MF “vergrijst”

Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben (korte termijn trend) dat de rijbewijsregels zijn aangescherpt en er relatief weinig jongeren ineens op zo'n heerlijk 1000cc asfaltraket konden stappen.
Daarnaast is motorbezit an sich ook gewoon enorm duur geworden, geld speelt ook hier een grote rol
Prijzen zijn echt belachelijk geworden voor motoren de laatste tijd ja.. ander ding is dat veel mensen zelf niet meer handig zijn en alles bij n garage moeten laten doen. Ook niet echt goedkoop tegenwoordig. Banden ook belachelijk duur geworden de laatste tijd. Plus 40 euro voor mij voor dezelfde banden.. hoe dan??
 
Prijzen zijn echt belachelijk geworden voor motoren de laatste tijd ja.. ander ding is dat veel mensen zelf niet meer handig zijn en alles bij n garage moeten laten doen. Ook niet echt goedkoop tegenwoordig. Banden ook belachelijk duur geworden de laatste tijd. Plus 40 euro voor mij voor dezelfde banden.. hoe dan??
Heeft te maken met de graaiflatie Evergreen in het Suezkanaal.
 
Ik wilde natuurlijk gewoon interessant gaan zitten lopen doen met mijn Engels _O-

That makes two of us.

Natuurlijke selectie kan ik heel eloquent vertalen naar ofcourse selection. En dan vind ik survivorship bias toch een mooiere term die de lading nèt wat beter dekt 8)7

Dat zou "natuurlijk selectie" zijn. Ik denk dat je ofcoursic selection bedoelt :+

Survivorship bias is een zeer tot de verbeelding sprekende term. Ik kende hem nog niet, maar het evolutionaire (darwinistische) principe natuurlijk wel. Toch kan zo'n heldere term je af en toe helpen om dingen te plaatsen. Ik denk zelf bijvoorbeeld meteen aan de IT-medewerkers bij grote (overheids)organen na een grote deflatie/reorganisatie/bezuinigingsronde. De mensen die zo'n operatie "overleven" vervallen soms in de aanname dat ze een goede kern vormen en dat hun werkwijze de juiste is.

Ook denk ik meteen aan het oude experiment dat je hebt een groep van 100 mensen hebt, die je allemaal een muntje laat opgooien, en iedereen die kop heeft moet gaan zitten. Rinse and repeat tot er nog maar 1 of 2 mensen staan die 10x achter elkaar munt hebben gegooid. Moeilijk voor die mensen om het gevoel te onderdrukken dat ze bijzonder zijn.

Leuk om een nieuwe term te leren. Gelukkig ben ik op mijn geïnspireerdst tussen 00:40 en 01:00, en dan vooral in het weekend, dus dat sluit mooi aan.
 
Rij 45 jaar motor nu en vlgs mij nog steeds hetzelfde als vroeger wat betreft beroerd bochten rijden en als een slak over de weg. In Nederland en het buitenland rij ik uiteraard altijd keurig de max toegestane snelheden en zoek ik nog steeds die rechte doorgaande wegen op.
In Duitsland heet dat Autobahn denk ik en die rij ik meestal net zo lang door tot ik het laatste bord Ausfahrt zie. In Italië bijvoorbeeld zag ik wel eens iets van Tornante? staan dus snel omdraaien daar en wegwezen pffff. Moeilijk dat Tornante.

Nee dat ouder worden betekent alleen dat mijn lichaam wat eigenwijs wordt en soms weinig zin heeft maar ik ben eigenwijzer duszzz.. Hoop nog wel een poosje te blijven rijden.

Dat MF vergrijst klopt voor mij dan wel maar motorrijden wordt er ook niet echt goedkoper op en de huidige jongeren hebben idd veel meer andere bezigheden dan mij vroeger denk ik. Voor mij was doel 1 vroeger.. Bromfiets en dan een motor.. Daarnaast leren de jongeren nu ook totaal anders, Lees defensieve en minder lomp ect motorrijden dan mij vroeger met het Plaatje inclusief oefen vergunning. Die was ik overigens al heel snel weer kwijt. 😊
 
Laatst bewerkt:
Een keer hard op m'n bek gaan met levenslange schade plus alomtegenwoordige controles heeft een en ander wel wat gekalmeerd.

Maar ik rijd nog steeds als een idioot, alleen niet meer met een open pijp.
 
Die verandering is ingezet toen de paars roze gele leren dainese overall met afgesleten knee sliders van kicxstart vervangen werden door hippe motorjas met capuchon 🤔 en bijbehorend schoudertasje.
Ik deed vroegâh ook gekker op de motor, maar het verkeer was ook anders. Maar wij reden motor om het motor rijden en tegenwoordig lijkt t wel of ze alleen een motor hebben om te posten op social media 😁
 
Hoe ouder ik word, hoe minder moderne motoren me aanspreken, merk ik ook.
De nieuwe ZX4RR spreekt me aan (maar ik heb er de knieën niet meer voor), maar verder...
 
Wat een onzin, je bent pas oud als je stopt met jong zijn.

Ik zat afgelopen week ergens in Frankrijk op een camping.
De grijze golf was alom aanwezig en vonden mij zo zielig in mijn kleine tentje dat ik werd voorzien van verse koffie en positieve aandacht.

De grijze golf, tot iemand zei, ik ben 62.
Fuck, dat is maar 8 jaar ouder dan ik zelf ben..😄

Daarom vertrekken wij binnenkort nog net in het voorseizoen met de sleurhut naar Frankrijk.. semi grijze golf zeg maar..
20230522_160502.jpg
 
Laatst bewerkt:
wellicht is het ´collectief ouder worden op MF´ ergens ook wel een voordeel.
in die zin dat (hoewel er ook wel es topic's ontsporen) we nog steeds gewoon over allerlei motor meuk kunnen ouwehoeren zonder dat iemand gelijk gaat klagen dat de antwoorden niet volgens diens verwachting zijn.

omdat ik naast motoren ook aan brommers sleutel, heb ik ook op scooterfora etc. rondgekeken.
en eerlijk is eerlijk: waar vooral veel jonge gasten rondhangen word er al te vaak in straat-taal een vraag gesteld, zonder info over bijv. de brommer in kwestie, is het FB-stijl-lange-lap-tekst-zonder-leestekens gedoe en word er ook gelijk een kant en klaar antwoord verwacht...

en hoewel (in het geval van bovenstaand voorbeeld) beide fora iets weergeven van de hedendaagse maatschappij, vind ik het er hier veel socialer aan toe gaan dan op die scooterfora, FB en andere asociale media...
 
Terug
Bovenaan Onderaan