Lacsap
MF veteraan
- 7 jun 2005
- 6.364
- 6
Ik wel, is een goedkope manier om ervaring op het circuit op te doen. Ooit eens gedaan met de Suzuki Days op CPZ. Iemand anders hier nog animo voor?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wel, is een goedkope manier om ervaring op het circuit op te doen. Ooit eens gedaan met de Suzuki Days op CPZ. Iemand anders hier nog animo voor?!
Vandaag mijn bestelling uit Italië ontvangen. Heeft 3 weken geduurd, maar ben tevreden met de aankoop. Horloge voelt wat goedkoop, maar daar is de prijs ook naar. T-shirt is wat ik ervan verwacht had. En de tas is van goede en degelijke kwaliteit.
Leuke hebbedingetjes.[afbeelding]
Een MM horloge had ik ook nog in gedachten. Wel een leren band?
Vandaag mijn bestelling uit Italië ontvangen. Heeft 3 weken geduurd, maar ben tevreden met de aankoop. Horloge voelt wat goedkoop, maar daar is de prijs ook naar. T-shirt is wat ik ervan verwacht had. En de tas is van goede en degelijke kwaliteit.
Leuke hebbedingetjes.[afbeelding]
Beetje gruwelijk grote foto
Edit: was even laden, maar nu staat ie er hoor. Mooi apparaat
zag op de eerste pagina dat op de dealerlijst JMD Moto-Parts in Nuth nog staat vermeld.
Naar mijn mening is dit bedrijf door trieste omstandigheden opgeheven. Math zal hier wellicht meer van weten of deze een doorstart hebben gemaakt maar ik dacht van niet.
Ofwel kan je vragen of je dealer dat even kan uitlezen via de diagnose stekker wat het simpelste is. In principe kan elke Ducati dealer dit ook omdat de ECU Magneti Marelli is zoals op Ducati.Lang verhaal, maar het komt er op neer dat er een modificatie op de ECU is geweest. Deze moet ervoor zorgen dat de Momo beter start, en minder dorst heeft. Als ik zie wat voor problemen ik met het starten heb, en hoe graag hij drinkt, dan vermoed ik dat ik die modificatie niet heb.
Is dit ergens te controleren, en waar kan ik dit het beste laten doen? Of wellicht kan iemand me van hier me hiermee helpen?
Na eindelijk wat kilometertjes te hebben gemaakt ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Een Morini blijft gewoon een fiets waar je continu met een vette grijns op zit. Totdat.....
Je moet starten.. Vaak geen enkel probleem, maar zo af en toe verrekt hij het gewoon. Heel frustrerend, en ik kan ook niet verklaren waarom het dan gebeurd
Heb natuurlijk wat zitten zoeken, en toen kwam ik bij het volgende artikel uit:
http://www.motorfreaks.nl/index2.php?option=com_content&task=view&id=14310&pop=1&page=1&Itemid=73
Lang verhaal, maar het komt er op neer dat er een modificatie op de ECU is geweest. Deze moet ervoor zorgen dat de Momo beter start, en minder dorst heeft. Als ik zie wat voor problemen ik met het starten heb, en hoe graag hij drinkt, dan vermoed ik dat ik die modificatie niet heb.
Is dit ergens te controleren, en waar kan ik dit het beste laten doen? Of wellicht kan iemand me van hier me hiermee helpen?
Reservoir voor het koelwater is wel aangepast, de spanningsregelaar modificatie is uitgevoerd, maar met kroonsteentjes, dus dat ga ik opnieuw doen. rest van de modificaties weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb niet het idee dat er verder nog problemen zijn. Het lekken van het thermostaathuis had ik een tijdje, maar dat lijkt spontaan opgelost
Lang verhaal, maar het komt er op neer dat er een modificatie op de ECU is geweest. Deze moet ervoor zorgen dat de Momo beter start, en minder dorst heeft. Als ik zie wat voor problemen ik met het starten heb, en hoe graag hij drinkt, dan vermoed ik dat ik die modificatie niet heb.
Is dit ergens te controleren, en waar kan ik dit het beste laten doen? Of wellicht kan iemand me van hier me hiermee helpen?
Ofwel kan je vragen of je dealer dat even kan uitlezen via de diagnose stekker wat het simpelste is. In principe kan elke Ducati dealer dit ook omdat de ECU Magneti Marelli is zoals op Ducati.
Voor de doe-het-zelver is deze link een goed begin:
http://www.pioenpartners.nl/downloads/Diagnose Moto Morini.pdf
Voor toegang tot het vermelde forum (in het document) moet je wel registreren. Eens op het forum vind je nog meer info.
Ik zeg updaten die ECU. Inmiddels heb ik het ook zelf gedaan, en tot nu toe zeer tevreden. Totale kosten : 100 euro.
Als de vraag toeneemt ben ik zelfs bereid om een ECU-flash-DAG te organiseren
Lijkt me sterk dat ie de ene update niet heeft en andere wel dus ik denk dat ie er gewoon op zit. Maar het ding is nu eenmaal een trage starter en zal dat ook wel blijven, met of zonder updates. Dat geld ook voor het gebruik. Je weet dat je de startknop even moet indrukken en dat ie dan zelf verder gaat met starten?
De mijne start altijd, soms duurt het effe wat langer en dat is vervelend als er mensen staan te kijken, maar hij start altijd. Verbruik ging bij mij pas zakken toen ik konsekwent zo snel mogelijk in een zo hoog mogelijke versnelling ging rijden (het nieuwe rijden )Maar dan is de lol er natuurlijk vanaf want je wilt die elastiek natuurlijk altijd op spanning houden, niet
Die startproblemen heb ik ook gehad. Uiteindelijk gestart Door aan te duwen. En ja, is verdomd lastig met die 2 pitter. Motor van een maatje gebruikt om voort te duwen en te starten. Kost je een half uur maar dan heb je ook wat.Handig document, dank je wel. En dealer heb ik niet, moet eens kijken welke voor mij het handigst is. Kom uit Ulft, dus Startwin is wellicht het handigst. Of is het verstandiger om met dit soort zaken bij Motostretta in Zwolle aan te kloppen???ODB kabel moest ik toch nog hebben voor de Polo van mijn vrouw, dus die heb ik direct maar besteld, samen met de verloopkabel. Alleen die licentie is even slikken.. Tja, ik weet niet of de dealer van toen wel alle mogelijkheden had. Een lekkend waterreservoir zie je snel, en los je relatief makkelijk op. Een probleem in de ECU niet. Ook de aangepaste steun voor de uitlaten heb ik volgens mij niet...
Starten is niet een kwestie van slecht starten. Als hij niet wil starten, verrekt hij het gewoon. Dan moet ik echt een keer of 10 starten, totdat de accu het bijna begeeft. Dat lijkt me niet normaal....
Een simpele controle om te kijken of je de laatste versie hebt is door de motor stationair te laten lopen. De Fan hoort bij 98 graden aan te slaan, slaat deze aan bij 91 graden dan heb je de oude software.Na eindelijk wat kilometertjes te hebben gemaakt ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Een Morini blijft gewoon een fiets waar je continu met een vette grijns op zit. Totdat.....
Je moet starten.. Vaak geen enkel probleem, maar zo af en toe verrekt hij het gewoon. Heel frustrerend, en ik kan ook niet verklaren waarom het dan gebeurd
Heb natuurlijk wat zitten zoeken, en toen kwam ik bij het volgende artikel uit:
http://www.motorfreaks.nl/index2.php?option=com_content&task=view&id=14310&pop=1&page=1&Itemid=73
Lang verhaal, maar het komt er op neer dat er een modificatie op de ECU is geweest. Deze moet ervoor zorgen dat de Momo beter start, en minder dorst heeft. Als ik zie wat voor problemen ik met het starten heb, en hoe graag hij drinkt, dan vermoed ik dat ik die modificatie niet heb.
Is dit ergens te controleren, en waar kan ik dit het beste laten doen? Of wellicht kan iemand me van hier me hiermee helpen?
Reservoir voor het koelwater is wel aangepast, de spanningsregelaar modificatie is uitgevoerd, maar met kroonsteentjes, dus dat ga ik opnieuw doen. rest van de modificaties weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb niet het idee dat er verder nog problemen zijn. Het lekken van het thermostaathuis had ik een tijdje, maar dat lijkt spontaan opgelost
Klopt maar is geen bevestiging waarom hij (erg) slecht start aangezien verschillende oude mappings ook een correct startgedrag vertonen.Een simpele controle om te kijken of je de laatste versie hebt is door de motor stationair te laten lopen. De Fan hoort bij 98 graden aan te slaan, slaat deze aan bij 91 graden dan heb je de oude software.
Beste Momo-liefhebbers. Ik heb een Corsaro Veloce te koop staan, in prima staat, zeer recent groot onderhoud gehad en nieuwe batterij.
Meer informatie vinden jullie hier:
http://www.2dehands.be/motoren/moto...i-corsaro-veloce-1200-153195398.html?plaats=1
Bij interesse graag mailen naar anthony.dooms@hotmail.com
Ed heeft weer eens tegenslag.De dag begint al goed wanneer Ed belt dat hij (weer eens) met zijn aftandse – pardon: karáktervolle – Moto Morini Corsaro is gestrand. Deze keer staat hij om hulp te roepen aan de A9, op enkele kilometers verwijderd van het kantoor van Triumph Benelux.