LeoVince 4 road op Yamaha Xmax 250

Buelltje

MF'er
24 mrt 2008
30
0
Ik ben het al een tijd van plan maar het is er nog niet van gekomen, maar ik wil een Leovince 4 road op mijn Xmax. De originele uitlaat ziet er gewoon niet meer uit.

Wat zijn jullie ervaringen met de leovince4road? Wordt hij op dezelfde bevestigingspunten gemonteerd als de originele uitlaat en waarom moeten de variorollen dan ook meteen vervangen worden?


full
 
Laatst bewerkt:
Als men de originele uitlaat vervangt door een leo alsook de rollen, heeft dit dan gevolgen voor de betrouwbaarheid en de levensduur van de motor?
 
Ik heb gelezen dat de Leovince wel van kleur gaat veranderen. Maar ik neem aan dat hij niet gaat roesten? Wie heeft er ervaring mee?
 
RVS kan wel degelijk roesten, zegt de werktuigbouwer, kijk maar in zwembaden. Ook als het RVS in contact komt met koolstofstaal kan het roesten gemakkelijk overslaan. De kans op roesten wordt wel vele malen kleiner, of 0. Hij is gemaakt van AISI 304 staal wat op zich een standaard is binnen de industrie. Wordt er met agressievere stoffen gewerkt gaat men naar AISI316.

Ik heb nog eens bij die MP3 van motorport Rotterdam gekeken maar die ziet er nog netjes uit. De kleur vertint iets naar messing bij de pijp uit je blok.

Mocht hij ooit gaan roesten / verkleuren kan je hem denk ik gemakkelijk weer oppoetsen/borstelen/schuren. Er komt trouwens een mooi geluid uit. Hopelijk komt er iemand met een 4road naar het scooter treffen 19 April.

Ik ga hem er in de toekomst zeker opzetten Heb tot nu toch nog niet iets mooiers gezien voor mn XMAX, zo'n pijp is al snel to much.
 
Laatst bewerkt:
En wat met de prestaties indien men de rollen ook vervangt. Is dit merkbaar?

Ja, de prestaties van de rollen wel ja, en met nadruk zeg ik er bij dat je die rollen ook merkt als je de orinele uitlaat gewoon laat zitten... ;)


RVS kan wel degelijk roesten, zegt de werktuigbouwer.

Hé, een collega, en nog wel eentje die goed heeft opgelet bij "materiaalkunde"! :Y
 
rvs is de afkorting voor roestvast staal

het meeste rvs wat iedereen kent is 304 of 316 maar er zijn honderden soorten rvs

het roesten dat wij zien van rvs komt meestal door het contakt met koolstofstaal

als er staal langs schuurt of door gebruik van een schuurschijf of slijpschijf die ook gebruikt is met koolstofstaal

rvs oxideert wel en wordt daardoor beschermd

maar roesten zoals bij ijzer komt bij austenitisch rvs niet voor

rvs is als het blauw wordt makkelijk weer op te poetsen
of wat ik zelf doe is eerst beitsen en dan poetsen (scheelt veel poetswerk)
 
De Buikschuiver, Klopt toch, technisch mensen rijden vaker motor(scooter)
Zijn die rollen lichter? Gaat hij meer zuipen, niet alleen in theorie dit keer maar in praktijk ;) ?
 
RVS kan wel degelijk roesten, zegt de werktuigbouwer, kijk maar in zwembaden. Ook als het RVS in contact komt met koolstofstaal kan het roesten gemakkelijk overslaan. De kans op roesten wordt wel vele malen kleiner, of 0. Hij is gemaakt van AISI 304 staal wat op zich een standaard is binnen de industrie. Wordt er met agressievere stoffen gewerkt gaat men naar AISI316.

Ik heb nog eens bij die MP3 van motorport Rotterdam gekeken maar die ziet er nog netjes uit. De kleur vertint iets naar messing bij de pijp uit je blok.

Mocht hij ooit gaan roesten / verkleuren kan je hem denk ik gemakkelijk weer oppoetsen/borstelen/schuren. Er komt trouwens een mooi geluid uit. Hopelijk komt er iemand met een 4road naar het scooter treffen 19 April.

Ik ga hem er in de toekomst zeker opzetten Heb tot nu toch nog niet iets mooiers gezien voor mn XMAX, zo'n pijp is al snel to much.


Wie komt er op 19 april met een Xmax met Leovince????????????. Dan ben ik zeker van de partij want ik wil hem graag een keer horen voor ik hem bestel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg bij motorport Rdam of ze hem even wilde starten, hij stond toch buiten. Hij klonk lekker, al heb ik hem alleen stationair gehoord. Hopelijk komen er 4roadjes langs in april.
 
Zo`n uitlaat bij een 4-takt doet meetbaar toch haast niets met de prestaties,en de levensduur is dan ook niet te merken..je olie of luchtfilter een paar 100 km laten zitten zal meer slijtage opleveren..,dus kopen en monteren dat ding!
 
Mijn spruitstuk is helemaal donkerblauw geworden, de uitlaat zelf begint steeds bruiner te worden. Verder maakt deze Leovince behoorlijke herrie. (even toevoegen: mijn vrouw vroeg zich zelfs af, of het wel binnen de geluidsnormeringen blijft. Ken je nagaan... :9 ) Het knettert een beetje. Maar ik geloof wel dat het vermogen er flink op vooruit is gegaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Mijn leo is besteld en aangekomen. Ik weet alleen nog niet of ik de rolletjes ook zou vervangen of gewoon de standaard rolletjes laat zitten.
 
Afgelopen vrijdag heb ik (op de gok)mijn Mivv uitlaat onder mijn Tmax uit 2001 vervangen voor de standaard uitlaat. Ik heb een malossi vario, maar geen idee welke rollen erin zitten( bij aanschaf zat de malossi en de Mivv uitlaat onder de scoot...)Staat minder mooi, klinkt minder stoer, maar bij volgas wegrijden of tussensprints hield de motor in en sputterde, onlangs bij een onderhoudsbeurt aangegven dat ie wellicht wat te "arm"stond afgesteld, maar dat bleek niet het geval. De combinatie rollen en uitlaat is erg belangrijk voor het soepele draaigedrag van de motor. Mijn Tmax pakt nu voelbaar beter op, is sneller in zowel tussensprint als volgas wegtrekken. geen inhouden of sputteren meer.

Conclusie ik adviseer je om ook rollen te vervangen!!!
 
Waarom gooien jullie niet eerst de 'stock' motorscooter op een testbank, dan de uitlaat eronder en opnieuw een run maken. Kan je meteen zien wat je nou echt aan winst hebt.
Ik wil dit toch wel doen op m'n Sixteen 150 voor ik er een 4Road op laat zetten. Altijd leuk, die grafiekjes. :)
 
Hey,
Mijn leo is besteld en aangekomen. Ik weet alleen nog niet of ik de rolletjes ook zou vervangen of gewoon de standaard rolletjes laat zitten.


Kom je ook 19 april naar het scooter treffen? ik ben zeer benieuwd naar je 4road onder je XMAX.
 
Terug
Bovenaan Onderaan