Lampen vervangen voor led

zooi uit China. Beetje flauw weer zo een opmerking.
Klopt; alleen het is vaak wel zo (uitzondering daargelaten). Alles moet tegen bodemprijzen gemaakt worden in Chinese fabrieken en Europese bedrijven kunnen er niet tegenop, want Europese bedrijven moeten wel voldoen aan de CE Keur/Productieprocessen/Regelgeving etc. Dus dan weet je dat je een goed product krijgt (zelfs als ze onderdelen laten produceren in China).

China heeft ook wat leuks gevonden op het "CE" Keurmerk.. ze hebben een keurmerk wat 1;1 erop lijkt maar "China export" heet.
Dus moedwillig de boel voor de gek houden. De meeste kopers hebben geen idee en denken dat ze een CE gekeurd product kopen.

CE_3_Prancheta-1.png
 
. Niemand krijgt een bon voor onnodig met mistlampen rijden dus het mag gewoon.
Mijn excuses.

Uiteraard krijgen mensen die met mistverlichting in werking rondrijden zonder dat het mistig is regelmatig wel een bekeuring, dat is nl gewoon zwaar irritant en regelmatig ook verblindend, wat gevaar van " oeps, sorry...ik had je niet gezien' oplevert.


Toevallig gisteren ook alle bolletjes voor led vervangen..groot verschil:
Rechts zie je het gewone bolletje ,linker kant led. ( rest is reeds door led vervangen
Links en rechts omdraaien. Niet de lampjes, maar de aanduiding ;)
Links en rechts word altijd bepaald vanuit de positie van de bestuurder.
Het linker lampje op de foto is dus het gewone halogeen lampje.

Niet gaan zeuren dat ik mieren neuk, als iedereen op die manier links/rechts aanduidt voorkomt dat misverstanden, ook wanneer het belangrijker is dan een foto van lampjes op M-F.

zooi uit China. Beetje flauw weer zo een opmerking.
Toch kent iedereen de uitdrukking en snapt iedereen wat ermee bedoeld word.
Niets flauws aan dus. Er is nu eenmaal kwaliteitsverschil, veroorzaakt door vraag en aanbod.

Je verteld nb zelf dat je beter een lamp met goede koeling kunt kopen.
De gemiddelde led lamp in de NL winkels hebben koeling.
Dan snap ik direct wat er bedoeld word met China-zooi, nl die lampen waarvan ook jij zegt dat je er geen plezier van hebt.
 
Laatst bewerkt:
Thanks dan ga ik die zeker er niet in plaatsen. Alleen zie ik wel die van OSram Automotive dat er een kabel met stekkertje aan vast zit. hebben ze ook een lamp met de stekker eraaln zonder kabel. Dan kan ik hem namelijk gelijk erin klikken.
Dat gelijk erin klikken zal waarschijnlijk niet gaan. Meestal zit de rubberen/plastic afdekking (dop) aan de achterkant direct tegen de achterkant van de lamp fitting aan.
Praktisch alle goede led lampen steken verder uit (door passieve of actieve koeling) en een eventuele omvormer; welke altijd buiten de lampbehuizing geplaatst moet gaan worden.

Maak even de doppen open en kijk hoeveel ruimte er is. Maak e.v.t wat foto's zodat wij mee kunnen denken en kijken naar een oplossing.
 
Je kan ook een halogeen H7 kopen die wel wit licht geeft. Of blauw, of groen, of whatever. Gewoon Philips. Philips extreme vision of color vision geloof ik.


En dan gaat het wel goed met je bestaande reflectoren in je koplamp, en ook geen gedoe met canbus ja/nee
 
Je kan ook een halogeen H7 kopen die wel wit licht geeft. Of blauw, of groen, of whatever. Gewoon Philips. Philips extreme vision of color vision geloof ik.


En dan gaat het wel goed met je bestaande reflectoren in je koplamp, en ook geen gedoe met canbus ja/nee
HMMMM.... dit ziet er ook wel lekker makkelijk uit en inderdaad geen gezeur met LED koeling en dergelijke. Ik denk dat ik eens hier naar ga kijken. Is het echt een wit licht wat er uit komt?
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
ik heb zelf extreme vision van philips erin, en dat ziet er eigenlijk al uit als LED, deze zouden nog iets witter moeten zijn volgens mij
 
Thanks dan ga ik die zeker er niet in plaatsen. Alleen zie ik wel die van OSram Automotive dat er een kabel met stekkertje aan vast zit. hebben ze ook een lamp met de stekker eraaln zonder kabel. Dan kan ik hem namelijk gelijk erin klikken.
Probeer het gewoon, ik heb gewoon schik van de gewone ledjes zonder fan etc. En licht genoeg ( zie foto’s eerder in dit topic)
 
Ik heb deze in mijn motor volgens mij. Korte model, 100 of 150w per paar. En heb hem ook al vergeleken met andere motoren met Led. Voor die paar euro meer krijg je een dikke bonk aan bos verlichting er bij.
 

Bijlagen

  • 7EE1DFE4-835A-48D1-83C8-DF720721A227.png
    7EE1DFE4-835A-48D1-83C8-DF720721A227.png
    114,2 KB · Weergaven: 27
Je spaart er ook evt. je dynamo mee vanwege de lagere last dienaangaande.
 
Het probleem van veel motoren is het doorbranden van de dynamo door te lage belasting.
Dit is in ieder geval bij TS het geval, het dashboard is van de Honda VFR1200X en bij Honda draait de dynamo ook altijd vol vermogen.
Het vermogen wat over is moet door de spanningsregelaar weggewerkt worden (lees die wordt warm)
En Honda heeft wel een reputatie met zijn spanningsregelaars en dat is niet omdat ze zo goed zijn.

Kortom belasting hoger is in dit geval zeker beter :t
 
HMMMM.... dit ziet er ook wel lekker makkelijk uit en inderdaad geen gezeur met LED koeling en dergelijke. Ik denk dat ik eens hier naar ga kijken. Is het echt een wit licht wat er uit komt?
Pas op dat het linkje naar H4 is je moet H7 hebben, just saying ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Dit is in ieder geval bij TS het geval, het dashboard is van de Honda VFR1200X en bij Honda draait de dynamo ook altijd vol vermogen.
Het vermogen wat over is moet door de spanningsregelaar weggewerkt worden (lees die wordt warm)
En Honda heeft wel een reputatie met zijn spanningsregelaars en dat is niet omdat ze zo goed zijn.

Kortom belasting hoger is in dit geval zeker beter :t
Nee, het vermogen dat over is wordt door de spanningsregelaar kortgesloten en moet door de dynamo opgegeten worden. De dynamo is oliegekoeld.
De spanningsregelaar zou al die warmte niet kwijt kunnen.
 
Ik heb in mijn F800 deze zitten en ben er heel tevreden van. Geen problemen met canbus ,veel lichtopbrengst en een duidelijk lichtpatroon.
Deze komen trouwens ook van alie.
Bekijk bijlage 1871937
Je ziet dat deze Philips, maar ook de eerder genoemde Osram leds een heel klein streepje leds hebben dat overeenkomt met de afmetingen van het gloeidraadje van een halogeen lampen. De genoemde Ali meuk heeft veel lompere leds die daardoor meer strooilicht geven. Dat strooilicht heb je niks aan, het komt niet op de weg voor je. Die hoeveelheid licht ben je dus kwijt. Sterker nog: het verblind je tegenligger. Waar je ook bestelt: kijk even op het plaatje hoe lomp de leds zijn.
 
Nee, het vermogen dat over is wordt door de spanningsregelaar kortgesloten en moet door de dynamo opgegeten worden. De dynamo is oliegekoeld.
De spanningsregelaar zou al die warmte niet kwijt kunnen.
nee, en lang niet alle dynamo's zijn oliegekoeld
 
Goedemorgen allemaal,
Gisteren kwam m'n vriend op bezoek met de LED lampjes. Ik heb toen alsnog geprobeerd en dit is het resultaat. Het verschil is enorm en veel beter! DIT ZIJN DUS DE LEDS ZONDER KOELING. Ik heb het alleen op mijn dimlicht aangesloten en ik ben heel blij met het resultaat. Vandaag komen er als het goed is nog 2 kleine leds binnen ( T10 5w) omdat hoekjes nog af te maken. Groot licht is nog steeds hallogeen en ik denk dat ik dat ook zo laat. Het ging me uiteraard om de uitstraling van de lampen in combinatie met de mistlampen en de grootlicht staat nooit aan.
 

Bijlagen

  • 1682489857803.jpeg
    1682489857803.jpeg
    112,9 KB · Weergaven: 19
Je ziet dat deze Philips, maar ook de eerder genoemde Osram leds een heel klein streepje leds hebben dat overeenkomt met de afmetingen van het gloeidraadje van een halogeen lampen. De genoemde Ali meuk heeft veel lompere leds die daardoor meer strooilicht geven. Dat strooilicht heb je niks aan, het komt niet op de weg voor je. Die hoeveelheid licht ben je dus kwijt. Sterker nog: het verblind je tegenligger. Waar je ook bestelt: kijk even op het plaatje hoe lomp de leds zijn.

Je roept maar wat:)
Jammer dit soort opmerkingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan