Motorvakantie-plannen 2015: jubileum-editie!

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Beste mede-motorreizigers,

5 jaar geleden dacht ik bij mezelf dat een topic waar menig MF'er zijn motorreizen kan plannen, delen, organiseren, informeren of motiveren of gewoon domweg opscheppen wel eens een leuk idee kon zijn. En kijk eens aan, het is nu daadwerkelijk ook precies dat geworden wat ik voor ogen had: gewoon een hoekje op MF waar je met GPS-waypoints, landkaarten, routes en reis-voorbereidingen in de weer kunt.
Of je met je Harley naar de Faaker-See gaat, met je GS naar de Himalya of met je R1 naar de Dolomieten: we kunnen weer en we gaan weer vrolijk verder, ook in 2015! :)

2014 is nog niet helemaal voorbij, dus wie dit jaar nog plannen heeft kan ze hier neerzetten (en goeie reis alvast!). Ikzelf ben dit jaar voor de verandering met een groepje mee geweest naar Lake District/Schotland. Ik was ook niet de voor-rijder of zo. Nee, deze keer kon ik eens lekker gedachteloos achter de meute aanrijden. Was best lekker voor een keer, maar volgend jaar ga ik gewoon weer lekker mijn eigen eigenwijze gang.

Dus dames en heren, wat broeit er links en rechts onder de helm?

Groet, Naba

Vorige edities:

Motorvakantie-plannen 2014
Motorvakantie-plannen 2013
Motorvakantieplannen 2012
Motorvakantie-plannen 2011
Motorvakantie-plannen 2010
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar voor het eerst naar de Pyreneeën geweest, daar we door materiaal pech maar 5 dagen van de 13 hebben kunnen rijden was de keuze voor ons heel makkelijk!

In juni gaan we weer voor 2 weken die kant op, man man man wat is het daar prachtig rijden zeg :] :]
 
Na vier jaar Ilse of Man, gaan we met een groepje in 2015 naar de Alpen. Driehoek Oostenrijk, Zwitserland en Italie. Altijd mooi. Maar in 2016 wordt het in ieder geval weer Man ;-)
 
Ik ben er nog allerminst uit.

Mijn trip van 2013 (Ronde van Gallië) was uniek. Ik ben druk bezig om een thema te maken. Dat kan zijn:

- Op zoek naar de oorsprong van de tapas (Spanje)
- Wat eet men langs de Voie de la Liberté (Frankrijk)
- In de culinaire voetsporen van Graaf Vlad (Roemenië/Transsylvanië)
- ...
 
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Voor aankomende winter ben ik in ieder geval van plan om voor het eerst te gaan winterkamperen. Om te beginnen eens gewoon in NL, en misschien later nog een tripje naar Duitsland of de Ardennen ofzo.

Volgende zomer wil ik sowieso weer een weekje naar de Alpen, voornamelijk voor het rijden van onverharde passen en wegen. Verder komt er nog wel een tripje, maar zo ver ben ik nog niet.
 
volgend jaar juni per koekblik (voor een Saab, nou ja! en dat uit mijn mond...) naar Normandië. tussendoor op vrije dagen 'n toertje hier of daar naartoe.
 
Volgend jaar mei een trip naar het Lake-district in de planning. Met de boot over naar Newcastle en dan een dag of 3 rondtoeren daar. Misschien ook nog een stukje schotland meepakken.

route_ld.jpg


Als uitvalsbasis gekozen voor Askam Hall

Askham Hall - Wedding venue, restaurant and cafe in Cumbria

Niet zeker of het allemaal gaat lukken en of we met een of 2 motoren gaan.
 
Laatst bewerkt:
Weekje samen met mijn vrouw achterop stukje frankrijk in en rond.
Plan was om alleen te gaan (zoals vorig jaar met de vespa de alpen in) maar in ruil voor het aanschaffen van een 2de motor moest ik iets terug inruilen.. :+

Route is gebaseerd op een reis verslag/trip die een tijd terug in de motoplus stond, via D wegen naar zuid frankrijk en terug.
Reizen door Frankrijk
Reis tijd pas ergens in september zoals het er nu uit ziet.
 
Half augustus tot half october de Himalaya in met een Enfield met span.

Prachtig!

De Himalaya regionen zijn zo mooi.... ik heb wel eens gedacht, ik gooi mijn lenzen uit, zo verschrikkelijk kraakhelder is het daar. De mate van detail die je waar kan nemen doordat de lucht zo schoon en helder is. Geweldig.

Eieren die vreselijk lang moeten koken omdat de lucht ijl is. Het buiten adem zijn van een beperkt stuk lopen op 5.500 meter hoogte. Het is zeker een gebied waar ik graag weer eens ga kijken. Echter... onze zoon is nu 4 en dat is te vroeg.

Ga vooral een verslag schrijven. Een vaste lezer heb je bij deze. *D
 
Ik ben er nog allerminst uit.

Mijn trip van 2013 (Ronde van Gallië) was uniek. Ik ben druk bezig om een thema te maken. Dat kan zijn:

- Op zoek naar de oorsprong van de tapas (Spanje)
- Wat eet men langs de Voie de la Liberté (Frankrijk)
- In de culinaire voetsporen van Graaf Vlad (Roemenië/Transsylvanië)
- ...

Weer zo'n lekkerbekkenrondje.
Moet ik bij Roemenie meer denken aan bloedworst?

Rondje kazen zou ook niet gek zijn.... :9~
 
Aha, er wordt ijverig gepland en zie diverse leuke plannen voorbij dobberen.

Rondje Lake District / Schotland : super, dit jaar gedaan!
Dolomieten / Route des Grandes Alpes : ook erg mooi!
Himalaya: *zet internetbankieren uit* dat zit er even niet in :)

Zat zelf te denken om volgend jaar op de Faroeer eilanden rond te rijden. Op weg naar IJsland heb ik daar een wandelingetje van een paar uur gedaan tijdens de stop-over en vond dat prachtig. Motor mocht helaas niet van boord maar sindsdien is er iets blijven plakken dat ik daar naar toe terug moet. De kosten vallen trouwens nog mee ook, als je met een groepje gaat. Mochten er nog meer gegadigden zijn, dan hoor ik dat graag en zal ik indien nodig een apart topic openen.

Geen zin om mee te gaan? Geen probleem, plemp hier je plannen maar neer :)
 
Lees ook mee, altijd handig voor tips. Mij plan: na een kort bezoek aan de zee alpen in augustus volgend jaar maar eens kijken of het wat langer kan en dan , als ik nog iemand kan vinden, wel de ligurische grenskammstrasse rijden.

of toch naar scandinavie of oost europa of marokko of .... genoeg ideeen aleen te weinig tijd helaas
 
10-landen toer!
Eerst een nieuwe motor voor mij en m'n vriendin (nu aan het sparen) en dan in de zomer twee maanden door de alpen. We willen gelijk 10 landen doen: Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Italie, Kroatie, Slovenie, Duitsland
 
Vorig jaar - 9 landen toer
Dit jaar - Route Des Grandes Alpes
Volgend jaar - ?

Dus even een TVP voor inspiratie ;) .
 
Laatst bewerkt:
Aha, er wordt ijverig gepland en zie diverse leuke plannen voorbij dobberen.

Rondje Lake District / Schotland : super, dit jaar gedaan!
Dolomieten / Route des Grandes Alpes : ook erg mooi!
Himalaya: *zet internetbankieren uit* dat zit er even niet in :)

Zat zelf te denken om volgend jaar op de Faroeer eilanden rond te rijden. Op weg naar IJsland heb ik daar een wandelingetje van een paar uur gedaan tijdens de stop-over en vond dat prachtig. Motor mocht helaas niet van boord maar sindsdien is er iets blijven plakken dat ik daar naar toe terug moet. De kosten vallen trouwens nog mee ook, als je met een groepje gaat. Mochten er nog meer gegadigden zijn, dan hoor ik dat graag en zal ik indien nodig een apart topic openen.

Geen zin om mee te gaan? Geen probleem, plemp hier je plannen maar neer :)

naba zou je mij en plezier willen doen en mij toestaan je een pb te sturen, wil zo graag iets weten over de faroer en vooral ijsland,alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan