Meeting 2013: "Battle of the Titans"

Wanneer gaan we Battelen en waar??

  • Bij Luik. Het weekend van 25 en 26 mei.

    Stemmen: 9 47,4%
  • Bij Luik, maar een andere datum. Namelijk 1 en 2 juni.

    Stemmen: 1 5,3%
  • Ik dacht het niet. 25 en 26 bij Utrecht?

    Stemmen: 1 5,3%
  • Neh, het wordt 1 en 2 juni bij Utrecht.

    Stemmen: 5 26,3%
  • Zijde gek geworre?!? Één dag is meer dan zat!

    Stemmen: 3 15,8%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Hej vindt dat geweldig om de dikke Dakar brommers naast elkaar te zien staan (uit een bepaald tijdperk), heb altijd op zoiets gewacht, vindt al die dikke fietsen wel gaaf, over wat er wel en niet tussen hoort heb ik de volgende mening, het gaat hier dus om de titans uit een bepaald tijdperk.
Mijn mening, wat hoort erbij en wat niet, wat zijn de titans en wat niet?

* Alle motoren met een dikke cylinderinhoud en geen enduro afkomst hebben, persoonlijk vindt ik de DR 800 ertussen horen, de 650 niet
*Motoren van het tijdperk der titans, dus die hun herkomst hebben uit het tijdperk van 1998 en daarvoor .

Dus alle GS''n Suups Honda Xrv's Africa Twin, (uds geen transalpjes),Cagiva Elephant tweecylinders van voor '98, Yamaha Ow '98 (maar die komen toch niet).
*Alle eigenbouw Dakar bikes, zoals op de TR1 gebaseerde fietsen van Arjan Brouwer en Bert Oosterhuis
*Ook grote eencylinder machines horen hier wat mij betreft dus thuis, (stel er komt iemand met een yze 750, die hoort er toch bij?)

Mijn gedachte,
ook machines toelaten die de Dakar daadwerkelijk gereden hebben in dit tijdperk?
 
Eenvoudig, alle 1 en 2 cil boven de 750 cc, en de AT 650.
Is best te begrijpen toch.

Toch?
En de xtz660 natuurlijk. *O*
Om een en ander een beetje in evenwicht te houden. :Y

Trouwens, alleen spaakwielen????? :}
 
Laatst bewerkt:
Zeker alleen spaakwielen en zeker 21"voorwielen.
 
Idd geen 660's, geen 650's, geen topkoffers, gietwielen en motoren met injectie. Overwinningen op de dakar hoeven niet behaald te zijn, anders komen er alleen ST's. })

De enige titaan waar ik over twijfel is de DR800 Big. Op een of andere manier is die 800 cc eencilinder zó over the top, dat ie wat mij betreft erbij hoort.
 
Laatst bewerkt:
DR 750/800 hoort erbij. Al zal het alleen maar zijn als eerbetoon aan onze Belgische legende †Gaston Rahier.

Hij won 2 maal de Dakar op BMW welliswaar.

SUZIRahier3.jpg


:}
 
Laatst bewerkt:
pff :/
wat een gedoe om een keuze te maken in wie wel en wie niet... B|

ik vond mijn rijtje best compleet eigenlijk O-)

sluit me dus volledig hierbij aan

Eenvoudig, alle 1 en 2 cil boven de 750 cc, en de AT 650.
Is best te begrijpen toch.

Toch?
 
Laatst bewerkt:
voor mij betekend "THE BATTLE OF THE TITANS" de volgende motoren:

ST
AT uiteraard alle types
DR BIG
R80 GS en R100 GS
Elephants

dit zijn de grote Off/Allroads van welleer en hebben volgens mij ook allemaal meegedaan aan Dakar.

Ben het met je eens (omdat het min of meer ook mijn rijtje is ;) )

Dus de OP ga ik even aanpassen.

Niet komend weekend, maar het weekend daarna is een supertenere meeting op een centrale locatie. Eens even kijken of die omgeving en de camping geschikt gaan blijken. Ook weet ik daarna of het verstandig is of ik me bezig moet houden met de verdere organisatie van deze meeting. Dat doe ik trouwens niet alleen. Komkommer komt alle eer toe voor het maken van routes en het verzinnen van een allroad "try and drive". Of hoe het uiteindelijk ook uitpakt.

Voor het organiseren van "The Battle of the Titans" hebben we uiteraard ook berijders van andere merken nodig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan