Motor houdt 's middags regelmatig in maar 's ochtend niet..

erikvand

Die hard MF'er
28 dec 2006
288
0
Moerdijk
Hallo!

Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn '92 SRX. 's ochtends start mijn SRX vlot en kan de choke er na 1 kilometer af. 's middags echter start hij ook vlot maar loopt de motor vaak de eerste kilometers rottig/onregelmatig en moet ik de choke er veel langer ophouden. De motor staat 's nachts in de garage en overdag in de overdekte stalling op mijn werk. Het enige dat dan lijkt te werken is even de kraan op PRI en een paar keer goed gasgeven. Tussen het blok en de carb zit al een extra hitteschild tegen vapor lock.

Als de choke er eenmaal af is loopt de motor verder prima. De carbs zijn netjes afgesteld op een dynojet testbank.

Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Groeten,
Erik
 
de benzine kraan zit misschien verstopt op z`n normale doorgang of het vacuumslangetje op de benzinekraan zit er niet goed op , een knik of is lek , op z`n pri stand loopt de benzine in 1 keer door vandaar dat de motor dan wel goed loopt.
S`morgens start je op z`n choke en wordt de motor verrijkt door de choke.
 
:^
als de pri stand lijkt te werken, zou ik de benzinekraan even nakijken.
normaal gesproken (als de kraan goed werkt) heeft de pri stand geen invloed op het lopen van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat er 's middags lucht in de leidingen zit?!? Met even op de PRI stand loopt de boel even door. En inderdaad, als de motor loopt is er geen verschil tussen de verschillende standen.

Het vreemde vind ik dat de motor als deze wat opgewarmd is prima loopt en voldoende benzine krijgt... Als de kraan verstopt zit zou ik dan toch ook problemen moeten hebben...

Toch nog maar eens kijken...
 
als er lucht in de leiding zou zitten, is of de leiding lek of de vlotternaald lekt.
maar volgens mij moet lucht in de leiding ook geen invloed hebben op het lopen van de motor, want de vlotterkamer heeft genoeg benzine om op te starten.
en zodra de motor loopt word er immers benzine aangevoerd.
zeker als de kraan op de pri stand staat.
ik zou toch de kraan nakijken.
 
ik zou je vacuumslangetje naar de kraan even controleren, 's morgens koud, dus hardere slang, 's middags is hij warm(er) dus kan een beetje doorhangen oid en net een gaatje vrijmaken zo, tis maar een idee, heb net zoiets een keer meegemaakt
 
Idd, bekent probleem bij die srxen. De oplossing te de motor wijs te maken dat je savonds thuis gaat werken. Spreek je motor toe voor je bij je werk weg rijd dat je dus thuis gaat werken, waarschijnlijk is dan je probleem opgelost!

Succes!
 
Let op, ik kwam het pas nog tegen bij een diesel-jachtje: brandstoffiltertje-met-stroomrichtingpijltje, tegendraads in de leiding gehangen ....

Bij aantreffen van zulke fout, meteen nieuw filtertje MET DE PIJL MEE monteren anders loos je het verzameld vuil naar de vlotterkamer(s).

Waaróm dat zo fout kan gaan weet ik niet zeker, ik kan slechts vermoeden dat het papier in 1 richting geperforeerd is zodat het langzaam zich dichtdrukt bij foutstelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan