Motor kopen in UK?

ok dus dat word: 4500 pond= 4848 euro (nu nog)

4848+681 (bpm)/100*119= 6634.80? en dan nog transport (kan ik mss via via doen O-) ) en keuring etc a ong 150?

is dat realistisch of maak ik ergens een kapitale fout?
 
ok dus dat word: 4500 pond= 4848 euro (nu nog)

4848+681 (bpm)/100*119= 6634.80? en dan nog transport (kan ik mss via via doen O-) ) en keuring etc a ong 150?

is dat realistisch of maak ik ergens een kapitale fout?

het is een occasion niet?? hoeveel kilometer heeft ie gelopen meer dan 6000?? dan geen btw anders wel...
keuring enzo idd ong 150 bpm(weet niet de nieuwprijs dus dat geloof ik wel...)volgens jouw ber. 600 dan de reis erbij... dus 4800 +150 + 600 +reiskosten...roept u maar...
 
het is een occasion niet?? hoeveel kilometer heeft ie gelopen meer dan 6000?? dan geen btw anders wel...
keuring enzo idd ong 150 bpm(weet niet de nieuwprijs dus dat geloof ik wel...)volgens jouw ber. 600 dan de reis erbij... dus 4800 +150 + 600 +reiskosten...roept u maar...

ja meer dan 6000km. damn dus dat is 5550... kolere, hier kosten ze rond de 8000...
 
Wat gevonden op de DVLA site:

Using a Registration Certificate (V5C) to
take a vehicle out of the country

More than 12 months – this is regarded as
permanent export

Before you go you must complete Section 11 (V5C/4) of the
Registration Certificate (V5C) by entering the date on which
you intend to export the vehicle and signing and dating this
Section. Notes are printed on the reverse of Section 11 and
instructions are printed in the Guidance Notes (INS160) to
help you. This Section must then be detached from the rest
of the Certificate and returned to DVLA, Swansea SA99 1BA.
You may discard Sections 9 and 10.
Sections 1 to 8 must be kept and taken with you when you
take the vehicle out of the country. The registration authority in
your destination will require these sections for re-registration
purposes.

Of anders:
Using a Registration Document (V5)
to take a vehicle out of the country

More than 12 months – this is regarded as
permanent export

Before you go you must complete Section C of the V5
Registration Document, to show the intended date of export
and return the document to DVLA or to a DVLA local office.
In its place, you will receive a Certificate of Permanent Export
(V561) as confirmation of your vehicle’s registration.
If you are making a postal application the V561 will be issued
within 2 weeks if you are already recorded as the registered
keeper and within 4 weeks if there is a change of keeper.
However, please allow 6 weeks before making enquiries.
If you apply in person to the DVLA local office you will
normally be issued with the Certificate of Permanent Export
(V561) over the counter, provided you are the recorded keeper
of the vehicle or you can produce the V5 Registration Document.
Note: You may be required to surrender the Certificate of
Permanent Export (V561) or the V5 Registration Document
if it is still in your possession to the foreign authority
when the vehicle is registered abroad.

Het hele document:
http://www.direct.gov.uk/en/Motorin...2?IdcService=GET_FILE&dID=31913&Rendition=Web
 
Het is anders nog steeds aantrekkelijker dan hier in NL. Ik heb de mijne een paar jaar geleden uit DL geimporteerd viel reuze mee, ik zou het zo weer doen.
 
dat is netto prijs + restant BPM en daarover 19% BTW

Capice *D

Zo is het dus niet, bpm is een belasting net als btw, en je betaald geen belasting over belasting. dus je betaalt: de btw over de netto nieuwprijs + rest bpm

Toevoeging: vandaag met een uitvoerende douaneambtenaar gebeld, en nog even gevraagd wat je aan btw betaalt: Als je het moet afdragen is het over het factuurbedrag van de motor, dat is dus niet hetzelfde als de btw over netto nieuwprijs. Als je dus een overjarige nieuwe in het buitenland koopt gaat de btw over de daar betaalde prijs.

daarnaast, voor bpm is nieuw alleen nieuw als ie niks heeft gereden, voor btw hebben ze het nieuwbegrip dat je minstens 6000 km en 6 maanden oud moet zijn
 
Laatst bewerkt:
Nog wat (belgische) info gevonden over de documenten:

een engels voertuig moet over een "vehicle registration document V5" beschikken,
dit document wordt uitgereikt door de "DVLA" met hoofdkantoren te Swansea.

Op dit "registration document V5" staat linksbovenaan de naam van de huidige eigenaar
rechts staan alle voertuig gegevens, ook datum van invoer in de U.K., zelfs het aantal
vorige eigenaars in de U.K.
eronder staat naam en adres van de vorige eigenaar en diverse info zoals
vb; dat het voertuig als tweedehands in de U.K. is binnengebracht, enz.

meer info op www.dvla.gov.uk/
op hun website staat zelfs uitleg ivm de permanente export van een voertuig.

idd. een duidelijke verkoopfaktuur is een must, de verkoper zal normaal gezien
onderaan de V5 het afscheurstrookje invullen en terugsturen naar DVLA in Swansea,
zodoende heeft hij een bewijs dat hij niet langer verantwoordelijk is voor dit voertuig
(het kenteken blijft immers bij het voertuig)
----------------------------------------

verder voor de rdw-keuring:
Buitenlands voertuigdocument inclusief bewijs van afmelding (voor UK een V5 dus)

een voor dit voertuig afgegeven CVO (conformiteitsverklaring / certificaat van overeenstemming/ Certificate of Conformity)

Rijbewijs of geldig paspoort

Uittreksel uit bevolkingsregister

Bewijs dat het voertuig in het buitenland is gekocht (nota of aankoopovereenkomst)

Bij de keuring moet u het buitenlandse voertuigdocument meenemen. Als het voertuig niet eerder is geregistreerd (een nieuwe auto), dan moet u dat bewijzen door middel van officiële documenten afgegeven door de fabrikant, importeur of daartoe bevoegde overheidsinstantie.

Tijdens de keuring beoordeelt de RDW of een CVO (Certificaat van Overeenstemming ofwel bewijs van een Europese typegoedkeuring) nodig is voor de verdere procedure. Zo’n CVO (in het Duits: ‘EWG-übereinstimmingsbescheinigung’, in het Engels: ‘Certificate of Conformity’ (COC) en in het Frans: ‘certificat de conformité’ kunt u zonodig (tegen betaling) opvragen bij de importeur of een merkdealer. In de regel is een CVO nodig als het voertuig na juni 1999 op de markt is gekomen en er dus een Europese typegoedkeuring is. Auto’s afkomstig uit EU-landen moeten voor de keuring in hoofdzaak voldoen aan apk-eisen. Voertuigen van buiten de EU moeten voldoen aan veel strengere toelatingseisen, afhankelijk van het bouwjaar. Het CVO kan hier uitkomst bieden. Ontbreekt een CVO, dan is heteen vrij kostbare aangelegenheid om de auto goedgekeurd te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt allemaal erg interessant.

Als ik het goed begrijp is het in mijn geval als volgt:

Ik ben particulier en koop bij een dealer in Engeland een CBR 600F uit 2001 voor £3.599

Hier gaat geen VAT vanaf omdat ik particulier koop. Vervolgens vervoer die motor naar NL en betaal hier alleen BPM en de kosten van de RDW en nummerplaat. En uiteraard de kosten van het vervoer hier naar toe.

Bij mij zou dat ongeveer 900 euro schelen en het in totaal ongeveer 4600 euro kosten tegen 5500 euro als ik er hier in NL een koop.

De vraag is nu klopt het dat er geen VAT van het aankoop bedrag in Engeland afgaat?

edit: als ik logisch na denk lijkt het me van niet aangezien je in NL ook alleen nog maar BPM hoeft af te dragen.
 
Laatst bewerkt:
De Britse bikes duiken nu ook al op op Marktplaats... :')

*KLIK*

Er staat overigens niets over het aanpassen van de koplamp... -O-
 
Dit klinkt allemaal erg interessant.

Als ik het goed begrijp is het in mijn geval als volgt:

Ik ben particulier en koop bij een dealer in Engeland een CBR 600F uit 2001 voor £3.599

Hier gaat geen VAT vanaf omdat ik particulier koop. Vervolgens vervoer die motor naar NL en betaal hier alleen BPM en de kosten van de RDW en nummerplaat. En uiteraard de kosten van het vervoer hier naar toe.

Bij mij zou dat ongeveer 900 euro schelen en het in totaal ongeveer 4600 euro kosten tegen 5500 euro als ik er hier in NL een koop.

De vraag is nu klopt het dat er geen VAT van het aankoop bedrag in Engeland afgaat?

edit: als ik logisch na denk lijkt het me van niet aangezien je in NL ook alleen nog maar BPM hoeft af te dragen.


Je hebt het goed begrepen. De aftrek van VAT is niet aan de orde bij particuliere aankoop. Zo staat het tenminste bij de belastingen in de folder. Echter: bij nieuwe motoren is er wel de mogelijkheid om geen VAT te betalen, als dit met de verkoper zo geregeld wordt. Er is een afspraak dat je maar in 1 land BTW, of VAT hoeft te betalen. En dat wordt dan Nederland want hier moet je zowiezo betalen omdat je hem hier gaat gebruiken. Als ondernemer zijn de regeltjes voor gebruikte motoren net wat anders, maar dat zal je waarschijnlijk niet echt veel interesseren :]
 
1.00 GBP = 1.10774 EUR

Getver......................Blijft omhoog gaan, langzaam maar gestaag
 
Meneer motofun haalt in de regel zijn motoren (en brommertjes) uit Italie. Waarom denk je dat deze uit de UK komt?

Omdat er bij het voorwiel zo'n lelijk belasting/APK/whatever plaatje zit (weet niet precies waar 't voor is) en er grote knalgele plaat achterop zit... B|
 
V5 formulier stelt niks voor.

Heb paar weken terug een auto uit de UK geimporteerd.

Jij neemt het V5 formulier mee en de eigenaar neemt een stukje ervan af ( kan die afscheuren ) en dat stuurt ie naar de DLVA dat ie geexporteerd word. Daar heb jij niks mee van doen.

Zorg wel voor een verkoop contract want bij de grens kun je gecontroleerd worden. Vooral bij de tunnel (Politie uit Kent controleert heel erg, diverse auto en motor rijders rijden per maand hun export de grens over zonder verzekering etc)

Vermijd de M20 en M25 rondom London in de spits en zorg dat je optijd bij de tunnel bent voor evt. retourtje (retourtje is goedkoper als enkeltje, en wie controleert of je retour komt ? ;) )
Tunnel geld enkel als je op trailer gaat, tunnel vervoert geen motoren. ( Busje nemen ??)
 
Laatst bewerkt:
V5 formulier stelt niks voor.

Heb paar weken terug een auto uit de UK geimporteerd.

Jij neemt het V5 formulier mee en de eigenaar neemt een stukje ervan af ( kan die afscheuren ) en dat stuurt ie naar de DLVA dat ie geexporteerd word. Daar heb jij niks mee van doen.

Zorg wel voor een verkoop contract want bij de grens kun je gecontroleerd worden. Vooral bij de tunnel (Politie uit Kent controleert heel erg, diverse auto en motor rijders rijden per maand hun export de grens over zonder verzekering etc)

Uit eerdere post (van mij, info rdw) begreep ik dat je een export document van de dvla nodig hebt.
Moet je die dan (na enkele weken??) van de verkoper krijgen?? zo ja hoe kun je er op vertrouwen dat je die dan ook krijgt?? Moet je zelf ook ergens je eigen naam invullen op het V5-deel dat de verkoper naar dvla stuurt zodat dvla het document naar jou kan sturen???

Een boel vragen.
Samengevat: hoe krijg je een document waarop staat dat de motor is uitgevoerd??
 
Wat je nodig hebt :
- Aankoop document ( contract)
Nodig als bewijs bij de grens, nodig bij de rdw/douane en om jezelf te beschermen tegen wat dan ook.
- V5 formulier (vraag aan de douane een kopie hiervan of maak die zelf voor eigen bezit)
- COC (indien van toepassing) = Certificate of conformity


Aan het V5 formulier zit een strookje wat afgescheurd/geknipt moet worden wat de huidige eigenaar van de motor naar de DLVA moet sturen. Jij hebt enkel en alleen dat V5 formulier nodig.

Althans met de auto. Sterker nog , omdat de auto een type goedkeuring had (eu) had ik het coc niet eens nodig! In de UK staat het type goed keurings nummer op het V5 formulier dus de RDW kan er alles van af halen, ook wegen is officieel niet nodig omdat het op het V5 duidelijk staat aangegeven en bij het type goedkeuring in de PC van de RDW.

Ik moest voor mijn COC 50 pond betalen........ dus ik was blij dat de RDW (telefonisch bevestigd) aangaf dat het niet hoefde.

Je zult dus wel met de boot moeten wil je op de motor terug rijden. Of met busje of iets gaan dan kun je met de tunnel etc.

Ik ben erheen gevlogen en terug gereden via tunnel, let op dat kan met de motor dus niet!

Zorg dat alles op het V5 formulier klopt, als je iets gewijzigd moet hebben achteraf dan maak je borst maar nat voor de enorme ambtenaren houding.

Belangrijk :

In de UK heb je een HPI/RAC check. Hiermee kan je het schade verleden achterhalen van een voertuig. Cat D is nog koopbaar, C is twijfelachtig, B en A is direct laten staan (ding mag officieel de weg niet meer op, ook al is die opgeknapt!)
HPI check kost 20 pond ong. en een RAC check kost 6 of 8 geloof ik, tenzij je iemand kent in de UK die bij verzekeringsmaatschappij werkt of iets dergelijks.

Wat enorm belangrijk is!! : Uit de HPI/RAC check komt ook naar voren of er een financiering op het voertuig zit. In de UK is het namelijk zo dat als je een voertuig koopt waar een lening op zit, en de voormalige eigenaar lost met het geld niet zijn lening af, dat de auto in onderpand blijft van de financierings maatschappij.
Je mag hem dan dus NIET uitvoeren en de financierings maatschappij is en blijft de eigenaar!

Let dus goed op dat er GEEN financiering op de motorfiets zit of dat de man de lening aflost waar je bij staat. Anders kun je serieus problemen krijgen.





tig keer geedit, ik hoop dat het duidelijk en compleet is.
Bel nogmaals de RDW en kijk of de volgende persoon het met mij eens is ;)
Export document heb ik ook nooit gehad, auto maand terug ingevoerd met V5 formulier. Was geen enkel probleem.

Edit :

Ik heb even iemand in de UK een mail gestuurd over dat V5 formulier, om het 100% zeker te kunnen vertellen dat ik gelijk heb over het V5 etc. en of die identiek is aan de auto V5.
Zodra ik mailtje terug heb laat ik het wel even weten.
 
Laatst bewerkt:
goeie info, ook over die HPI/RAC, was ik nog nergens tegengekomen. Senks!

Verbaast me dat rdw kenteken afgeeft zonder 'exportdocument' van dlva. Of zou de rdw zo voortvarend zijn dat ze zelf checken of voertuig is afgemeld? Zijn toch ambtenaren.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan