A6, stukje A5, schwarzwalder hoch of tälerstrasse (beide erg mooi) dan naar Villingen schwenningen en naar Konstanz. Daar de grens over, romanshorn, ST Gallen en binnendoor naar Degersheim/Hoffeld.)

Dan zit ik nog een beetje te twijfelen, na een paar dagen rust bij m'n pa door naar het zuiden, heb een 8 jaar geleden de simplon, cento vally (?), st gotthard gehad en een andere dag de Süstenen, grimsel en furka en nog wat kleiner spul in de buurt van het vakantiehuis, maar Oostenrijk en zuid-oost zwitserland ben ik enkel met de auto doorheen gereden en is ook erg mooi. Ik heb nog tijd genoeg om plannen te maken, dus zo tegen juli ben ik er wel uit..
(plannen maken is ook erg leuk..) Op de terugweg misschien nog een ander adresje aandoen vlak bij de grens in Zwitserland, of doorrijden naar de ardennen en daar overnachten en de volgende dag op mijn gemakje terugrijden. Ik heb zo'n piepklein licht tentje voor precies 1 persoon, daar kan ik altijd wel ergens een plekkie vinden. Wel hopen op goed weer, want het kan ook flink spoken in de bergen.
Ik zie mezelf al weer rijden :] , dit keer zonder 5 liter jerrycan olie en acculader in de zadeltassen wegens gare motor.. :+

Ik heb voor "iets anders" gestemd.

Ben een tijdje geleden met de motor naar Ierland geweest.
Erg mooi land, Erg vriendelijke en gastvrije mensen en verrekte lekker bier :+
ierland en schotland lijken mij ook wel mooi maar ik denk altijd gelijk aan slecht weer bij die landen

Hongarije.......
De gastvrijheid van oosteuropa gecombineerd met het asfalt van west europa (in een groot deel tenminste)

kijk ook eens hier:
www.bikercamp.hu

prima camping/hotel, aardige mensen

Tja, en als je toch in de buurt bent kun je gelijk ff doorrijden naar Roemenie, ook fantastisch om te rijden. Machtig mooi land en goed weer!

Voor als je echt vier weken hebt (heb ik niet meer '( ):

Oost Frankrijk, Alpen naar Turijn, afzakken naar de Rivièra, naar Toscane, dan oversteken naar Ancona, met de boot naar Patras, 100 km naar Piraeus, nachtboot naar Kreta.

Voor Portugal: trek eerst een tijdje langs de noordkust van Spanje (magnifiek rijden, vis eten enz) en dan een stukkie vóór Santiago de Compostela naar het zuiden, richting Porto. Ben je ook wel even bezig :]

Terug
Bovenaan Onderaan