Dus... Waarom zou het dan opeens moeilijk zijn voor motorzaken?
Heb ik toch al genoemd? Moeilijk zeg ik niet trouwens.
Heeft ook geen zin om verder te speculeren, mocht die apk er komen zie ik dan wel weer wat de regels zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dus... Waarom zou het dan opeens moeilijk zijn voor motorzaken?
Vanaf 2030 zijn verbrandingsmotoren niet meer welkom in Amsterdam, tot die tijd nog wel.Beste mensen ik heb een vraag namelijk ik zelf ben overgestapt van brommer naar motor door een reden de milieuzone in regeling en 2 takt regeling in amsterdam en andere steden in nederland want je bromfiets moet 2011 on ge acht 2 takt of 4 takt plus zijn en voor motorfietsen mag je een motor zelfs uit 1980 rijden ookal 2 takt en mijn vraag is waar ik bang voor ben denken jullie dat er een milieuzone komt voor motorfietsen zoals bij diesel autos en snor en brom fietsen als dat gebeurt zijn veel motorijders de de pineut want die hebben ook zelf vaak oude motorfietsen voor 2000 en ook motor fietsen voor 2010 etc wat denken jullie me beste motorrijders moeten we alvast stressen dat er ook voor motorfietsen miliezones gaan komen of niet en of kunnen ze alleen miliezone inzetten voor 2 takt motorfietsen
ik hoor graag een reactie tegemoet
- In 2030 is de hele bebouwde kom uitstootvrij voor alle soorten verkeer, dus ook voor personenauto’s en motoren.
Je hebt zezegd dat het "veel gevraagd" zou zijn voor motorzaken, maar je hebt het niet uitgelegd, en aangezien de politie dat gewoon als controle kan doen zie ik niet waarom een motorzaak dat niet zou kunnen.Heb ik toch al genoemd? Moeilijk zeg ik niet trouwens.
Dan zeg ik: ga nu maar vast. Dat scheelt weer in de druk op de Amsterdamse woningmarkt, en dan is er weer plaats voor iemand die wel met zijn tijd mee wil gaanDan heb ik nog 10 jaar voor ik ga verhuizen......Mss wel eerder.....
Gelden die regels ook al in Zeeburg nou? Dan, omrijden inderdaad. Of een andere vorm van vervoer kiezen.Nu we hier toch bezig zijn met milieu..................... Welke Amsterdammer kan hier iets over zeggen?
Als ik met mijn oude 1973 brommertje van Naarden naar Volendam wil rijden.
Hoe kom ik dan om/ door Amsterdam zonder milieu-blokkade??
Moet ik dan om het milieu te sparen in een wijde boog om 020 heen, om niet gevaar te lopen voor een prent?
IJburg->Oranjesluizen->DurgerdamNu we hier toch bezig zijn met milieu..................... Welke Amsterdammer kan hier iets over zeggen?
Als ik met mijn oude 1973 brommertje van Naarden naar Volendam wil rijden.
Hoe kom ik dan om/ door Amsterdam zonder milieu-blokkade??
Moet ik dan om het milieu te sparen in een wijde boog om 020 heen, om niet gevaar te lopen voor een prent?
Van Naarden naar Durgerdam naar Volendam is ca 40km, moet ik omrijden (via Haarlem?) dan wordt het 100km. Waar is de milieuwinst?
Over dit...Als die APK er komt dan ga ik met open pijpen rijden en wissel ze terug naar origineel voor de APK. Of ik stop helemaal met motorrijden. Wat een gezeik van de RAI / Bovag lobby. En maar geld uit onze zak willen kloppen. Ik heb 3 motoren en rijd daarmee samen 3000 km/jaar. Die motoren geef ik meer onderhoud dan dat ik er op rijd. En dan zou ik met alle 3 naar een APK keuringsstation moeten? Vrije dagen opnemen? Zijn ze gek geworden?
Punt1: er zijn 0 verkeersdoden per jaar te wijten aan technische mankementen aan een motor.
Punt2: geluidsoverlast is een moment opname tijdens de APK. Zegt niks over de echte overlast. Alle 3 mijn motoren hebben een originele stille pijp. Dat is met invoering van een APK gelijk afgelopen. Als ze kwaad willen dan kunnen ze kwaad krijgen.
IJburg->Oranjesluizen->Durgerdam
Ik ben keurmeester en ik heb het hier laatst tijdens de schouwing van onze RDW erkenning eens met de RDW medewerker over gehad. De RDW heeft de geluidsmeting ergens rond 2007 verplicht willen stellen tijdens de APK, maar heeft hier na onderzoek vanaf gezien.Je hebt zezegd dat het "veel gevraagd" zou zijn voor motorzaken, maar je hebt het niet uitgelegd, en aangezien de politie dat gewoon als controle kan doen zie ik niet waarom een motorzaak dat niet zou kunnen.
Ja, wij zijn in 1960 al uit Amsterdam vertrokken, om voor jullie ruimte te maken.Dan zeg ik: ga nu maar vast. Dat scheelt weer in de druk op de Amsterdamse woningmarkt, en dan is er weer plaats voor iemand die wel met zijn tijd mee wil gaan
Als ik de stad uitga zal dat weinig effect op de woningmarkt hebben, maar het heeft wel effect op mijn portemonnee
Mogen ze wel haast maken met de stroomvoorzieningVanaf 2030 zijn verbrandingsmotoren niet meer welkom in Amsterdam, tot die tijd nog wel.
Mogen ze wel haast maken met de stroomvoorziening
Is iets meer werk dan een metrolijn, hoe lang duurde die ook al weer? Vlgs mij 15 jaar of zoiets.
Dus ik kan mijn gilera runner 180 cc 2 takt motorplaat nog rijden tot 2030 en daarna is het afgelopen?
Dank voor de uitleg, maar dat is in essentie een lange versie van het punt van Migilo. Maar ok snap nog steeds niet waarom de politie dan blijkbaar wel gewoon geldige metingen kan doen langs de kant van de weg. En als je een werkplaats *in* kunt met een motor dan kun je er toch ook *uit* en dan op de stoep je geluidsmeting doen? En waarom zou de RDW niet gewoon een iets minder strenge keuring-test kunnen eisen (en dan maar met een wat grotere foutmarge)?Ik ben keurmeester en ik heb het hier laatst tijdens de schouwing van onze RDW erkenning eens met de RDW medewerker over gehad. De RDW heeft de geluidsmeting ergens rond 2007 verplicht willen stellen tijdens de APK, maar heeft hier na onderzoek vanaf gezien.
- Te veel omgevingsgeluid in de werkplaats. Er moet dus een aparte ruimte zijn voor de geluidsmeting.
- Die ruimte zou dan ook weer aan een bepaalde standaard moeten voldoen.
- Het type klasse 1 meter die de RDW daar dan voor wil gebruiken was erg duur schijnbaar.
Dit blijkt dus praktisch niet haalbaar voor veel garages.
Dan ga ik daar niet heen...Maar in China, en ook sommige andere (zuid-oost) Aziatische landen zijn al meer dan 1.000 steden waar in de meeste gevallen geen enkel type 2 takt motoren meer binnen mogen. In China zelf zijn er zelfs veel steden waar je met helemaal geen enkele motorfiets mag komen, zelfs niet als je die in de toekomst gekocht hebt.
dat is ook mijn hoop, dat het echt onhaalbaar blijkt, maar op zich kun je het ook zonder oplaadpunten doorvoeren: ga maar fietsen. veel zakelijk verkeer moet in 2025 al uitstootvrij zijn, dus het gaat vooral om privevervoer.Mogen ze wel haast maken met de stroomvoorziening
Is iets meer werk dan een metrolijn, hoe lang duurde die ook al weer? Vlgs mij 15 jaar of zoiets.
- In 2025 mogen alleen elektrische brom- en snorfietsen in de bebouwde kom van Amsterdam rondrijden. Vracht- en bestelwagens, taxi, ov-bussen en touringcar mogen alleen binnen de Ring A10 als ze uitstootvrij zijn. Dit geldt ook voor de passagiersvaart, de pleziervaart en de GVB-veren.
zoals het er nu naar uit ziet wel, maar wees eerlijk, ga je daar nog 10 jaar op rijden?Dus ik kan mijn gilera runner 180 cc 2 takt motorplaat nog rijden tot 2030 en daarna is het afgelopen?
De politie kan het toch ook gewoon langs de openbare weg meten bij controles?
Neejoh, er is toch een hele speciale opstelling nodig en het toerental waarbij de meting gedaan wordt staat ook vanst, dat krijg je bij voorbijrijders nooit voormekaar