Mooi op zijn wielen

Een GL1200 heeft ook zo'n extra lucht systeem.
Dat heb ik destijds met de ombouw van GL1000 blok naar de 1200 ook afgedopt
 
Update vanuit mijn schuurke.
Ik ben toch maar voor de zelfvulcaniserende tape gegaan. Die had ik al in huis en daar kon ik dus meteen mee verder.

De kabelboom is klaar voor wat het motormanagement betreft.
IMG-20231211-WA0000.jpeg

Een stuk of 25 stekkers maar desondanks is het nog best overzichtelijk gebleven
IMG-20231211-WA0002.jpeg

Als het erop zit wordt het al wat minder met de overzichtelijkheid maar ik weet nou nog waar alles zit en waar het voor dient.
Ik heb ook een accubak gemaakt.
Plaats voor de accu, het startrelais, 2 luchtdruk sensoren en een afdekplaat aan de achterkant zodat het gespetter van het achterwiel er niet bijkomt.
20231209_133541.jpg
20231209_133549.jpg

De accu staat op schuimrubber en wordt met een spanbandje op zijn plek gehouden.
De rest van de electro ga ik afwerken als het hele span weer in elkaar staat.
Het is niet meer zoveel. De brandstofpomp, de ventilator, verlichting en een paar USB laders.

De benzineslang is ook nog wat.
Bij de 955i was dat een soort van ringleiding.
De benzine werd uit de tank, door het filter naar de injectoren gepompt en daarvandaan door het overdrukventiel terug in de tank.
Daarmee bleef de benzine nooit lang in de slang zitten en werd dus ook niet warm.
Bij de 1050i is het een doodlopende buis waar de injectoren opzitten.
Het teveel aan benzine wordt direct na de pomp terug de tank in gepist.
Bij een solo is dat misschien nog acceptabel.
Het doodlopende stukje is pakweg 30 cm.
Bij het zijspan is dat ruim een meter dus ik heb een ringleiding gemaakt die tot vlakbij de injectoren komt.
In de slang zit een T-stuk met een aftakking naar de injectoren.
IMG-20231211-WA0008.jpeg
IMG-20231211-WA0010.jpeg

Dit T-stuk schrijf je als een F
De snelkoppeling is de originele van Triumph. Makkelijk als er eens gesleuteld moet worden en bij het ontluchten voor de eerste opstart.

En zo tobben we maar verder.
 
Update vanuit mijn schuurke.
Ik ben toch maar voor de zelfvulcaniserende tape gegaan. Die had ik al in huis en daar kon ik dus meteen mee verder.

De kabelboom is klaar voor wat het motormanagement betreft.
Bekijk bijlage 1951794
Een stuk of 25 stekkers maar desondanks is het nog best overzichtelijk gebleven
Bekijk bijlage 1951795
Als het erop zit wordt het al wat minder met de overzichtelijkheid maar ik weet nou nog waar alles zit en waar het voor dient.
Ik heb ook een accubak gemaakt.
Plaats voor de accu, het startrelais, 2 luchtdruk sensoren en een afdekplaat aan de achterkant zodat het gespetter van het achterwiel er niet bijkomt.Bekijk bijlage 1951796Bekijk bijlage 1951797
De accu staat op schuimrubber en wordt met een spanbandje op zijn plek gehouden.
De rest van de electro ga ik afwerken als het hele span weer in elkaar staat.
Het is niet meer zoveel. De brandstofpomp, de ventilator, verlichting en een paar USB laders.

De benzineslang is ook nog wat.
Bij de 955i was dat een soort van ringleiding.
De benzine werd uit de tank, door het filter naar de injectoren gepompt en daarvandaan door het overdrukventiel terug in de tank.
Daarmee bleef de benzine nooit lang in de slang zitten en werd dus ook niet warm.
Bij de 1050i is het een doodlopende buis waar de injectoren opzitten.
Het teveel aan benzine wordt direct na de pomp terug de tank in gepist.
Bij een solo is dat misschien nog acceptabel.
Het doodlopende stukje is pakweg 30 cm.
Bij het zijspan is dat ruim een meter dus ik heb een ringleiding gemaakt die tot vlakbij de injectoren komt.
In de slang zit een T-stuk met een aftakking naar de injectoren.
Bekijk bijlage 1951803Bekijk bijlage 1951804
Dit T-stuk schrijf je als een F
De snelkoppeling is de originele van Triumph. Makkelijk als er eens gesleuteld moet worden en bij het ontluchten voor de eerste opstart.

En zo tobben we maar verder.
wie vaak tobt, tobt makkelijk
 
Daar zou ik voor een draadboom net niet mee werken, voor mijn gevoel onvoldoende soepel om netjes mee te werken.
(Wel reeds veel gebruikt bij het kableren van industriële schakelkasten, dat dan weer wel)

Die heb je ook in soepele variant.
De vorige eigenaar van mijn landrover heeft dit ook gebruikt. Ik vind het best fijn want de draden zijn dan nog te volgen, dat is makkelijk met storingzoeken. Zeker als alle draden dezelfde kleur hebben. :X
 
Het ging niet helemaal vaneiges maar dat had ik ook niet verwacht.
De eigenbouw omval-detectie-simulator was net niet goed.
TuneEcu gaf een high voltage foutmelding die ik met een paar andere weerstandjes kon oplossen.
De benzinepomp draaide verkeerd om. Mijn eigen stommiteit.
Er zaten wat foutmeldingen in vanwege de wisseling van mapping maar verder mag ik niet klagen.
Hij heeft vanavond een kwartier stationair gedraaid. Dat is voorschrift bij het wisselen van de mapping.
Vraag me niet waarom ik heb het maar braaf gedaan.
Nou laten afkoelen en alles nog eens goed nalopen.
Nog wat bedrading wegwerken en dan is het weer een zijspan.
Ik ben er blij mee.
 
De pekel is afgelopen week mooi van de weg geregend dus ik heb zojuist de eerste 10 km met het nieuwe blok gereden.
Het loopt mooi, het reageert heel gretig op het gas, het schakelt goed en alles wat ik tot nu toe op het dashboard kan zien werkt ook.
Dus voorlopig lijkt het project geslaagd te zijn.
Nou eerst alles eens goed nakijken en dan kijken of de snelheidsmeter de juiste snelheid aangeeft.
En dan istie klaar voor het nieuwe seizoen.
 
Jazeker, en die ga ik dus gebruiken als ijkpunt voor de snelheidsmeter.
Ik heb nou het verschil in eindoverbrenging procentueel aangepast in de mapping.
Maar of dat helemaal klopt is maar de vraag en wat er als foutmarge in zat, zit er nog steeds in.
Ik heb nou de mogelijkheid om het helemaal goed te doen dus dan doe ik dat ook maar.

Edit:
Dan ga ik er dus vanuit dat de TomTom de juiste snelheid aangeeft.
Misschien is het beter om het via de km-teller te doen aan de hand van hectometerpaaltjes.
Als ik 10 kilometer snelweg pak en dan de stand van de tripmeter er naast hou dan heb ik wellicht een betere meting?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, en die ga ik dus gebruiken als ijkpunt voor de snelheidsmeter.
Ik heb nou het verschil in eindoverbrenging procentueel aangepast in de mapping.
Maar of dat helemaal klopt is maar de vraag en wat er als foutmarge in zat, zit er nog steeds in.
Ik heb nou de mogelijkheid om het helemaal goed te doen dus dan doe ik dat ook maar.

Edit:
Dan ga ik er dus vanuit dat de TomTom de juiste snelheid aangeeft.
Misschien is het beter om het via de km-teller te doen aan de hand van hectometerpaaltjes.
Als ik 10 kilometer snelweg pak en dan de stand van de tripmeter er naast hou dan heb ik wellicht een betere meting?
De tomtom geeft de werkelijke snelheid aan, op basis van de verplaatsing tov de satelieten. Anders klopt er van "hier links af slaan" ook geen biet
 
De pekel is afgelopen week mooi van de weg geregend dus ik heb zojuist de eerste 10 km met het nieuwe blok gereden.
Het loopt mooi, het reageert heel gretig op het gas, het schakelt goed en alles wat ik tot nu toe op het dashboard kan zien werkt ook.
Dus voorlopig lijkt het project geslaagd te zijn.
Nou eerst alles eens goed nakijken en dan kijken of de snelheidsmeter de juiste snelheid aangeeft.
En dan istie klaar voor het nieuwe seizoen.

hier is vannacht heel veel gestrooid. Ik hoorde het onder de fietsbandjes knisperen.
En in Geldrop ook veel wit op de weg.

Mooi dat hij goed loopt. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan