Motor huren San Francisco / Los Angeles

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.410
1.416
Grunn
Instagram
Deze zomer gaan we een paar weken in (Zuidwest) Amerika rondreizen. Hoog op het wensenlijstje staat Highway one en/of de backcountry van LA op een motor.

Zijn er mensen met ervaring wat betreft het huren van een motor (inc. kleding/helm) in die omgeving of elders in de Amerika?

Moet een beetje comfortabele motor zijn, mijn vriendin rijdt normaal zelf, maar wil nu graag achterop.
Bagage hoeft niet mee, hooguit een tasje voor een overnachting, maar dan laten we de rest in een hotel oid.

En, is er iemand die een tip heeft om het vanuit San Fran richting het zuiden (bijv. ook naar Big Sur) of juist vanuit LA en dan richting het Noorden te gaan?
 
Ik heb niet veel ervaring, weet wel dat eagle rider één van de grootste is met locaties overal. Kan je eens bekijken
 
Ik heb een dag een HD gehuurd, dat was in Miami. Gewoon de lokale dealers benaderen, verhuren in de VS is gebruikelijker dan hier in de EU. Kleding daar gaat een dingetje worden, de gemiddelde Amerikaanse motorrijder is over het algemeen niet van de motorkleding. Zelf helmen zijn niet overal verplicht, dat is van staat tot staat verschillend. Vaak zijn helmen wel beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Eens met @Speedking2.0 . Neem van hieruit zomerhandschoenen mee en dan zit je wel goed, zeker met het weer daar. Je kan vanuit SanFran zowel Noordelijk als Zuidelijk langs de kust rijden, in de twee richtingen is het mooi. Naar het Zuiden is drukker, naar het Noorden meer relaxed.
Persoonlijk is de route langs de kust naar Fort Bragg en Redwood national park een aanrader. Een belevenis tussen die 100m hoge bomen. En slaapplekken: motels genoeg onderweg om te overnachten.