MF “vergrijst”

Grijze haren vallen wel mee op mijn 55e.
Helaas is het verouderingsproces niet geheel aan mij voorbij gegaan.

Ben vorig jaar omgevallen tijdens een pauze. Weet nog dat de jiffy niet goed uitgeklapt was, maar ben het moment kwijt tot opnieuw uitklappen en op de grond bij kennis komen kwijt.

Dus wat huiverig geworden om op pad te gaan met de brommert.
Vandaag wel de brommer aangetrapt en wat meters gemaakt.

Even het vertrouwen terugkrijgen met korte ritjes (< 2 uur).
 
Leuk om al de reacties te lezen 👍
Kom tot de conclusie dat de meeste nooit oud geworden zijn😉
De échte snotapen zal je hier waarschijnlijk nooit tegenkomen, past denk ik niet meer bij hun.
Al zullen er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.

De term “ iedere koe is vroeger kalf geweest “ vind ik wel passen.
Al zal je zelf het niet meer doen, vaak begrijp je wél waarom het gedaan wordt.

Als ik de snotapen in hun eerste brakke golf hoor hoe ze hier achter in de polder trachten door de geluidsbarrière proberen te gaan, weet ik nog goed dat ikzelf daar ook een sport van maakte.
En kan ze het moeilijk kwalijk nemen.

Of als er een groepje motoren hier van de dijk komt, en bij het verlaten van het dorp even lekker doortrekken, kan me daarin prima inleven.

Altijd de beest uithangen hoeft van mij ook niet meer, zeker als je regelmatig meemaakt dat je besluit om iets niet te doen, het 8 van de 10 keer maar goed was dat je jezelf inhield.

Kortom, het is hier een verzameling van voornamelijk mensen met een redelijk ruime levenservaring.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat op 2 wielen ook zo is.
Sommige (zoals ik) komen net kijken.
Wel opgegroeid met fora, dus die dynamiek is me wel bekend.

In ieder geval is het me duidelijk dat de meeste nog niet zo mak geworden zijn als dat het soms overkomt 👍
 
ik was al aan het vergrijzen voor ik op de motor stapte, toen ik 47 werd vond de verkering dat ik maar eens mijn motorrijbewijs moest gaan halen.

na een proefles - daar al mijn eerste 8tjes gedraaid - maar voor het echie gegaan.
na de instructeur kwijt te raken tijdens lessen en de opmerking van de examinator dat het wel erg hard ging op de A27 :XO-):] mijn A behaald

altijd het idee gehad om chopper te gaan rijden, kon een Virago lenen voor een weekend via een bevriende motorhandelaar en was daarna meteen genezen en een chopper werd het dus niet .
bij de motorzaak langs en viel voor een Honda CB Sevenfifty 1992 die ik nu nog steeds heb.
na de verhuizing naar Sneek ook weer eens langs een motorzaak, niet voor een motor maar voor ?? iig zag een GTR1000 staan 1986er, met niet te gek veel km.
daar veel mee gereden, veel met de verkering achterop ook een dag of 10 ermee naar Moezel geweest en daar rondgetuft.
meestal cruisen en soms de 110 pk-tjes ff losgelaten, in die tijd meetings op Joure west en Tjalleberd als ik dan op knp Joure aankwam met mijn witte pak en witte helm gingen de overige motoren ineens netjes rijden men dacht dat ik een motoragent was en namen niet het risico .
op Tjalleberd ff duidelijk gemaakt dat ik ook aan de goede kant zat :P .

de GTR is weg, de CB staat er nog en ik rij alleen als mijn hoofd rustig genoeg is.
dankzij de overige verkeersdeelnemers ben ik er nog zeg maar , als ik thuis kwam had ik geen idee meer waar ik geweest was.....


als mijn haar wat langer zou zijn dan zou dat wel redelijk grijs zijn dus dat vergrijzende M-F klopt wel
 
Maar even voor de goede orde. Eigenlijk is er dus te weinig aanwas op het forum.

Ligt dat aan ons die al lang op dit forum aanwezig zijn? Ik bedoel.... als er zo'n hulpvraag komt en dat is de 1e post van iemand. En daarna......nemen ze de moeite niet om zich voor te stellen, een dank je wel is vaak te moeilijk en een normaal gesprek is gewoon niet mogelijk. Waarschijnlijk snappen wij het niet meer.

Merk het hier op m'n werk ook al. Soms komt er zo'n begin 20er met een vraag binnen en als je die netjes adviseert is dank je wel zeggen niet mogelijk, vaak lopen ze zonder wat te zeggen weer naar buiten. Heel vaak ook een bla bla verhaal "ik heb online iets gevonden en daar zeggen ze......of daar kost het". Hee heel fijn voor je, jij vraagt advies en dan krijg je dat, ga je daarna lekker betweterig doen. Dan zeg ik succes......dan zoek je het zelf maar uit. En.......online is het op www.blablabla.com zoveel euro goedkoper.......prima......koop het lekker daar en ga niet mijn tijd verspillen. Heb wel wat anders te doen. En dit zie ik vaak op mf. Snap ik helemaal hoor. Alleen als zo iemand een vraag stelt dan geef ik geen antwoord want, geen reactie meer, communicatie is niet normaal enz......

Andersom vinden hun ons enorme zeikers want, wij vinden het normaal als je jezelf even voorstelt, netjes een antwoord geeft, dank je wel zegt en achteraf even laten weten wat nu uiteindelijk het probleem was en hoe het is opgelost. Dat vinden wij fijn.

Dus......is een verschil wat niet gaat veranderen.

Ben benieuwd hoe MF er over 4 jaar uit ziet. Bestaat het nog of is het dan weg?
Hoop wel dat het nog bestaat tegen die tijd.
 
Ik had laatst een jonge collega die vertelde dat ze het intimiderend vind als collega's haar bellen met een vraag. Of we dat voortaan via Whatsapp willen doen. 😲
Ik snap dat wel. :X
Ik hou ook totaal niet van bellen want dan "moet je er wat mee". Dus meteen reageren en je weet nooit wat je staat te wachten als iemand je belt. Geen bedenktijd.
Zelf ergens naartoe bellen is nog erger. 😱
Heb ik toch een beetje Millenial-eigenschappen ook al ben ik het net niet.
:+
 
Je weet dat je oud word wanneer je te vaak zegt dat vroeger alles beter was, en ik merk dat ik het steeds vaker zeg :$. Hier ook bekend met de klaverblad meetings, gekkenhuis bij de MF meetings enz van vruuger. In de bovenkamer ben ik nog steeds de nieuwe Valentino Rossi, maar helaas na 2 stevige crashes moet ik meneer Casey Stoner helaas gelijk geven. "your ambition outweighs your talent" _O-.
Nu 1,5 jaar motorloos, en moet zeggen dat ik het minder mis dan gedacht. Op de openbare weg vond ik er toch weinig meer aan, en voor wat snelheid op het circuit kon ik de portomonnee trekken.
Volgende maand staat er een weekendje weg gepland op een huurmotor. Misschien dat het toch weer begint te kriebelen :]
 
Je weet dat je oud word wanneer je te vaak zegt dat vroeger alles beter was, en ik merk dat ik het steeds vaker zeg :$. Hier ook bekend met de klaverblad meetings, gekkenhuis bij de MF meetings enz van vruuger. In de bovenkamer ben ik nog steeds de nieuwe Valentino Rossi, maar helaas na 2 stevige crashes moet ik meneer Casey Stoner helaas gelijk geven. "your ambition outweighs your talent" _O-.
Nu 1,5 jaar motorloos, en moet zeggen dat ik het minder mis dan gedacht. Op de openbare weg vond ik er toch weinig meer aan, en voor wat snelheid op het circuit kon ik de portomonnee trekken.
Volgende maand staat er een weekendje weg gepland op een huurmotor. Misschien dat het toch weer begint te kriebelen :]
Als je je motor weg doet wordt je echt oud . Je wordt oud omdat je iets niet meer doet. Denk daar maar eens over na.
 
Ik had laatst een jonge collega die vertelde dat ze het intimiderend vind als collega's haar bellen met een vraag. Of we dat voortaan via Whatsapp willen doen. 😲
Kwam laatst met het gezinnetje thuis van een uitje. Zien we op het speelveldje op 50m van huis wat vriendinnetjes van mijn dochter. Zeg tegen dr, ga nog even lekker spelen. Reactie was "ik stuur ze wel even een snapchat hoe lang ze er nog zijn" _O- . Als ik naar mijn dochters kijk, dan is sociaal contact steeds meer uit de mode, en gaat alles via die @#$%$!@#%! telefoon. Probeer het onder controle te houden, maar valt niet altijd mee. De jeugd van tegenwoordig.... :$
 
Ik had laatst een jonge collega die vertelde dat ze het intimiderend vind als collega's haar bellen met een vraag. Of we dat voortaan via Whatsapp willen doen. 😲

Ik snap het ook niet......maargoed. probeer niet teveel met die Millennials, of generatie X bezig te houden. Snap ze toch niet en heeft in 80% van de gevallen geen enkele toegevoegde waarde.

De overige 20% is de moeite waard want, nemen nog wel wat van je aan, is een normaal gesprek mee te voeren en ook wij kunnen dan ook wat van hun leren en dat is een mooi iets en maakt ons allemaal sterker. Helaas voert de 80% de boventoon, als het niet werkt met een app of is niet met een smartphone of tablet te doen dan krijgen ze kortsluiting.

Gelukkig zie ik dat mijn nichtje van 10 graag buiten speelt en heb haar er ook al een keer op betrapt dat ze er met m'n schroeftol vandoor was omdat ze zo een vlot kon bouwen. Ze een blik knakworstjes uit de kast gepakt had en met een een paar vriendjes en vriendinnetjes ergens fikkie ging steken om dan lekker worstjes te roosteren. Dat doet mij dan weer goed.
 
Als je je motor weg doet wordt je echt oud . Je wordt oud omdat je iets niet meer doet. Denk daar maar eens over na.
Bij mij is het meer een stukje zelfkennis dat ik heb opgebouwd dat ik het leukste aan motoren de snelheid vind. Dat had ik in het brommertijdperk al. Heb op verschillende soorten motoren gereden, zelf op een toerfiets, het is op de weg gewoon allemaal net niet voor mij. Dat heeft ook te maken met het gewijzigde verkeersbeeld hier in Brabant. Alle provinciale wegen op 60, vol met drempels, en veel te druk. Om nu elk weekend naar Duitsland of Luxemburg te rijden is ook zoiets.
 
Bij mij is het meer een stukje zelfkennis dat ik heb opgebouwd dat ik het leukste aan motoren de snelheid vind. Dat had ik in het brommertijdperk al. Heb op verschillende soorten motoren gereden, zelf op een toerfiets, het is op de weg gewoon allemaal net niet voor mij. En om nu elk weekend naar Duitsland of Luxemburg te rijden is ook zoiets.
Dan word je echt oud
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan