Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Dat is het ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan is het gewoon volksverlakkerij toch?
De uitlaatgassen een beetje verdunnen voordat ze in de buitenlucht helemaal verdund worden.
Iets van "is dat niet met bijna alles anno 2023...?"Dan is het gewoon volksverlakkerij toch?
Daar zou ik voor een draadboom net niet mee werken, voor mijn gevoel onvoldoende soepel om netjes mee te werken.Ik vind spiraalband ook fijn werken.Bekijk bijlage 1949698
wie vaak tobt, tobt makkelijkUpdate vanuit mijn schuurke.
Ik ben toch maar voor de zelfvulcaniserende tape gegaan. Die had ik al in huis en daar kon ik dus meteen mee verder.
De kabelboom is klaar voor wat het motormanagement betreft.
Bekijk bijlage 1951794
Een stuk of 25 stekkers maar desondanks is het nog best overzichtelijk gebleven
Bekijk bijlage 1951795
Als het erop zit wordt het al wat minder met de overzichtelijkheid maar ik weet nou nog waar alles zit en waar het voor dient.
Ik heb ook een accubak gemaakt.
Plaats voor de accu, het startrelais, 2 luchtdruk sensoren en een afdekplaat aan de achterkant zodat het gespetter van het achterwiel er niet bijkomt.Bekijk bijlage 1951796Bekijk bijlage 1951797
De accu staat op schuimrubber en wordt met een spanbandje op zijn plek gehouden.
De rest van de electro ga ik afwerken als het hele span weer in elkaar staat.
Het is niet meer zoveel. De brandstofpomp, de ventilator, verlichting en een paar USB laders.
De benzineslang is ook nog wat.
Bij de 955i was dat een soort van ringleiding.
De benzine werd uit de tank, door het filter naar de injectoren gepompt en daarvandaan door het overdrukventiel terug in de tank.
Daarmee bleef de benzine nooit lang in de slang zitten en werd dus ook niet warm.
Bij de 1050i is het een doodlopende buis waar de injectoren opzitten.
Het teveel aan benzine wordt direct na de pomp terug de tank in gepist.
Bij een solo is dat misschien nog acceptabel.
Het doodlopende stukje is pakweg 30 cm.
Bij het zijspan is dat ruim een meter dus ik heb een ringleiding gemaakt die tot vlakbij de injectoren komt.
In de slang zit een T-stuk met een aftakking naar de injectoren.
Bekijk bijlage 1951803Bekijk bijlage 1951804
Dit T-stuk schrijf je als een F
De snelkoppeling is de originele van Triumph. Makkelijk als er eens gesleuteld moet worden en bij het ontluchten voor de eerste opstart.
En zo tobben we maar verder.
Daar zou ik voor een draadboom net niet mee werken, voor mijn gevoel onvoldoende soepel om netjes mee te werken.
(Wel reeds veel gebruikt bij het kableren van industriële schakelkasten, dat dan weer wel)
Dat klopt dan weer welDie heb je ook in soepele variant.
De vorige eigenaar van mijn landrover heeft dit ook gebruikt. Ik vind het best fijn want de draden zijn dan nog te volgen, dat is makkelijk met storingzoeken. Zeker als alle draden dezelfde kleur hebben.
De tomtom geeft de werkelijke snelheid aan, op basis van de verplaatsing tov de satelieten. Anders klopt er van "hier links af slaan" ook geen bietJazeker, en die ga ik dus gebruiken als ijkpunt voor de snelheidsmeter.
Ik heb nou het verschil in eindoverbrenging procentueel aangepast in de mapping.
Maar of dat helemaal klopt is maar de vraag en wat er als foutmarge in zat, zit er nog steeds in.
Ik heb nou de mogelijkheid om het helemaal goed te doen dus dan doe ik dat ook maar.
Edit:
Dan ga ik er dus vanuit dat de TomTom de juiste snelheid aangeeft.
Misschien is het beter om het via de km-teller te doen aan de hand van hectometerpaaltjes.
Als ik 10 kilometer snelweg pak en dan de stand van de tripmeter er naast hou dan heb ik wellicht een betere meting?
De pekel is afgelopen week mooi van de weg geregend dus ik heb zojuist de eerste 10 km met het nieuwe blok gereden.
Het loopt mooi, het reageert heel gretig op het gas, het schakelt goed en alles wat ik tot nu toe op het dashboard kan zien werkt ook.
Dus voorlopig lijkt het project geslaagd te zijn.
Nou eerst alles eens goed nakijken en dan kijken of de snelheidsmeter de juiste snelheid aangeeft.
En dan istie klaar voor het nieuwe seizoen.
Goei punt inderdaadDe tomtom geeft de werkelijke snelheid aan, op basis van de verplaatsing tov de satelieten. Anders klopt er van "hier links af slaan" ook geen biet