Motor huren San Francisco / Los Angeles

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.410
1.416
Grunn
Instagram
Deze zomer gaan we een paar weken in (Zuidwest) Amerika rondreizen. Hoog op het wensenlijstje staat Highway one en/of de backcountry van LA op een motor.

Zijn er mensen met ervaring wat betreft het huren van een motor (inc. kleding/helm) in die omgeving of elders in de Amerika?

Moet een beetje comfortabele motor zijn, mijn vriendin rijdt normaal zelf, maar wil nu graag achterop.
Bagage hoeft niet mee, hooguit een tasje voor een overnachting, maar dan laten we de rest in een hotel oid.

En, is er iemand die een tip heeft om het vanuit San Fran richting het zuiden (bijv. ook naar Big Sur) of juist vanuit LA en dan richting het Noorden te gaan?
 
Ik heb niet veel ervaring, weet wel dat eagle rider één van de grootste is met locaties overal. Kan je eens bekijken
 
Ik heb een dag een HD gehuurd, dat was in Miami. Gewoon de lokale dealers benaderen, verhuren in de VS is gebruikelijker dan hier in de EU. Kleding daar gaat een dingetje worden, de gemiddelde Amerikaanse motorrijder is over het algemeen niet van de motorkleding. Zelf helmen zijn niet overal verplicht, dat is van staat tot staat verschillend. Vaak zijn helmen wel beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Eens met @Speedking2.0 . Neem van hieruit zomerhandschoenen mee en dan zit je wel goed, zeker met het weer daar. Je kan vanuit SanFran zowel Noordelijk als Zuidelijk langs de kust rijden, in de twee richtingen is het mooi. Naar het Zuiden is drukker, naar het Noorden meer relaxed.
Persoonlijk is de route langs de kust naar Fort Bragg en Redwood national park een aanrader. Een belevenis tussen die 100m hoge bomen. En slaapplekken: motels genoeg onderweg om te overnachten.
 
Eens met @Speedking2.0 . Neem van hieruit zomerhandschoenen mee en dan zit je wel goed, zeker met het weer daar. Je kan vanuit SanFran zowel Noordelijk als Zuidelijk langs de kust rijden, in de twee richtingen is het mooi. Naar het Zuiden is drukker, naar het Noorden meer relaxed.
Persoonlijk is de route langs de kust naar Fort Bragg en Redwood national park een aanrader. Een belevenis tussen die 100m hoge bomen. En slaapplekken: motels genoeg onderweg om te overnachten.
Zuidelijk is per definitie af te raden, De California State Route 1, is bij Big Sur afgesloten, de weg is daar met een modderstroom weggespoeld.
 
Ik heb een keer een R6 gehuurd bij Racyrentals in LA, maar ik zie dat die niet meer bestaan. Ik had destijds mijn spullen opgestuurd naar US, maar ik bleef ook een half jaar en had daardoor wat meer flexibiliteit.

Ik zou gewoon een ride share platform pakken, dat werkt over het algemeen heel goed in de US. Ik zie bij bijvoorbeeld riders-share dat je ook spullen mee kunt huren.
 
Ik heb 1.5 jaar geleden een Heritage gehuurd bij Eagle Rider maar heb toen een "rondje" LAs Vegas gedaan. In het naseizoen kan het zo 50 euro op een motor per dag schelen. Maar die zitten door heel de USA. De prijzen zijn behoorlijk. En de verzekeringen helemaal. Een vriendin van me heeft particulier een motor daar gehuurd en dat scheelt financieel een stuk. Ik had mijn eigen kleding mee, bij Eagle Rider heb je wel de mogelijkheid om spullen te kopen, maar dat is denk je bedoeling niet. In sommige staten heb je geen helm nodig en anders zo'n apart potje.... Veel plezier in elk geval.
 
De bedoeling is om bijv. een GS of Pan America (toch beetje 'Murica!) te huren en samen met mijn vriendin (achterop) een stukje highway one te ontdekken. En hoewel ik nooit zonder motorkleding opstap, een keer 's avonds in Toscane daargelaten, wil ik voor America een uitzondering maken en zou ik genoegen nemen met handschoenen, helmpie en bijv. doorwaaijasje.
 
De bedoeling is om bijv. een GS of Pan America (toch beetje 'Murica!) te huren en samen met mijn vriendin (achterop) een stukje highway one te ontdekken. En hoewel ik nooit zonder motorkleding opstap, een keer 's avonds in Toscane daargelaten, wil ik voor America een uitzondering maken en zou ik genoegen nemen met handschoenen, helmpie en bijv. doorwaaijasje.
Want de statistiek maakt dan ook eventjes een uitzondering?

Sorry, kon ‘t niet laten, maar jij kent toch ook wel verhalen van mensen die nét even…en toen zonder motorkleding… en daar heel lang spijt van hadden?
 
Want de statistiek maakt dan ook eventjes een uitzondering?

Sorry, kon ‘t niet laten, maar jij kent toch ook wel verhalen van mensen die nét even…en toen zonder motorkleding… en daar heel lang spijt van hadden?

Ik wist natuurlijk dat deze ging komen. En ik ken de verhalen van, van erg dichtbij. En de statistiek? dat lees ik nergens, en daar trek ik mij ook niets van aan. Ik weet welk risico ik neem en neem dat met volle bewustzijn die ene keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan