Eli Bernadina

Rookie
2 nov 2023
24
42
‼️ Informatie ivm motorongeluk 31 oktober !!

Zou iemand mij aub kunnen helpen om de meneer te vinden die zo aardig en behulpzaam was om mij te helpen vanochtend toen ik onderuit ging met de motor?

Ik ben 31 oktober tussen 8:05 en 8:20 uur op de snelweg (A13 richting Rotterdam) onderuit gegaan. Het gaat om het stukje vanaf Delft tot afrit 11 Rotterdam Airport.

Deze (waarschijnlijk) Nederlandse meneer van naar schatting rond de 40 jaar was ook met de motor en heeft deze geparkeerd op de snelweg om te komen kijken hoe het met mij gaat en mijn motor aan de kant te zetten.
Hij is zelf bij afrit 11 Rotterdam Airport er af gegaan.

Ik rijd zelf een Kawasaki Z750 en heb opvallende gekleurde vlechten.

Ik zou graag in contact met hem komen (ook vanwege getuige).

Zou je me svp een bericht kunnen sturen als je jezelf hierin herkent of je een vriend(-in)/tante/vader/oom hebt die je in dit verhaal herkent?
 
Laatst bewerkt:
Wat voor motor had de helper?
Hele goede vraag! Helaas is dit mij niet bijgebleven na mijn val.

Enkel dat het een Nederlandse man was met een soortvan stoppeltjesbaard en een zwarte systeemhelm. Zijn motor had een donkere kleur, maar mijn hoofd was er op dat moment helaas niet genoeg bij om het nog te weten.
Excuses!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Effe geduld hebben, en wie weet..

Verder wel alles:t?
Op een deuk in je ego na??:+
Ik blijf goede hoop hebben dat ik hem kan vinden inderdaad!

Om heel eerlijk te zijn heeft mijn ego gelukkig geen deuk :) Ik leef namelijk nog en heb voornamelijk veel pijn. Mijn motor heeft helaas wel schade, maar dat is te verwachten.

Thanks voor het vragen!! O-)
 
Heel vervelend om onderuit te gaan, met lestel had het veel ernstiger af kunnen lopen. Je ben gelukkig nog in staat om hier je helper te zoeken, hoe mooi is dat!

Ik hoop voor je dat je helper op MF zit, dat zou mooi zijn. Ben ook erg benieuwd of je weet wat de oorzaak van je val is?

Heel veel sterkte met herstel en de schadeafhandeling, ik hoop dat het op alle vlakken goed komt.
 
Heel vervelend om onderuit te gaan, met lestel had het veel ernstiger af kunnen lopen. Je ben gelukkig nog in staat om hier je helper te zoeken, hoe mooi is dat!

Ik hoop voor je dat je helper op MF zit, dat zou mooi zijn. Ben ook erg benieuwd of je weet wat de oorzaak van je val is?

Heel veel sterkte met herstel en de schadeafhandeling, ik hoop dat het op alle vlakken goed komt.
Yess dat klopt. Zo sta ik er zelf ook in gelukkig!

Yes, tijdens de file vond een auto (die blijkbaar al een tijdje asociaal reed, wat ik hoorde van de andere weggebruikers op dat moment) het nodig om onnodig te remmen. Ik wilde van baan verwisselen nadat ik op de snelweg was ingevoegd toen dit gebeurde. Ik reed dus niet tussen de auto's door o.i.d., maar wilde enkel verwisselen van baan. Gelukkig reed ik vrij langzaam op dat moment en had ik al mijn motorkleding aan.

Ik hoop zelf ook dat mijn herstel goed verloopt en dat het allemaal goed komt. Fingers crossed en ook u bedankt voor het vragen! O-)
 
Yess dat klopt. Zo sta ik er zelf ook in gelukkig!

Yes, tijdens de file vond een auto (die blijkbaar al een tijdje asociaal reed, wat ik hoorde van de andere weggebruikers op dat moment) het nodig om onnodig te remmen. Ik wilde van baan verwisselen nadat ik op de snelweg was ingevoegd toen dit gebeurde. Ik reed dus niet tussen de auto's door o.i.d., maar wilde enkel verwisselen van baan. Gelukkig reed ik vrij langzaam op dat moment en had ik al mijn motorkleding aan.

Ik hoop zelf ook dat mijn herstel goed verloopt en dat het allemaal goed komt. Fingers crossed en ook u bedankt voor het vragen! O-)
Mooi bericht, tot het moment ik U las :Y . U is hoe mijn vader aangesproken werd.
Ik hoop nooit een U te worden._O-_O-
 
Mensen die andere niet kennende mensen met U aanspreken getuigd van opvoeding wat vaak ver te zoeken is in de samenleving.
Respect voor ouderen is al zoiets...
Maar goed.... terug naar topic. Motorrijders stoppen meestal als een ander nood heeft of hulp nodig heeft.
 
Mensen die andere niet kennende mensen met U aanspreken getuigd van opvoeding wat vaak ver te zoeken is in de samenleving.
Respect voor ouderen is al zoiets...
Maar goed.... terug naar topic. Motorrijders stoppen meestal als een ander nood heeft of hulp nodig heeft.
Dat klopt. Het is echt een opvoedingskwestie en doe het in het dagelijks leven ook. Bedankt voor de toevoeging!

Dat is te merken en vind het ook fijn dat de motorrijder is gestopt, zelfs op een voor hem gevaarlijk punt (op de snelweg, linkerbaan). Heel dankbaar voor.
 
Beterschap!

En sterkte met het herstel van de motor, maar dat is maar blik/plastic. Hoe kut ook.
Dankuwel!!
Helemaal mee eens. Dol op mijn motor, maar ik leef zelf nog dus eerst daarop focussen en dan mijn motor. Ik zou wel liegen als ik zeg dat ik het niet vervelend vind dat mijn motor schade heeft. Maar dat komt wel goed.
 
Heeft de vermoedelijke aso netjes alle formulieren ingevuld en schuld toegegeven? Of wordt het pijnlijk?
 


Heeft de vermoedelijke aso netjes alle formulieren ingevuld en schuld toegegeven? Of wordt het pijnlijk?
Helaas is de persoon uit de auto die plots remde doorgereden. Ik ben op de linkerbaan beland en denk dat mijn motor zijn auto niet heeft geraakt. Dus er zijn ook geen formulieren etc ingevuld.
 
Heb je het niet gelezen?
:?

Ik heb het hele topic gelezen. En zojuist nog eens doorgelezen. Maar weet niet waar je op doelt.

Als je achterop rijdt ben je fout, maar als je kan aantonen dat het veroorzaakt is door onvoorspelbaar rijgedrag van een ander dan kan dat genuanceerder liggen. Ik kan in dit topic niks vinden over schuldvraag. Het is mij ook niet 100% duidelijk of @Eli Bernadina tegen de remmende auto is gereden of door zijn/haar beweging/stilstaan schrok en zichzelf onderuit heeft geremd zonder verder iemand te raken.
 
:?

Ik heb het hele topic gelezen. En zojuist nog eens doorgelezen. Maar weet niet waar je op doelt.
.
Als je achterop rijdt ben je fout, maar als je kan aantonen dat het veroorzaakt is door onvoorspelbaar rijgedrag van een ander dan kan dat genuanceerder liggen. Ik kan in dit topic niks vinden over schuldvraag. Het is mij ook niet 100% duidelijk of @Eli Bernadina tegen de remmende auto is gereden of door zijn/haar beweging/stilstaan schrok en zichzelf onderuit heeft geremd zonder verder iemand te raken.
Okay voor mij was het wel duidelijk uit de context, blijft vervelend als je uit moet wijken en ten val komt. Als je elkaar fysiek niet raakt wordt het vaak heel moeilijk. Mijn aanname is dat de motorrijder die hulp bood het niet heeft zien gebeuren omdat die anders zeer waarschijnlijk wel had gezegd dat hij een getuige was. Het kan natuurlijk anders zijn,..degenen die valt heeft veel stress op dat moment.
 
Okay voor mij was het wel duidelijk uit de context, blijft vervelend als je uit moet wijken en ten val komt. Als je elkaar fysiek niet raakt wordt het vaak heel moeilijk. Mijn aanname is dat de motorrijder die hulp bood het niet heeft zien gebeuren omdat die anders zeer waarschijnlijk wel had gezegd dat hij een getuige was. Het kan natuurlijk anders zijn,..degenen die valt heeft veel stress op dat moment.
Blijft lastig, aannames.

Er stond niks over schuldvraag en over aldanniet raken van anderen in het topic.

Jij deed de aanname dat TS onderuit was gegaan zonder iemand te raken.
Ik deed de aanname dat TS tegen de remmende auto was gereden.
 
Okay voor mij was het wel duidelijk uit de context, blijft vervelend als je uit moet wijken en ten val komt. Als je elkaar fysiek niet raakt wordt het vaak heel moeilijk. Mijn aanname is dat de motorrijder die hulp bood het niet heeft zien gebeuren omdat die anders zeer waarschijnlijk wel had gezegd dat hij een getuige was. Het kan natuurlijk anders zijn,..degenen die valt heeft veel stress op dat moment.
Ik hoop dat hij getuige kan zijn dat ik dus daadwerkelijk een ongeluk heb gehad en dat de auto al een tijd asociaal reed (wat ik heb gemist, omdat ik pas de snelweg op was).
 
Blijft lastig, aannames.

Er stond niks over schuldvraag en over aldanniet raken van anderen in het topic.

Jij deed de aanname dat TS onderuit was gegaan zonder iemand te raken.
Ik deed de aanname dat TS tegen de remmende auto was gereden.
Ik begrijp de vragen hoor! Juist fijn dat men het probeert te begrijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan