Motor veilig stallen in (grote) steden

Pepsem

Rookie
12 aug 2023
1
0
Tijdens mijn verblijf in NIjmegen, 2 nachtjes B&B, gezocht naar veilige plek om mijn motor te stallen. Dat valt dus niet mee.
Je mag een parkeergarage niet in met de motor, waarom eigenlijk niet ?
Bij een fiets/bromfiets-stalling ben je ook niet welkom. Zomaar op straat parkeren is voor mij no-go. Rij al 40 jaar motor, diverse modellen en merken. Kocht vorig jaar mijn eerste Harley die binnen 3 weken gestolen werd. Heb nu weer een Harley en ben nogal kritisch in vinden van veilige parkeerplek. Uiteraard niet merkgebonden, rijders van andere merken zullen vaak net zo zuinig op hun fiets zijn.
Uiteindelijk een plekje gevonden bij een hotel in de buurt waar ik op de privé-parking van het hotel een plekje mocht zoeken zolang maar geen auto-parkeerplek zou bezetten.
Vragen
1 waarom mag je eigenlijk niet met motor in parkeergarage?
2 heeft iemand ervaring of tip om parkeren in (grote) stad wel veilig te doen
 
Ik moet zeggen dat ik hem overal wel neerknal, rekening houdend dat hij niet in de weg staat voor andere gebruikers.
waarom zou je niet in een parkeer garage mogen parkeren als je betaald voor de plek?
Ik kijk altijd wel of je er geen bestelbus snel langs kan zetten of ik zit er praktich naast op het terras.
Een slot alleen om je wiel of remschijf helpt niet , een ketting aan een paal is beter.Ze tillen de motoren op met 2 sterke mannen en pleuren hem in de bus.
De rest komt dan later met de slijptol.
Waar Mag Je Een Motor Parkeren? | motorrijdenexpert.nl
 
of ik zit er praktich naast op het terras.
Ik moet tot mijn schaamte toegeven: ik zat een keer op een terras na een stukje fietsen, fiets een meter vanaf m’n tafeltje geparkeerd, en weer een meter van mijn fiets vandaan stond een vrachtwagen die iets verderop een zaak aan het bevoorraden was. Dus ik zit onder het koffiedrinken wat te denken, en kijk weer eens wat om me heen. Blijkt die vrachtwagen weggereden te zijn. Totaal niets van gemerkt. De fiets stond er nog gewoon, maar ik redeneerde altijd “als ik er zicht op heb kan er niets gebeuren”, blijkt (in elk geval bij mij) toch niet helemaal waar te zijn :-( .
 
Ik moet tot mijn schaamte toegeven: ik zat een keer op een terras na een stukje fietsen, fiets een meter vanaf m’n tafeltje geparkeerd, en weer een meter van mijn fiets vandaan stond een vrachtwagen die iets verderop een zaak aan het bevoorraden was. Dus ik zit onder het koffiedrinken wat te denken, en kijk weer eens wat om me heen. Blijkt die vrachtwagen weggereden te zijn. Totaal niets van gemerkt. De fiets stond er nog gewoon, maar ik redeneerde altijd “als ik er zicht op heb kan er niets gebeuren”, blijkt (in elk geval bij mij) toch niet helemaal waar te zijn :-( .
Wel fijn dat je de dames met korte rokjes niet de schuld geeft 😉 .
Ik weet niet of het voor alle parkeergarages hetzelfde is, maar bij uitrijden pas je met de motor vaak makkelijk langs de slagboom.
Die paar euro zal niet zo enorm probleem zijn, maar na verloop van tijd lijkt de garage niet leeg vanwege meer voertuigen door de ingang poort geregistreerd dan eruit.
Hoewel bovenstaande geld voor de garage bij het ziekenhuis, hebben ze wel een apart gedeelte voor motorfietsen.
Dus het ligt aan Nijmegen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan