Idd. ken hem niet....misschien wel beter...
Lang project trouwens, 3 uur ben je normaal gesproken klaar met balhoofd lagers!
Als je het op een heftafel doet tenminste
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Je kan het onderste lager er met en beitel wel afkrijgen hoor, heb je niet perse een lagertrekker voor nodig. Plaat op z'n kop in de bankschroef klemmen en voor en achterzijde voorzichtig met een beitel tikken op de lagerschaal, erop zet je em met een pijp. Maar die wijsheid heb je zelf wel geloof ik
Ach ben best wel te pruimen soms..
Drie uur ha het kan nog korter! Maar het gaat niet om de duur het gaat erom hoe doe je het zelf met beleid....ahum.
Maar ik moest foto's maken ..overzetten, bewerken scannen en wat er nog meer bijkomt zoals GorilaZz fatsoenlijk te woord staan (3 woorden) & Trasos tegengas (1 piccie is die gelijk rustig voor een jaar
) geven, Baksteen ook nog bannen en het werk onderbreken want Papa moest ff op de kids passen en die gaan toch echt voor. Dit kostte nog de meeste tijd..
En alles op internet zetten ging in ook fases met een paar stoorkonijnen er tussen door en iemand die het maar blijf volhouden over die "conische" ipv "komische" lagers
.
Die beitel tja, beste lezers daar had ik toen midden in de nacht ff geen zin in, het resultaat is dan altijd dat ik uitschiet want die krengen..yep die bitches kunnen behoorlijk vastzitten en met een lasapparaat in de tuin en een beitel.. Nah dan worden buren ook weer inclusief audio verlicht.
Dus daar heeft gt750J absoluut gelijk in, het kan... dus ook met een beitel..maar wel ff warm stoken dan gaat het een stuk fijner.(Het restant vd ouwe lagerring op de balhoofdpen warm stoken dus..en niet de balhoofdspen). Echter ik hou niet van beitels ...(niet doen als het even mogelijk is)
Thuis heb ik trouwens niet een metalen werkbank en stevige bankschroef of een brander die staan in mijn garagebox in een andere stad.
En ik ben dus vandaag ff naar de dichtst bijzijnde dealer gereden en om hem eraf laten halen mijn garage is verder weg. En als je vroeg gaat is het nooit een punt. Was trouwens wel lastig zo op één wiel zonder stuur.
Zij hadden er ook moeite mee.ze moesten hem flink opstoken zeiden ze..wat er van waar is... Zal je zien hebben ze een beitel gebruikt...
So what..
Kostte een drol en tevens het nieuwe lager er ook ff op laten zetten. Ik ben tevreden over het opgeleverde werk.
Normaliter verwarm je het lager ff en prop je hem op de balhoofdspen met een metalen pijp welke exact rust op de binnenste lagerrand.
Maar goed 12,50 eur verder, beetje wachten in de showroom 2 oliebollen en 3 peuken verder was die eraf en de nieuwe erop. Geen geld en ik geen sores en een partij slap oh'en.
Resultaat is prima..ben tevreden.
Kan alleen nu niet verder werken..gezin vergt ook zijn aandacht. Dit was toch de laatste dag dit jaar
Even bij elkaar opgeteld lagers 35 eur+12,50= 47,50, Heel wat goedkoper dan minimaal 3 arbeids uren, waar ze standaard 3,5 tot 4 uur van maken omdat het tegenviel
Kan nu echter weer niet verder..want deze dag vergt speciale aandacht.
De motor complementeren hmm, uurtje schat ik zo in als je het netjes doet, stellen kappen en de rest erop.
Piccie..dat ding ziet eruit, allemaal "doorrij" effecten, eigenlijk ff opknappen: