loctite vloeibare pakkingen

aoleks

MF veteraan
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
5.167
Waarderingsscore
2
Locatie
Tilburg
hallo allemaal!

ik ben zo ver, mijn motorblok mag/kan weer in elkaar. nou heb ik mooi alle onderdelen nagekeken, gemeten en schoongemaakt (indien nodig vervangen) en heb ik alles besteld (pakkingen en shit). however, tussen de 2 carter delen heb je geen pakking, die wordt "gemaakt" met een soort pasta. bij suzuki kost een busje iets van 100 euro, dat gaat hem niet worden natuurlijk. nou heb ik begrepen dat loctite ook zo iets heeft. weet iemand wat ik precies moet hebben van loctite?

gr
chris
 
Yamaha gebruikt deze:

click

Ducati en Honda 1207 met een letter als toevoeging.

Hoe hoger het cijfer, hoe beter onregelmatigheden in het oppervlak worden gevuld.
Tevens heb ik ooit gelezen dat dit spul, als je iets teveel opbrengt, gewoon in de olie oplost en dus niet je oliefilter kan verstoppen, iets waar het siliconenspul berucht om is.
 
volledige revisie: uit elkaar, alle delen stralen, opnieuw spuiten, nieuwe keerringen, nieuwe zuigers, cilinderkop revisie, nieuwe pakkingen, alles gemeten voor tolleranties, nieuwe lagers etc. ...

foto's post ik op het moment dat ik de blokdelen heb. momenteel zijn ze bij martell thuis, die straalt ze voor mij :).
 
volledige revisie: uit elkaar, alle delen stralen, opnieuw spuiten, nieuwe keerringen, nieuwe zuigers, cilinderkop revisie, nieuwe pakkingen, alles gemeten voor tolleranties, nieuwe lagers etc. ...

foto's post ik op het moment dat ik de blokdelen heb. momenteel zijn ze bij martell thuis, die straalt ze voor mij :).
OK.. je houdt niet een album bij of zo?? (picasawebs of zo?)

Ik zie dat je uit dezelfde woonplaats komt als ik... (en Martell dus).

Maar bezig met een leuk projectje dus... *O*
 
Laatst bewerkt:
nou, foto's hou ik bij op moment dat ik de motor weer in elkaar zet. voorlopig moet mijn frame in de juiste kleur gepoedercoat worden, maar ik kan niemand hier in nederland vinden die dat heeft. heel raar, niemand kan "mat zwart" krijgen bij de leverancier! (echt mat, niet met x% glans). zeg maar dit:

june2007.jpg


als ik zo ver ben, dan open ik een topic en dan laat ik alles vanaf het begin zien! ;)

maar goed, ik heb threebond 1207B op ebay besteld, schijnt standaard te zijn voor honda, suzuki, ducati etc. ...
 
hallo allemaal!

ik ben zo ver, mijn motorblok mag/kan weer in elkaar. nou heb ik mooi alle onderdelen nagekeken, gemeten en schoongemaakt (indien nodig vervangen) en heb ik alles besteld (pakkingen en shit). however, tussen de 2 carter delen heb je geen pakking, die wordt "gemaakt" met een soort pasta. bij suzuki kost een busje iets van 100 euro, dat gaat hem niet worden natuurlijk. nou heb ik begrepen dat loctite ook zo iets heeft. weet iemand wat ik precies moet hebben van loctite?

gr
chris


loop idd een automaterie zaak binnen, daar heb ik laatst ook een goeie pakkingsmiddel gehaald. Ik weet niet meer wat voor merk, staat nou in de schuur. Het is rood spul.

kermerken op een rij:

-temp -60 t/m 300 graden
-zeer elastisch vermogen
-zeer kleverig

geschikt voor: auto, motor en boot. Dus bijna alles wat pakkingen nodig heeft.

Het mag niet in contact komen met je huid, maar even aan je vingers lijkt me niet zo'n ramp, had ik ook gedaan.
En ook proberen niet te veel in te ademen, is niet zo gezond, maar dat is ook bijna niet te voorkomen, als je het thuis doet.

Ik vind het een goed spul.

Kosten ? 17 euro en nog wat.

succes ;)
 
Om je topic maar even te jatten, telkens als ik vloeibare pakking koop. en k gebruik het een keer en dan zeg 2 mnd niet is die hele tube keihard (dopje dr gewoon op) is hier iets aan te doen?
Ik bewaar de loctite die ik heb altijd in de koelkast en op deze manier blijft het behoorlijk lang bruikbaar.

-Ik heb de blauwe azijngeurige afdichtkit
-blauwe loctite om bouten te borgen

Ligt al een paar jaar in de koelkast en gebruik het nog steeds.
 
nou, foto's hou ik bij op moment dat ik de motor weer in elkaar zet. voorlopig moet mijn frame in de juiste kleur gepoedercoat worden, maar ik kan niemand hier in nederland vinden die dat heeft. heel raar, niemand kan "mat zwart" krijgen bij de leverancier! (echt mat, niet met x% glans). zeg maar dit:
is niet zo raar hoor. poedercoaten is in principe een smelt proces. en het is eigenlijk zo goed als onmogelijk om iets te laten smelten en weer stollen zonder dat het oppervlakte iets glad wordt. en als het iets glad wordt gaat het ook glimmen. echt matzwart zonder reflectie zal waarschijnlijk gespoten moeten worden.
 
bullshit. alle motoren met zo'n frame zijn gepoedercoat. frame spuiten wordt bijna nooit gedaan! en ik heb de eigenaren van de motoren met een sv frame gevraagd of die dingen gepoedercoat zijn en ze zeiden dat dat zo is! alleen het zijn allemaal amerikaanse sv's, en hier kunnen ze niet aan die poeder komen! verf is uiteindelijk ook vloeibaar en glad, daar heeft mat/glans niets mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Maar ben blij dat ik dit topic ff mee lees.

Het is geen alledaags "klusje" voor de meesten en vind het ook een zeer nuttige vraag.
Dus veel geleerd zonder al dat "oeverloze" ge@#$%^&.

Dank voor de heldere antwoorden/ervaringen.
 
zo, heb vandaag mijn spul binnen gekregen! zoals gezegd, threebond 1207B. dit is precies wat suzuki en andere merken verkopen onder de naam suzukibond. kortom, dit is OEM spul! oftewel, de standaard die ik zocht. heeft mij iets meer dan 2 tientjes gekost, inclusief verzenden uit engeland. 100 gram denk ik, dat moet genoeg zijn voor veel motorblokken :). bij de dealer kost hetzelfde rond de 100 euro!

threebond1207b.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan