Motorhouder

Fubar89

MF'er
1 aug 2023
77
23
Goedemorgen allen,

Ik heb als motorhouder een interphone motocrab oc 3.0.

Echter nu kan mijn camera van mijn Samsung a53 opeens niet meer scherpstellen, of het door de mount komt niet zeker, maar dit probleem nog niet eerder gehad voordat ik een motor had.

Kan niet echt teruginden of deze shocks absorbeert. Heb ook nog een Ram x grip mount. Is deze beter? Of zijn er alternatieven? Quadlock kom ik uit bij een universeel hoesje volgens mij.. dat is wat minder. Jullie tips of iets dergelijks?
 
Effect met een obstakel in beeld, de GaYZF is wazig (understatement, natuurlijk) terwijl de plant scherp is

20240128_104453.jpg
 
Nee, daar ligt het niet aan. Totaal niet scherp. Uit de hand niet, niets ervoor..

Maar....de camera is dus altijd bagger. evt tips voor een houder die wel shock absorbeert? Of een toevoeging aan deze?
 
De bron aanpakken...

Beginnen om je telefoonhouder te monteren op een trillingsdemper, die heb je verend en in rubber
1706436136190.jpeg

En vervolgens een plak lood achter je telefoon plakken.
 
En hoe zie je dit voor je...
Mag je zelf bedenken, moet ik het nog voor je komen maken ook??? Ik leerde je wat mechanica. Het afgeveerde gewicht zo groot mogelijk maken zodat energie door het gewicht geabsorbeerd wordt

Met een plak lood wordt het overbrengen van de trillingen bemoeilijkt door de traagheid. Een volle trein breng je moeilijker in beweging dan oma in een rolstoel
Als dan de flexibiliteit in de verbinding heel hoog is kan die de positie tussen de houder en de bevestigingsplaats absorberen
 
Wat een antwoord... verkeerde been uit bed? Ik vraag niet om iets te leren.. maar om een deuglijke toevoeging of een alternatieve houder. Je hoeft niets te maken voor me, ik vroeg naar een toevoeging bij de interphone. Een plaklood begrijp ik, maar weet je hoe de interphone uitziet? Die zit al geklemd, dus iets op een houder plakken zal niet passen of werken want dat zit weer met een kogeltje...
 
Dit was een issue in ieder geval met iPhones, het mechanische deel wat je camera scherp stelt, kan de trillingen niet aan en gaat kapot.
Een leverancier had daar een speciale anti-shock houder voor gemaakt. Heb je niks meer aan met je huidige telefoon, maar wellicht voor een volgende. Zal eens naar de details zoeken.

Dit heeft Quad-Lock om er tussen te zetten link
Dit heeft Apple er over gezegd Exposure to vibrations, like those generated by high-powered motorcycle engines, might impact iPhone cameras
 
Wat een antwoord... verkeerde been uit bed
Hagenees, tamelijk directe benadering maar net zo goed bedoeld
Een plaklood begrijp ik, maar weet je hoe de interphone uitziet? Die zit al geklemd, dus iets op een houder plakken zal niet passen of werken want dat zit weer met een kogeltje...
Daar komt de inventiviteit om de hoek kijken.

Zonder verder uitleg moet je de bevestiging van de houder soepel mogelijk houden, het gewicht zo hoog mogelijk.

Gyroscopen houden ook trillingen tegen maar om je daaraan te gaan wagen :N
 
Wellicht een goede optie inderdaad. Voor een quadlock evt als optie de lock vastkitten op mijn eigen hoesje? Ik kan me niet voorstellen dat ruitenkit los laat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan