Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

OM richtlijnen in 2024, stel je wordt nu gepakt met 200 km/h waar 80 km/h is toegestaan:

1) Invordering rijbewijs
2) Inbeslagname voertuig € 102,- afsleepkosten plus € 14,- per dag opslagkosten
3) Sanctie minimaal € 950,- plus € 200,- per 5 km/u overschrijding boven de 100 km/u = € 950,- + € 800,- = € 1750,-
4) EMG cursus € 1394,-
5) Daarnaast volgt een ontzegging van de rijbevoegdheid van 7 maanden onvoorwaardelijk.
6) Evt. advocaat voor een invordering case +/- € 558,-

Alles bij elkaar zou je dan € 3804,- kwijt zijn aan directe kosten + 7 maanden ontzegging.
Daar bovenop nog eens 20 uur loon/omzet/inkomsten kwijt aan EMG cursus.

Dus ook het OM heeft last van inflatie sinds 2008. :)
Waar het eigenlijk op neer komt is dat de agent die je lasert (zoals bij mij het geval was) op dat moment beter kunt aanrijden zodat tie niks meer weet dan dat je netjes stopt? (bij wijze van spreken natuurlijk).

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de agent die je lasert (zoals bij mij het geval was) op dat moment beter kunt aanrijden zodat tie niks meer weet dan dat je netjes stopt? (bij wijze van spreken natuurlijk).
En je kan beter een gehandicapte mishandelen dan zijn parkeerplek afpakken :z.

Een advocaat om het rijbewijs terug te krijgen?
Onnodige kosten, die brief kan de werkgever ook schrijven. Had em binnen 10 dagen terug, en dat was ook de strafeis, 9 dagen onvoorwaardelijk. Plus boete van 1100€. Verder niks, behalve; niet meer doen.
( ik had overigens een prima gesprek met zowel de agenten als met de ovj.
Op de teller ging het ver over de 200, de touran kon me niet inhalen, pas toen ik de snelweg afging konden ze bij trekken, een siv stond er ook binnen no-time bij. Ik ben gematst.)

Terug
Bovenaan Onderaan