Motorkleding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
Lid geworden
3 feb 2019
Waarderingsscore
8.964
Net terug van een heerlijke vakantie in Italië en kort Frankrijk.
Wat mij toch elk jaar weer enorm opvalt is hoe wij Nederlanders toch verpakt op onze motor zitten!
Zodra wij ten zuiden van de lijn Lyon komen zeg maar kijk ik m’n ogen uit…
9 van de 10 motorrijders zitten compleet anders gekleed op de motor dan wij.
Korte broek, hemdje, ja zelfs teenslippers zijn geen uitzondering. Vrouw achterop, korte rokjes met topje aan
En dan heb ik het niet alleen over bromscooters. Zelfs de politie rijdt gewoon in shirt met korte mouwen.
Meer regel dan uitzondering dus…

IMG_0859.jpeg
IMG_0858.jpeg

In Italië zie ik ze ook op motorscooters over de vluchtstrook racen terwijl ze tegelijkertijd iemand aan het appen zijn...en nu?

Oja en wat ik ook vaak zie is dat hoe Zuidelijker je in Europa kom hoe meer knoflook er in het eten wordt gebruikt.

in Nederland is het ook vaak te koud om met korte broek op de motor te zitten.

Allemaal goed beschermd, je ziet weinig vervelling o.g.v. zonverbanding. 8-) :]

Yup, wij Hollanders vinden onze hobby levensgevaarlijk, en dus praten we de hobby naar onszelf goed door ons volledig in te pakken, dan is het wel veilig. En diegenen die zich niet in pakken? Die vinden we levensmoe, al die buitenlanders zijn dus gestoord. 😄

Net terug van een heerlijke vakantie in Italië en kort Frankrijk.
Wat mij toch elk jaar weer enorm opvalt is hoe wij Nederlanders toch verpakt op onze motor zitten!
Zodra wij ten zuiden van de lijn Lyon komen zeg maar kijk ik m’n ogen uit…
9 van de 10 motorrijders zitten compleet anders gekleed op de motor dan wij.
Korte broek, hemdje, ja zelfs teenslippers zijn geen uitzondering. Vrouw achterop, korte rokjes met topje aan
En dan heb ik het niet alleen over bromscooters. Zelfs de politie rijdt gewoon in shirt met korte mouwen.
Meer regel dan uitzondering dus…

Bekijk bijlage 2040128Bekijk bijlage 2040129
Maar tegelijkertijd heeft bijna elke fietser daar een helm op. En die zullen net zo verbaasd zijn over al die fietsers hier op straat die zonder helm fietsen.

Ik ga zometeen even een klein stukje door de stad rijden op de motor voor een boodschapje. Dat doe ik met:

1) Normale stevige schoenen tot over de enkels (maar geen "motorschoenen" met verstevigingetjes her en der)
2) Een stevige spijkerbroek
3) Een t-shirt met daaroverheen een licht dun bodywarmertje van de Gamma met de binnenvoering eruit geritst
4) Handschoenen met van die halve vingers waardoor je voorste twee vingerkootjes eruit steken
5) Een Shoei Neotec van bijna 7 jaar oud

Als ik niet meer levend terugkom mogen jullie mijn verzameling lege kettingsmeer-busjes hebben.

Ik ga zometeen even een klein stukje door de stad rijden op de motor voor een boodschapje. Dat doe ik met:

1) Normale stevige schoenen tot over de enkels (maar geen "motorschoenen" met verstevigingetjes her en der)
3) Een t-shirt met daaroverheen een licht dun bodywarmertje van de Gamma met de binnenvoering eruit geritst
4) Handschoenen met van die halve vingers waardoor je voorste twee vingerkootjes eruit steken

Als ik niet meer levend terugkom mogen jullie mijn verzameling lege kettingsmeer-busjes hebben.
Hoelang moeten we precies wachten dan? Of gewoon wachten tot we je weer zien reageren over een uurtje of wat?

Blijft maar weinig ruimte over voor het boodschapje met al die zooi in je topkoffer...

maar zijn wij Nederlanders dan overdreven voorzichtig of zijn die buitenlanders levensmoe

Heb gisteren een motor-spijkerbroek gekocht. Zit kevlar in verweven, en extra beschermstukken bij heup en knieën. Heb ik iig iets. Leer blijft het veiligste als er geschoven gaat worden. Moet ook wel eens zeggen dat met 35+ graden ik ook wel eens rijd met T-shirt en korte broek met Crocs. Beetje binnendoor op kleine weggetjes tuffen, als is dat natuurlijk ook een risico. Wel helm op btw ;)

Grt Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan