Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,8%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 38 47,5%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,3%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Ik zag wat promo foto's van de nieuwe BMW voorbij komen.
Maar het startnummer trok eigenlijk de meeste aandacht. ;)
bmw-m-1000-rr-00028.jpg
bmw-m-1000-rr-00032.jpg
bmw-m-1000-rr-00035.jpg
bmw-m-1000-rr-00036.jpg
bmw-m-1000-rr-00038.jpg
bmw-m-1000-rr-00031-917x612.jpg

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het al lang duidelijk dat er wel aardig wat "mankeert"aan de BMW...
Ik had gehoopt/verwacht dat ze het onder controle kregen en er beter bij zouden zitten.
 
[Knipoog modus]
Dat het niet zo makkelijk is die BMW zoals iedereen denkt.
Op acceleratie zie ik anderen vaak met meer grip, terwijl ik er heel snel op afkwam.
Vooral Panigales zie ik weglopen eventjes na de apex. Hoe dan. :?
Precies waar ze bij BMW zo hard aan werken. 8)7

Nou ben ik juist nog één van de weinigen zonder slicks.. :+
 
Lezen jullie ook, zoals ik, tussen de regels door dat die BMW nog steeds niet deugt?

Klopt;
 
De BMW zit nog niet aan de top. Een beetje als de Aprilia in MotoGP, een paar jaar geleden. Dat Michael als eerste rijder alle wintertests + veel races heeft moeten missen door zijn gebroken been zal op z'n zachtst gezegd ook niet echt geholpen hebben in de ontwikkeling van de motor. Voor Scott Redding was de BMW nieuw en hij is vermoedelijk sowieso niet echt rijder die veel bijdraagt aan de ontwikkeling van een nieuw concept. De concurrentie heeft intussen niet stilgezeten. 2022 is eigenlijk een verloren jaar voor BMW. Volgens mij verklaart dat de huidige achterstand voor een groot deel.
 
Tegelijk de bevestiging dat de tijd snel gaat en MvdM in feite nooit de beloftes waar gemaakt heeft die velen van hem hadden.
 
Michael is 1x wereldkampioen, 1x Europees kampioen en heeft meerdere WSBK wedstrijden gewonnen. Rijd leuk mee in de top van een competitief wereldkampioenschap en verdient daar een zeer riante boterham mee..... wat een prutser, wat heeft die het laten liggen zeg.......:')
Als mensen de verwachting hadden dat Van der Mark wel eens wereldkampioen zou worden, dan hebben ze inderdaad hoog ingezet. Die kans was al nihil op de Honda, niet heel veel beter op de Yamaha, en verkeken bij BMW.
 
Het (sportief) jammer dan Michael weg is bij Yamaha.
Ik denk dat hij wel beter zou hebben gedaan als Locatelli.
Wie gaat er niet bij een werkgever weg als hij voor hetzelfde salaris een BMW onder de kont krijgt. :+
Gratis, part of the job.

Er was trouwens nog een dikke auto ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan