Motorbanden in Spanje via internet besteld..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk van die afgekeurde/test banden..

BlitzeR1 : toch nog iemand met gezond verstand.

Vreemde conclusie, maar goed...

Als er echt zo veel afgekeurde banden op de markt zouden zijn worden die via de
normale Nederlandse motorzaken net zo goed verpatst.
Zo lang een bedrijf maar in NL zit en een bordje heeft hangen is natuurlijk alles super en betrouwbaar en van de rest van de wereld deugt niets... :Z

Kan me uberhaupt niet voorstellen dat er afgekeurde partijen in de handel zijn, die vernietigen de fabrikanten zelf wel. (Van die Firestone verhalen zijn slechte marketing hoor)
En van het argument 'oud' is ook al lang bewezen dat het niet waar is.

heeft iedereen een bandewissel/balanceer apparaat thuis of durf je schaamteloos die banden bij een bandendealer er om te laten leggen?

heeft iedereen een bandewissel/balanceer apparaat thuis of durf je schaamteloos die banden bij een bandendealer er om te laten leggen?

een motorzaak is ook een handelaar, geld is geld. 2 banden omleggen doe ik in 10 minuten, balanceren 5 minuten, dus 15 minuten werk, 25 euro (is 100 euro per uur..)
lijkt me goeie handel

En is ook nog eens zwart of grijs of welke kleur je er ook aan wilt geven

Niet alle dealers doen het die banden omleggen, ondanks dat ze alsnog voor de tweede keer geld mislopen. :P (of uberhaupt iets van relatiebeheer doen dat je er nog eens terugkomt :] )

Ik hoor net dat Jaspertje dus die service moet gaan geven, als ie een zaakie opend.

Wat is reeel? 15 euro voor een losse velg?

Ik ken dealers die het doen, een vraagt 15 euro (per wiel) bij een losse velg en je kan je oude band achterlaten.

De ander vraagt 12,50, maar dan moet je je oude band meenemen, en inleveren bij een milieupark kost ook 2,50 dus dat maakt geen reet uit.

Je kan het beste wel op een rustige dag gaan, want als het druk is verdienen ze liever geld aan de zelf verkochte banden.

Gewoon een doordeweekse dag in de daluren zullen ze inderdaad een stuk relaxter reageren. ;)

Je kan het beste wel op een rustige dag gaan, want als het druk is verdienen ze liever geld aan de zelf verkochte banden.

:^

Ik betaal meestal 20€ voor twee wielen, die dump ik dan wel op een weekdag s'morgens af en ik pik ze s'avonds af de dag erna terug op. Die bandenboer heeft er absoluut geen probleem mee, zo verdien ik 20€ in the pocket op een half uurtje...das ongeveer evenveel als een set banden die hij officieel verkoopt en monteerd na aftrek van belastingen etc. zegt hij

Heb je misschien meer info over hoe je die banden hebt besteld en betaald? Ik heb dat formulier ingevuld met de banden die ik wilde bestellen op de website en de informatie die ik hier heb gekregen... (michelin 185 euro bladiebla)

Maar nog geen reactie... :?

Wanner heb je dat furmulier ingevuld?

Op vrijdag avond zeker? Er zijn ook nog bedrijven die in het weekdn dicht zijn hoor.

Wanner heb je dat furmulier ingevuld?

Op vrijdag avond zeker? Er zijn ook nog bedrijven die in het weekdn dicht zijn hoor.

Hmmmm, zou zomaar kunnen. Niet aan gedacht, ik wacht anders nog wel even af. :)

Volgens mij zijn banden in Nederland achterlijk duur. Ik heb pas een setje Pilot Powers gekocht in Frankrijk. Achter 190/55 ZR17 € 142, voor 120/70 ZR17 € 106. Montage compleet € 32 (vanaf de motor dus, geen los wiel) compleet gemonteerd dus voor € 280.

Dat rekent een gewone dealer hier alleen voor de achterband. |(

Ik heb zoiets van je hebt geen idee wat je in huis haalt. Kunnen oude modellen zijn en als er iets aan mankeert, probeer maar eens je recht te halen in het Spaans, haha. Nee ik haal ze wel lekker in Nederland, dan heb ik zowiezo garantie en weet ik bij wie ik kan klagen als er iets aan scheelt.
Daar zit misschien wat in BlitzeR1, alleen heb ik nog nooit 'iets' aan m'n banden gehad..en ik heb al een paar rubbertjes verbruikt! ;)
Zoals al gesteld zijn er niet veel 'oude banden' in omloop..het gaat hier voornamelijk om 'echte' bedrijven, geen 'louche'..
Gewoon doen dus, tenzij je portemonaie groot genoeg is..of geen dealer weet te vinden die 't voor je fixed.. :+

Dat rekent een gewone dealer hier alleen voor de achterband. |(

Ben maar blij dat je niet in zwitserland woont dan.

Dacht voor de zomer een slim plan te hebben, mijn oude banden gebruiken om over de autobahn naar de Zwitserland te rijden en daar vers rubber laten omleggen voordat ik de bergen in ga.

Ik vorige week even navragen bij de Yamaha dealer van mijn neef: 450,- voor een setje Pilot Powers. B|

Ik laat mijn neef eens vragen wat het kost als ik de banden zelf meeneem, en amders gaat dat feest niet door. -O-

Dan maar hier die banden er op en hopen dat ze niet al te vierkant worden.

Denk na afgelopen zondag wel dat ik toch maar Sport Attack's neem. :X

Heeft er iemand een idee hoeveel mijn dealer ervoor zou vragen om die banden op te leggen
en uit te balanceren incl afhalen en monteren v/d velgen? (kben nie zo handig). Ik hoor hier prijzen van 15-20€ per velg maar ik kan zelf de wielen er niet afhalen dus hoeveel extra € zijn hiervoor nodig kdenk zelf aan ongeveer 50€ voor alles is dat een goeie deal?
Ik heb ze ook besteld voor mijn s4 voor 240 heb jij mss een 160 achterband of heb ik gewoon meer betaald

Op vrijdag 17 juni 2005 19:08 schreef M@fkeez het volgende:
das nog weer een stukkie goedkoper als bij reifenversand. Voor 228,- heb je dus een setje powers voor de sv in huis.

Scheelt alweer 30 euro met reifenversand. (als je met meer mensen tegelijk besteld nog weer meer dus).

interessant :)

Komen erg duidelijk en aardig over die Spanjaarden :} Volgens mij moeten ze hun verotte banden kwijt aan die hollanders :+ Zelfs als het 50 euro zou kosten om ze er bij de dealer op te laten zetten (wat ik belachelijk duur vind ;) ) dam ben ik nog blij met de totaal prijs. :)

Nu even rondvragen hier in de buurt voor het omleggen van de banden :z

The following price including VAT.
Michelin Pilot Power 120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 214,60 Euros.

We send the tires to your door in The Netherlands by DHL Express and the delivery time is 4 days. The price shipment for 1 set ( two tires ) is 20 Euros. So; in your case, the total to pay is 244,60 Euros.

:] Ben benieuwd hoe dat met betaling zit, iemand anders al ervaring? Want ik zit bij de Postbank en dat gaat niet altijd even makkelijk volgens mij |(

Komen erg duidelijk en aardig over die Spanjaarden :} Volgens mij moeten ze hun verotte banden kwijt aan die hollanders :+ Zelfs als het 50 euro zou kosten om ze er bij de dealer op te laten zetten (wat ik belachelijk duur vind ;) ) dam ben ik nog blij met de totaal prijs. :)

Nu even rondvragen hier in de buurt voor het omleggen van de banden :z:] Ben benieuwd hoe dat met betaling zit, iemand anders al ervaring? Want ik zit bij de Postbank en dat gaat niet altijd even makkelijk volgens mij |(
Je krijgt gewoon netjes het IBAN nummer en een proforma. Dit IBAN staat voor International Bank Account Number en daar kan je dus het geld naar overboeken, met bijv je internetbankieren...

Via de Postbank kan het niet via internetbankieren.
Althans tot 2 jaar geleden niet... moet via (post) internationale overschrijvingskaart. :r

Dat duurt wel ff, minimaal 1.5 week. :P

Bij de ABN-AMRO heb je dus gewoon "Internationale overboekingen" en daar kan je dus via IBAN, SWIF etc. overboeken. Ze hebben zelfs een telefoonnummer waar je het IBAN nummer op kan vragen als je alleen banknaam, plaats en lokaal rekeningnummer hebt...

Nu even rondvragen hier in de buurt voor het omleggen van de banden :z
laat ff weten als je er één (of meerdere) gevonden hebt...

heb net wat prijzen zitten vergelijken, damn, bij die spanjaarden betaal je minder dan de helft! in vergelijking met sommige bandenboeren. Dacht dat Ridders scherp geprijst was, maar die vragen 220 voor een 160 MPP terwijl die spanjaarden 108 vragen!

Ik laat het je wel weten als ik tijd heb om een ronde te doen langs de dealers ;) Ik heb overigens al een Visa ook.. dus kan zo ook betalen eventueel denk ik. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan