MF mega meeting 12 sept. 2010 Veenendaal

Dan dus de vraag hoe dat gespoten wordt? Gewoon, het goedkoopste matzwart wat je kunt vinden(action), motor neerzetten en spuiten maar. Afplakken :? , ontvetten :? Waarom :? :+

Even inbreken in dit topic.. :+

Hammerite heeft matzwarte verf in een spuitbus, bestand tegen temperaturen tot 600C.

Ook de "gewone" Hammerite is goed te gebruiken op motor onderdelen, weet ik uit ervaring..

Hechting is goed, geen druipers, en droogt snel.

Maar Hammerite heeft toch iets van 6 weken uithardtijd nodig?

Ik heb alleen wel een probleem ben ik bang, heb de zooi ingepoetst met WD40

Ik gebruik koud ontvetter als ik de boel vetvrij wil krijgen.

Goed inspuiten, even in laten werken, en met de tuinslang afspoelen.

De matzwarte heeft, volgens mij, een uithard tijd van 24 uur.

Koudontvetter?
Gewoon thinner pakken op metaal. Op plastic moet je uitkijken, kan thinner op invreten.. Verder heb ik geen ervaring met hammerite.

Koudontvetter?
Gewoon thinner pakken op metaal. Op plastic moet je uitkijken, kan thinner op invreten.. Verder heb ik geen ervaring met hammerite.

Ik ben genoodzaakt op de stoep, voor m'n huis, m'n C te onderhouden.

Met koud ontvetter hou ik ook de stoep schoon.

En het vreet niet in op rubber/ plastic. :+

met Thinner hou je de stoep niet schoon?

ff naar een motorzaak in de buurt gaan voor een millieukleed. die dinge zijn vloeistofdicht ;)

haha succes ;) woon je niet in een christelijk dorp? dan mag je namelijk op zondag geen fuck uitvoeren ;)

thinner ontvet namelijk beter dan koudontvetter. als je gaat verven/spuiten/schilderen onvet je eigenlijk altijd met thinner.

olieresten en lekkages worden normaal wel schoongemaakt met koudontvetter en een kwast ;)

succes! ben benieuwd of het lukt :)

O ja wel, had een ouwe Daf, zo'n legerbak, en die had na een rit nog wel eens onderhoud nodig, dat doen rond 11 uur dan komen ze net allemaal langs en pa maar heel jaloers kijken dat wel lekker aan de knutsel was

Bedankt voor je uitleg!

Nee, ik woon niet in een christelijk dorp, maar het wonderschone IJsselstein, hier knijpen ze wel 'n oogje dicht bij mij, ik doe zo af en toe wat voor de gemeenteraad... :+

ok, op zich weer nutteloze informatie op dit moment, maar je weet nooit waar het goed voor is als je weet dat iemand in de buurt woont,

haha idd altiijd handig als er wat in de buurt wonen :)
heb ze hier ook wel in de buurt wonen, maar internet is hier vorig jaar net uitgevonden..
Meeste harleymensen hebben dat dus nog niet :P

Bek valt open, in het westen denken wij nog steeds dat het per postduif gaat O-) O-) O-) O-) O-) O-)

postduif? Die hebben we al heel lang niet meer.. Sinds WO2 deden we het hier met een postkoets, maar die werd nog wel 's overvallen. Vandaar dat we nu idd de ie-meeuw hebben :)

Terug
Bovenaan Onderaan