Mijn mening over Stein Motoren

Een motor die 1 op 1000 km rijd wat betreft olie was ik na 1001 km terug gegaan naar Stein.
dat deed ze ook waarschijnlijk. Het blok liep waarschijnlijk vast door oliegebrek, wat weer door niet olie peilen werd veroorzaakt. Zoals ik het lees hebben we met een prinsesje te maken *D

Als de handelaar (ik kan het geen motorzaak noemen) dan ook nog een hobbyist is die mooi praat, is het plaatje wat completer.
 
Laatst bewerkt:
dat deed ze ook waarschijnlijk. Het blok liep waarschijnlijk vast door oliegebrek, wat weer door niet olie peilen werd veroorzaakt. Zoals ik het lees hebben we met een prinsesje te maken *D

Als de handelaar (ik kan het geen motorzaak noemen) dan ook nog een hobbyist is die mooi praat, is het plaatje wat completer.

Ghehehe, ik heb even op dr facebook gekeken. Is wel een meid waar je blij van wordt als je die wakker mag kussen :D
 
Dat viel me ook al op dat Mechanism niet zo goed in rekenen was.. Maar ook vergeet ie even dat je van de 4300 euro nog wel wat af kan snoepen dus maak van die 4300 euro maar 4000 euro meeneemprijs. Dat scheelt toch ook weer wat procentjes.. 3150 euro vs 4000 euro. 20% onder de gemiddelde prijs nog maar. En das best verklaarbaar als die motor van 4300 euro (of 4000 euro) nieuwe bandjes erop heeft liggen, een redelijke recente ketting heeft en bijv. nog zeer strak in de lak zit.


Vroeger hadden we een kennisje die altijd zn auto in Brabant kocht omdat ie daar steevast een hogere inruilprijs kreeg dan hier in de regio. Ook zoiets kun dus meespelen in de prijs.

@TS, zou het kunnen dat je motor misschien ooit een lesmotor is geweest?

Ja ik doe dat soort dingen ff uit de losse pols tussen de bedrijven door. Inhoudelijk verandert het echter helemaal niets aan de gegeven mening over het betalen van een bodemprijs en het verwachten van iets dat minimaal €1000,- meer kost. Of moet ik nu het "hypothetische afdingen" dat hierboven even verzonnen wordt ook weer vermeerderen met de theoretische afleverkosten die sommige zaken in rekening brengen? :+
 
Afzien van garantie, en dan lopen huilen dat de motor kapot is. Daarna komt de motorzaak je tegemoed, maar dat liep niet goed af. Vervolgens word de vuile was buiten gehangen en verwacht je daarna nog van alles.

Dat is een beetje de samenvatting denk ik. :+

Ik zou wel eens de andere kant van het verhaal willen horen. Ik ken Fred namelijk niet persoonlijk, maar hij kwam mij sympatiek en kundig over toen ik daar was voor een bandenwissel. Hij staat ook goed bekend hier in de buurt.
 
Wat is het verschil tussen een deurwaarder en een gerechtsdeurwaarder?
Deurwaarder kan iedereen zijn/worden. zijn geen wettelijke regels voor.
Gerechtsdeurwaarder legt eed af en heeft zwijgplicht tegenover buitenstaanders.Is ook in dienst van het rijk dus ambtenaar.
 
Deurwaarder is het "loopje" in een rechtbank. Deze is o.a. de tussenpersoon tijdens de rechtszitting tussen gedaagde, advocaat, aanklager, rechtbank etc. Het heeft dus totaal niets met incasso o.i.d. te maken.

Een gerechtsdeurwaarder zorgt ervoor dat je in kennis wordt gesteld van een eventuele rechtszaak e.d. Ook wordt de gerechtsdeurwaarder ingezet om een rechtelijke uitspraak tot uitvoer te brengen. Dit is bijvoorbeeld met een incasso of uitzetting. Een gerechtsdeurwaarder komt alleen in actie in opdracht van de rechtbank. Meteen dreigen door incassobureau's met een gerechtsdeurwaarder of beslag is dus grote flauwekul. Ze zullen eerst naar de rechter moeten voor een uitspraak en pas als je de uitspraak niet opvolgt, volgt er uiteindelijk een gerechtsdeurwaarder om alsnog de uitvoering te verplichten.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de andere kant van het verhaal gehoord. Zoals veel zaai verhalen over dealers hier op MF, is dit verhaal wel erg in het straatje van de 'klant' geschreven.
 
Inmiddels de andere kant van het verhaal gehoord. Zoals veel zaai verhalen over dealers hier op MF, is dit verhaal wel erg in het straatje van de 'klant' geschreven.
Vertel eens.

Overigens vind ik hier op mf de teneur erg pro-dealer.
Ik vraag mij af hoe dat komt.
 
Anita, dat is zwaar klote, zeker voor je eerste motor. Ik hoop dat je momenteel met plezier kan rijden en je problemen wat betreft de motor opgelost zijn. En, nou ja dat weet je wel, volgende keer goed googlen en misschien hier meningen vragen als je wat wilt aanschaffen.

Wel erg triest daar er zulke zaken bestaan.
 
Inmiddels de andere kant van het verhaal gehoord. Zoals veel zaai verhalen over dealers hier op MF, is dit verhaal wel erg in het straatje van de 'klant' geschreven.

Zeg maar een beetje net zoals de reviews op baatsen.com?

Nu Stein op de hoogte is van dit draadje, kan ie vast zelf ook wel een reactie geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je in januari een motor koopt loop je het risico dat de motor de hele garantieperiode in de schuur staat.


Dat had ik bij aanschaf op 31 dec 2015 ook ik kreeg drie maanden garantie waarop ik zei dat ik daar niets aan heb omdat ie tot en met maart in de garage staat.
Vond ie realistisch weet je wat we maken er zes maanden garantie van zei hij toen.
Kijk zo kan het ook :t
Garantie gelukkig niet nodig gehad heb een supermotortje
 
Nee hoor. Neem het verhaal van de TS maar voor waar aan :')

Als Fred hier zelf zn verhaal wilt doen, moet
ie dat doen. Ik ga dat niet voor hem doen.
Het verhaal heeft 2 kanten, en dat vergeten sommige mensen wel eens.

Dat vergeet niemand, maar je roeptoetert nu A en vervolgens wil je niks meer zeggen, beetje vreemd, korting gehad bij Stein motoren?
 
Ja, kom gewoon op met dat verhaal of begin er niet over. Dit is gewoon oeverloos gezever in de ruimte.
Natuurlijk zal er vast nog een kant aan het verhaal zitten. En natúúrlijk is dit hier geschreven in het 'straatje van de klant'. Het komt van de klant! Dus wat wil je nou.

Dus komaan op met dat verhaal, voordat we nog meer open deuren in gaan trappen..
 
Zit is te kijken naar de advertenties van Stein op Marktplaats, bevestigd toch wel weer mooi mijn vooroordeel over mensen/zaken die overmatig gebruik maken van uitroeptekens en zeggen dat elke motor die ze te koop zetten uniek is. :')

Volgende keer gewoon naar een respectabele motorzaak als je zekerheid wil en niet naar een handelaar. Overigens niet dat ik zeg dat dit hoort, maar de kans is bij een handelaar wel aanzienlijk hoger dat het voertuig niet in orde is. Motor kopen, beetje oppoetsen en weer verkopen en als leek trap je erin. Bij een goede motorzaak worden gebreken gewoon netjes vertelt en aangepakt (iig in mijn ervaring).
 
Zit is te kijken naar de advertenties van Stein op Marktplaats, bevestigd toch wel weer mooi mijn vooroordeel over mensen/zaken die overmatig gebruik maken van uitroeptekens en zeggen dat elke motor die ze te koop zetten uniek is.

Is Stein mss familie van HP-Eemnes?
Daar ook is altijd alles uniek met veel !!!! en vette letters.
 
Deurwaarder kan iedereen zijn/worden. zijn geen wettelijke regels voor.
Gerechtsdeurwaarder legt eed af en heeft zwijgplicht tegenover buitenstaanders.Is ook in dienst van het rijk dus ambtenaar.

De termen deurwaarder en gerechtsdeurwaarder verwijzen naar dezelfde functie. En een (gerechts)deurwaarder is niet in dienst van het rijk, maar wel een bijzonder ambtenaar.

Zie bijvoorbeeld: Deurwaarder | Wet & Recht

Deurwaarder is het "loopje" in een rechtbank. Deze is o.a. de tussenpersoon tijdens de rechtszitting tussen gedaagde, advocaat, aanklager, rechtbank etc. Het heeft dus totaal niets met incasso o.i.d. te maken.

Dat heet een bode.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan