Motorkleding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van een heerlijke vakantie in Italië en kort Frankrijk.
Wat mij toch elk jaar weer enorm opvalt is hoe wij Nederlanders toch verpakt op onze motor zitten!
Zodra wij ten zuiden van de lijn Lyon komen zeg maar kijk ik m’n ogen uit…
9 van de 10 motorrijders zitten compleet anders gekleed op de motor dan wij.
Korte broek, hemdje, ja zelfs teenslippers zijn geen uitzondering. Vrouw achterop, korte rokjes met topje aan
En dan heb ik het niet alleen over bromscooters. Zelfs de politie rijdt gewoon in shirt met korte mouwen.
Meer regel dan uitzondering dus…

Bekijk bijlage 2040128Bekijk bijlage 2040129
In sommige landen prevaleert image boven gezond verstand.

• Eens
Waarderingen: Lert
Net terug van een heerlijke vakantie in Italië en kort Frankrijk.
Wat mij toch elk jaar weer enorm opvalt is hoe wij Nederlanders toch verpakt op onze motor zitten!
Zodra wij ten zuiden van de lijn Lyon komen zeg maar kijk ik m’n ogen uit…
9 van de 10 motorrijders zitten compleet anders gekleed op de motor dan wij.
Korte broek, hemdje, ja zelfs teenslippers zijn geen uitzondering. Vrouw achterop, korte rokjes met topje aan
En dan heb ik het niet alleen over bromscooters. Zelfs de politie rijdt gewoon in shirt met korte mouwen.
Meer regel dan uitzondering dus…

Bekijk bijlage 2040128Bekijk bijlage 2040129
Ga je gang als je wilt. Ik ben nog steeds het gezegde niet vergeten:"Dress voor de slide, not for the ride". En wanneer ik mijn doorwaaijas aan heb blijf het effect hetzelfde als in alleen een T-shirt.

De gendarmerie rijdt na een bewuste afweging in hemdsmouwen. Er gingen vroeger veel gendarmes onderuit door oververhitting in de zomer. Na het niet verplichten van een motorpak nam het aantal verwondingen onder de motards flink af. Alleen dat is wel een afweging van een paar decennia terug en met de huidige keuze aan motorkleding met flinke ventilatie zou die afweging nu wellicht anders uit vallen

Als je dan onderuitgaat door oververhitting had je toch beter slechts gekleed in je zwembroek kunnen rijden.
Ajoh das wel heel erg overdreven in mijn mening hoor. Oververhitting krijg je zomaar niet. Ja als je gaat posen in de stad en gemiddeld 20km/u rijdt misschien. Niet als je je jas op een kiertje hebt en alle ventilatie openingen open hebt en flink wat rijwind hebt. Die agenten staan veel stil in t centrum enzo. Daarvoor ga ik geen motorrijden.

Ajoh das wel heel erg overdreven in mijn mening hoor. Oververhitting krijg je zomaar niet. Ja als je gaat posen in de stad en gemiddeld 20km/u rijdt misschien. Niet als je je jas op een kiertje hebt en alle ventilatie openingen open hebt. Die agenten staan veel stil in t centrum enzo. Daarvoor ga ik geen motorrijden.
Ok, maar een middenklasse leren pak met perforatie zoals het Alpine Stars Missile pak dat ik heb, is toch echt te warm om bij 35 graden te gaan toeren. (Terwijl ik zelf erg goed tegen de hitte kan.)

Ok, maar een middenklasse leren pak met perforatie zoals het Alpine Stars Missile pak dat ik heb, is toch echt te warm om bij 35 graden te gaan toeren. (Terwijl ik zelf erg goed tegen de hitte kan.)
Warm is t zeker. En te warm wellicht ook ja. Maar ik geloof niet dat t dan veiliger is om zonder beschermende kleding te rijden, ja als er niets gebeurd natuurlijk… De heren coureurs in de motogp rijden ook in t midden oosten gp’s waar t ruim boven de 30 graden is niet in hun zwembroek maar in volledig leer :+

De naam zegt het al he? "Missile"...de snelheid om het aangenaam te hebben in dat pak haal je niet op een motor.

Warm is t zeker. En te warm wellicht ook ja. Maar ik geloof niet dat t dan veiliger is om zonder beschermende kleding te rijden, ja als er niets gebeurd natuurlijk… De heren coureurs in de motogp rijden ook in t midden oosten gp’s waar t ruim boven de 30 graden is niet in hun zwembroek maar in volledig leer :+
Die coureurs rijden op veel hogere snelheden en bovendien zijn dat goed getrainde sporters in topconditie. Die kunnen meer hebben qua hitte dan de gemiddelde motorrijder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan