Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Moto Morini Corsaro 1200 deel 8: the story continues

Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand toevallig het telefoonnummer van jort (arvidwillem) ?? kan zijn blok wel gebruiken.
 

De allereerste ecu update destijds waar jij naar verwijst was trouwens de fysieke omruiling van de complete ecu. Die kon je herkennen doordat hij niet hetzelfde nummer had als het framenummer (de originele had dat wel) als ik me goed kan herinneren.

Wat ik niet snap is dat je bij slecht starten meteen teruggrijpt naar zo'n zwaar middel: een remap. Welk bouwjaar is ie, hoeveel heeft de motor gelopen, wanneer heeft ie zijn laatste beurt gehad, is het luchtfilter schoon, zijn de bougies goed of zijn het nog de allereerste? Als zulke simpele dingen niet kloppen kun je remappen totdat je een ons weegt. Aangezien je het nog niet vermeld hebt zou ik zeggen, begin eerst eens met een grote beurt, dan weet je in ieder geval zeker dat de basis klopt.
 

Je hebt gelijk, dat moet inderdaad eerst nog gebeuren. Het is een Veloce van 2007 met zo'n 22.000 op de teller. Volgens de verkoper had hij pas nog de nodige vloeistoffen gehad. Olie ziet wel behoorlijk zwart, dus misschien is het verstandig om eerst de bougies, olie en oliefilter te vervangen.
Omdat me verteld is dat dit nog niet zo lang geleden is, en omdat ik weet dat er een wijziging is geweest, denk ik dat het toch verstandig is om te kijken of dit al is gedaan.
Ook qua rijden gaat het als een trien, dus ook dat wijst nog niet echt op achterstallig onderhoud, ook vandaar wil ik graag weten welke ECU/mapping er nu in zit.
En ook de onduidelijkheid wanneer hij nu niet wil starten blijft vreemd. Als het de bougies bijvoorbeeld zouden zijn zou hij toch altijd met een koude of net warme motor hetzelfde gedrag vertonen. Ook dat is niet het geval.....
Klinkt bijna als een gammele sensor zou ik bijna zeggen. Maar goed, weet er niet zo heel veel van, dus dat zal vast wel niet
 
@ECU flashers

Is dit de lijst met bestanden die jullie gebruiken voor de verschillende mappings?

 
Ik heb ook het idee dat de Morini best gevoelig is voor onderhoud. Voor het onderhoud staat 10K, maar aan het einde van het seizoen (~6K) begint hij vaak wat slechter te lopen. Lees, slechter starten en stationair hoog toerental voor het stoplicht.
Dit jaar start hij relatief slecht. Het duurt een seconde of 2 voordat ze aanslaat, vorige jaren was het starten en lopen. Ik vermoed dat m'n accu wat minder aan het worden is, mag ook wel na 5 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Lees stiekem weer mee, in de hoop dat ik ooit nog een Corsaro in bezit krijg
 

Mogelijk is de lllllaaaaannnnnggggggeeeee winter een factor in deze ( Langer onder -druppel-lader / langere periode van stilstand ? )

Het is maar een hint !

In hun geboorteland (I) is het namelijk ook nooit zo lang , zo koud !
 
Ik heb nu:

cle.lic
writer_key.lic
writer 206c2.exe (nieuwste writer)
tig mappings in .ddg




Alle bestanden in 'ducatidiag24' zetten?

 

Kan goed zijn, lijkt er wel op. Maar door tricolore zijn destijds ook een aantal rare combinaties aangeboden voor proefritten. Waarschijnlijk bijeengeraapt van verschillende motoren. Deze werd destijds door Motorfreaks proefgereden (rood/zilver met zwart frame):

klik
 
Laatst bewerkt:
Mensen,
Ik overweeg onze corsaro te verkopen.
De motor verkeerd in algehele goede conditie.
B.j. 2009, nog geen 6000km gelopen. Vraagprijs is 6850,- De reden van verkoop is dat ik er al heel weinig op gereden heb, wegens tijd gebrek. (kids, storings diensten, etc.)
Nu ook nog eind januari heup gebroken, er is wat rvs werk in gezet wat er op zijn vroegst over 1,5 jaar weer uit kan. Tot dan niet rijden i.v.m. ongelukken, want dan gaan die pennen rare dingen doen...
 
Ik heb nu:

cle.lic
writer_key.lic
writer 206c2.exe (nieuwste writer)
tig mappings in .ddg




Alle bestanden in 'ducatidiag24' zetten?

[afbeelding]
Ducatidiag installeert zich onder "Program files" of "Program files (x86)" op een 64bit systeem. Alle .lic en de writer app in deze Ducatidiag folder copieren. Shortcut maken voor de writer en deze shortcut bijplaatsen onder Ducatidiag in je start menu (handig).

De DDG zelf zijn data en kun je beter ergens in een foldertje onder Documenten bijhouden. Ik heb zo een structuur onder Documenten -> Mijn motor -> Morini en daaronder documentatie, fotos, manuals, ECU dumps, etc... netjes alles bij elkaar.

Uiteindelijk kies je zelf, dit is hoe ik het liefst werk.
 

Muchos gracias!
 
Jonne, kan je mijn bike ook ff in de openingspost zetten?

[afbeelding]

Wow, coole bike. Ben even de verschillen aan het zoeken Mooie knippers Mag ik vragen welke bokken jij gebruikt? Heb een bok voor achter maar daar zitten hele vervelende steunen op, dus ik ben op zoek naar iets anders. Een passend setje voor voor en achter is dan natuurlijk wel handig!
 
Vandaag een andere mapping geflashed; ging helemaal volgens plan








de flash-koning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.