Hier nog even een geluidje van mij, ben er even tussenuit geweest.
Twee weken geleden de Corsaro bij JMD in Nuth gebracht voor de 10.000 beurt en de updates. Tijdens de beurt is de achterste cilinderkop eraf geweest om de koppakking te vervangen (lekte een beetje). Tegelijkertijd werden de klepgeleiders gecontroleerd voor de zekerheid, die waren gelukkig in orde. Kwam goed uit omdat binnenkort de garantie afloopt. Daarna nog enkele dagen gewacht op de updates. In totaal waren het er 22.
De 22e april werd de motor opgehaald en op de 23e ben ik nog even teruggeweest en ontmoette ik Boudje die me gemaild had dat hij ook daar zou zijn voor een gescheurd waterpompdeksel.
Hier is Boudje terwijl hij zijn nieuwe Ducati Streetfighter uitzoekt (hehehe):
Het was leuk hem weer eens gezien te hebben.
Mijn plan was om samen met mijn vriendin enkele dagen naar het Lake District te gaan om te gaan rijden met vrienden. Omdat er regen voorspeld werd (wat gek in de UK) moesten de Supercorsa pro’s er vanaf in verband met gebrek aan profiel aan de zijkant. Ikzelf had nog een setje gebruikte Michelin Pilot Power liggen die ik erop heb gelegd, op de Brutale werd een setje Pilot Road gelegd, die ik zolang van mij Triumph afhaalde. Fijn als jezelf een bandenapparaat hebt. Van het banden wisselen heb ik geen spijt gehad.
Voor de bagage had ik bij JMD een Ducati 5-gaats tankring gehaald om een Motech tanktas te kunnen monteren. Met een beetje moeite kreeg ik die passend, ik moest wel enkele gaten in de originele tankring boren, maar dat was het waard. De kleine zitjes van zowel de Brutale als de Corsaro zijn een Pain in the Ass om fatsoenlijk bagage te vervoeren, daarom maar van alu traanplaat snel twee bagagedragers gemaakt. Bij de Brutale werd de bodem van een reserve duozit gebruikt, bij de Corsaro kwam hij in plaats van de originele buddyzit, vastgeschroefd aan het frame.
Op de 30e vertrokken (nog droog)
Naar Zeebrugge (nog droog) :
en op de boot naar Hull.
Daar aangekomen nog droog gebleven tot Harrogate en de laatste 80km in de stromende regen gereden. Het grootlichtlampje begon daarbij een eigen leven te leiden en het grootlicht functioneerde niet meer. Geen probleem want ik was toch niet van plan in het donker te rijden.
Bij vrienden van ons zijn we die dagen blijven slapen en konden de motoren fijn binnenstaan.
Op Zaterdag 130 mijl passen gereden , 5 passen in perfect weer, in een woord geweldig:
Vanuit Ulverston via Birker Fell and Ulpha Fell, Hardknott Pass (30%!!!!) , Wrynose Pass, door Grassmere village, omhoog via Dunmail door Thirlmere, Keswick, Borrodale langs Derwent water, Honister pass naar Buttermere, Newlands pass, en weer terug via het oosten, A66 naar Ullswater en Kirkstone pass naar Bowness on Windermere, erug naar Newbybridge en Ulverston.
Harnott pass is een echte killer! Slecht wegdek met bochten ter grootte van een 2 eurostuk waarbij je op 3 meter 1 meter omhoog of omlaag ging. Ik ben die dag ook meerdere malen helemaal los van de grond geweest!
Zaterdagavond hebben gezamenlijk in een Indian restaurant een Indian Curry gehad, heerlijk…
Op Zondag werd alles nog eens dunnetjes overgedaan omdat het weer wat instabieler was:
de oostkant van Coniston lake waar we op de plek stopten waar Donald Campbells Bluebird geborgen werd. Daarna naar via Amble Side naar de top van Kirkstone pass (ook een killer!) en daar lunch in de 500 jaar oude Kirkstone Pass Inn. In een woord geweldig.
Omdat Maandag en Dinsdag 100% regen werd voorspeld kozen we ervoor een dag eerder terug te keren naar Hull: verregend en smerig tot op het bot:
Daarna de boel thuis weer afgeladen, er moet dringend gepoetst worden!