Motorgerelateerde spijt?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RISL
  • Startdatum Startdatum
Spijt dat ik afstand gedaan heb van mn falcone sahara. Pracht ding. Alle bouten die er op zaten rammelde die los. Ook je zekeringen. Enz.
Maar een machtig mooi blok. Liep minimaal 2 slagen per seconde.
Oke optreken deed tie niet dan .
Maar gewoon leuk.
Na een onderhoudsbeurd voor de werkplaats stallen en dan terwijl hij draaide, weglopen en ff verder op gaan zitten luisteren. Ook naar de andere guzzi bezitters. Die met grote verbazing luisterde. Naar die regelmatige hartslag.....
Maar helaas aangereden, meisje wilde er niet meer op. Toen maar een 850GT gekocht en de falcone ingeruild. 😪
 
Mijn Honda CB 550 K3 uit 1977. Helemaal origineel met 4 uitlaatjes.
Die van mij werd gestolen nog voor die een jaar was. Verdiende er 100 gulden aan.....
Zeker geen spijt van.
Vond het verschrikkelijk tegenvallen zn naaimachine. Geen ziel.
 
Twee keer spijt om dezelfde type motor, dus de 3de keer gaat het goedkomen. Toen ik net student af was en geen geld te makken had kreeg ik een kans om een Honda CBX 1000 te kopen voor 5.5k, goed werkend en custom aangepast wat ook nog in mijn smaak was. Koste destijds al mijn geld en toch besloten om het maar niet te doen, 2 dagen later was hij al verkocht.

4 jaar later een andere CBX 1000, ook custom aangepast en erg mooi. was maar 10k maar ik ging de dag erna op vakantie dus ik dacht doe het de week erop wel. Die was natuurlijk ook verkocht.

Nu standaard de verkoopsites open op de honda cbxjes en dagelijks ff zoeken naar mijn droommotor *O*
 
Dat is inderdaad een cbx, maar ik zoek dan weer niet één in de originele staat maar 1tje dat is verbouwd. Ik zelf ben echter niet bekwaam genoeg om dat zelf te kunnen dus ben ik gelimiteerd aan hetgeen dat andere mensen al gedaan hebben.
 
Vooral spijt dat ik niet gelijk het type motor heb gekocht die ik wilde, namelijk een all-road. Na mijn eerste motor (Fazer 600) wilde ik wat anders. Leek me toen al leuk om bv een TET route te rijden, spaakvelgen, beetje robuust, etc.. Maar was ook erg bezig met het kleine budget wat ik mezelf gunde waardoor veel allroads afvielen. Geen idee waarom, maar toen kocht ik een Aprilia Falco, een 1000cc racer 😅. Waarschijnlijk omdat ik die goedkoop kon scoren. Niet heel lang mee gereden omdat het niks voor me was. Toen weer zitten zoeken en werd het weer geen allroad model maar een Triumph Street Triple (arrow versie, zwart met gouden velgen). Heel mooi ding, maar weer niet wat ik zocht. Ondertussen wel onderhoud moeten plegen aan beide motoren en vooral de Falco met verlies verkocht. Had ik gelijk de juiste motor gekocht was ik waarschijnlijk even duur uit geweest en was ik nu nog aan het motorrijden. Nu motorloos.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb absoluut geen spijt van de aanschaf van mijn 2005-er KTM 660 SMC. Heb mn R1 op ingeruild voor de toendertijd nieuwe KTM.

Heb wel spijt van de verkoop van de Suzuki GSX-R 750 W Lucky Strike uitvoering. En ook spijt van de verkoop van mijn Honda XR 250R. Daar zat een tik in de kop. Vond dat toen te duur om dat te repareren. Had ik dat toendertijd maar laten doen. -O-

Maar goed, heb nu een leuke DRZ 400S en een Diversion naast mn KTM. *O*
 
Spijt heb ik van het inruilen van mijn glimmend zwarte VFR800FI maar toen had ik geen ruimte voor het stallen van 2 motorfietsen.
Jammer vind ik dat ik mijn overige vorige motoren niet meer heb maar je kan niet alles bewaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan