Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,8%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 38 47,5%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,3%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Waarom ?
Sykes heeft ook zo n lekkere wilde rijstijl als Mickey en zelfs een groot deel dezelfde stijl.. daarbij valt laverty mij de afgelopen jaren keer op keer tegen, ben dus erg benieuwd waarom jij voor laverty kiest ;)

Ik vind Laverty qua persoon al beter dan Sykes (heel kort lontje) , en ik vind hem beter in de ontwikkeling , heb weleens iets gelezen van Marcel Duynker dat Sykes nog rond kan gaan op een halve gare fiets en weinig kon doorgeven aan zijn crew wat de fiets nou wel goed deed en wat niet , dus vandaar mijn keuze.
 
Dat zie ik nu ook in idd maar dat lijkt michael ook te kunnen volgens mij..
Wat dat betreft dan toch maar Laverty idd, kan VDM vioor het podium gaan
 
Stiekem hoopte ik toch op het zitje van Davies , al heb ik geen idee of dat qua contract überhaupt had gekund.
 
Heb toch een beetje het idee dat vd Mark het gevecht met Rastadinges niet aan durft/wil gaan.
Geef het niet graag toe, maar denk dat die beter is dan vd Mark.

Nu maar hopen dat BMW dit jaar genoeg stappen kan maken, om volgend jaar voor de overwinningen mee te kunnen vechten...
 
Heb toch een beetje het idee dat vd Mark het gevecht met Rastadinges niet aan durft/wil gaan.
Geef het niet graag toe, maar denk dat die beter is dan vd Mark.

Nu maar hopen dat BMW dit jaar genoeg stappen kan maken, om volgend jaar voor de overwinningen mee te kunnen vechten...
Dat heeft niks met Toprak te maken..

is overduidelijke een geldkwestie.
 
Ik moet nog aardig mijn best doen om enthousiasme op te brengen voor deze stap, die voor mij als een sportieve stap achteruit voelt (maar wellicht een financiële stap vooruit).

Hopelijk is goed gesproken over doelstellingen en ontwikkeling van de motor. Waar ik voor vrees is dat van der Mark dan over jaar of twee de WSBK vaarwel zegt en EWC gaat rijden voor BMW, wat mijns inziens de doodsteek zou zijn voor de WSBK in Nederland.

Maar goed, doemdenken is mij wel eigen dus we wachten het maar even af. Hopelijk kan hij in het restant van het seizoen Razgatlioglu achter zich houden om in ieder geval even te laten zien wie er de baas is. :)
 
Heb toch een beetje het idee dat vd Mark het gevecht met Rastadinges niet aan durft/wil gaan.
Geef het niet graag toe, maar denk dat die beter is dan vd Mark.

Nu maar hopen dat BMW dit jaar genoeg stappen kan maken, om volgend jaar voor de overwinningen mee te kunnen vechten...

En denk jij dan dat als hij weg is bij Yamaha dat hij hem niet meer tegenkomt in de races ???
 
Dat heeft niks met Toprak te maken..

is overduidelijke een geldkwestie.
Precies en z'n contract liep toch al af en bij verlenging (hij kreeg een nieuw aanbod) moest hij financieel een stap terug doen , dan ga je er voorlopig niet op in en dan kijk je om je heen , en bij BMW weten ze echt wel bij wie het contract afloopt en die gaan winkelen , ja en als ze dan bij Michael aankloppen (ze wilden toch al verjongen met talentvolle coureurs) met een beter bod en misschien ook met een sterk pakket , ja dan is één en één twee !!!!!
Ik heb ook klanten die bij het uitbreken van deze crisis vroegen of ik ff 20 % van m'n uurloon wou intrekken ,.....is geen koeienhandel , ik zei daar begin ik niet aan dan heb ik voor jou wel wat anders , en zei je hoeft me dan ook niet te bellen als het weer aantrekt , misschien heeft het niks met dit topic te maken ....maar dan toch.
 
Zo dan ,...jij durft.
Met Michael erop zou het zomaar eens anders kunnen gaan.

Tuurlijk 🤗 ,Honda gaat het nog eerder worden
Bmw loopt mijlen ver achter heeft niks met durven te maken🤔
Reitenberger kon er ook geen deuk in een pakje boter mee rijden ,terwijl hij het IDM domineerde met het hok.
WSBK = total different ballgame
Sla die post maar lekker op👍
 
Laatst bewerkt:
Downsider is een beetje anti BMW.
Mede dankzij mij. :+

Nee hoor,,ik had die aversie tegen die duitse rijstkoker replica al jaren geef jezelf niet teveel eer 😜
Realistisch gezien : hebben ze hun tijd gehad.
Ducati,kawasaki en yamaha hebben de laatste jaren dikke fietsen op de circuits gezet en doorontwikkeld.,die gaan dat niet zo maar weg geven
Bmw heeft een handvol wedstrijden gewonnen en is weer uitgestapt,daardoor loop je achterstanden op.
Honda heeft de zaak ook een tijdje laten verslonzen maar komen nu ijzersterk terug met een vet apparaat
Sla maar op : Honda is over 2 jaar de verslagen fiets 🤗
 
BMW heeft eigenlijk nog helemaal niets laten zien. Ik begrijp het optimisme dan ook niet zo goed.

Michael is geen wonderkind ofzo. Of het moet toevallig een Marquez / Honda combinatie zijn of Rea / Kawa combi, maar dat zal wel verrassend zijn.

Dat hij voor de centen kiest is prima. Had ik ook gedaan, maar verwachten dat het voor de winst kan gaan vind ik vreemd. Waar is dat op gebaseerd?
Dat lukte met de R1M al moeilijk en die WSBK S1000rr heeft niet laten zien dat die beter is dan de Yamaha. Ook wat betreft inzet en ontwikkeling loopt Yamaha ver voor. Er rijden 3 teams met Yamaha's. Die gaan er echt voor. Dat moet BMW nog maar laten zien.
 
Nee hoor,realistisch gezien : hebben ze hun tijd gehad.
Ducati,kawasaki en yamaha hebben de laatste jaren dikke fietsen op de circuits gezet en doorontwikkeld.,die gaan dat niet zo maar weg geven
Bmw heeft een handvol wedstrijden gewonnen en is weer uitgestapt,daardoor loop je achterstanden op.
Honda heeft de zaak ook een tijdje laten verslonzen maar komen nu ijzersterk terug met een vet apparaat
Sla maar op : Honda is over 2 jaar de verslagen fiets 🤗
Eerst zien maar. Een snelle standaard fiets is nog geen snelle WSBK kampioens fiets.
Kijk maar naar Ducati.

Honda heeft vooralsnog niets gepresteerd in de WSBK.
Pas 1 keer kampioen meen ik. En ik ben echt een Honda man, maar eerlijk is eerlijk.

Potentie heeft die motor zeker, maar dat is niet genoeg. Ze zullen serieus aan de bak moeten en ik heb weinig vetrouwen in hun rijders.

Leuk die Bautista, maar die pleurt nog vaker dan Lowes....
 
Nee hoor,,ik had die aversie tegen die duitse rijstkoker replica al jaren geef jezelf niet teveel eer 😜
Realistisch gezien : hebben ze hun tijd gehad.
Ducati,kawasaki en yamaha hebben de laatste jaren dikke fietsen op de circuits gezet en doorontwikkeld.,die gaan dat niet zo maar weg geven
Bmw heeft een handvol wedstrijden gewonnen en is weer uitgestapt,daardoor loop je achterstanden op.
Honda heeft de zaak ook een tijdje laten verslonzen maar komen nu ijzersterk terug met een vet apparaat
Sla maar op : Honda is over 2 jaar de verslagen fiets 🤗

Ben bang dat je zomaar gelijk zou kunnen krijgen zowel mbt Bmw als mbt Honda.
 
Eerst zien maar. Een snelle standaard fiets is nog geen snelle WSBK kampioens fiets.
Kijk maar naar Ducati.

Honda heeft vooralsnog niets gepresteerd in de WSBK.
Pas 1 keer kampioen meen ik. En ik ben echt een Honda man, maar eerlijk is eerlijk.

Potentie heeft die motor zeker, maar dat is niet genoeg. Ze zullen serieus aan de bak moeten en ik heb weinig vetrouwen in hun rijders.

Leuk die Bautista, maar die pleurt nog vaker dan Lowes....
Honda maar 1 keer kampioen :? Dan vergeet je er een paar. Zo uit het hoofd 5 titels, 2 maal Merkel op rc30,Edwads op de vtr sp en Toseland op de blade.
 
Nou,einde carriere Micheal. 😒
Bmw gaat het niet worden,altijd,net niet.🤔
En jij denkt dat een in Italie gesitueerd team met vele italiaanse sponsors en een team welke al de salarissen terug moet schroeven van coureurs ten tijde van Corona lekker gaat op dit moment... Pata Yamaha gaat het volgens mij knap lastig krijgen dit seizoen financieel. Ben benieuwd hoeveel die door kunnen ontwikkelen met hun corona crisis team.. Dan maar een BMW fabrieks team uit een land waar het toch een stuk minder beroerd is gegaan economisch door Corona. En een fabrikant die allicht al een heel sterk plan heeft voor de komende jaren..
 
Terug
Bovenaan Onderaan