montage zuigerveren en momentsleutel vraagje

mister CBX

MF'er
4 apr 2005
110
0
Leeuwarden
Ik ben bezig met een koprevisie bij mijn motor en nu kom ik bij het mooie werk om het weer in elkaar te zetten. Nu zit ik met het volgende: ik heb vier setjes nieuwe zuigerveren die even gemonteerd moeten worden echter het wphb beschrijft dat de bovenste zuigerveer gemerkt moet zijn met een R. Nu zit er in zo'n setje 5 veren; 1 met R, 1 met RN, 2 dunne veren en 1 gekartelde. Nu snap ik wel dat de laatste 3 onder moeten echter welke moet als eerste R of RN? De R is iets dunner en de RN is iets dikker en zwart van kleur met een wit streepje op de zijkant. Welke mag waar?

Nu wil ik nog een momentsleutel aanschaffen om het weer correct in elkaar te zetten, maar ik weet niet goed welke schaal ik moet nemen. Zo snel de momenten even te zien in het WPHB varieeren deze van 1,2 mkg tot 3 mkg. Is mkg hetzelfde als Nm ? Wat voor merk heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Bijna weer :]
 
de veren kunnen maar op 1 manier, probeer de veer (buitenkant veer) maar es tussen de bovenste en een na bovenste te doen, de een gaat wel de ander gaat niet. De ene veer is dikker als de ander. Zorg er wel voor dat de letters naar boven zitten.
 
Letter idd boven en...
full
 
Nou ik ben er achter gekomen wat voor klote werk het is om de zuigers weer goed in de cylinder te krijgen, de volgende motor moet maar een 1 pitter zijn want het was met de hand niet te doen en met behulp van pvc buis en slangeklemmen ging het wel iets beter.

Je moet testen d.m.v. de krukas een aantal keer te draaien dat de zuigers/ zuigerveren goed zitten. Nu ging dat wel aardig maar wel wat zwaar. Als de zuigerveren niet goed zouden zitten hoe kan ik dat dan merken/zien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan