KZ750CSR twin streettracker?

Hoefijzer

MF veteraan
13 okt 2013
1.286
12
Amerongen
Van de zomer heb ik een Kawasaki 750 twin chopper van 1982 aangeschaft die ik wil ombouwen(omdat choppers niet mijn ding zijn,maar deze dikke twins wel zeldzaam zijn)tot alroundbike cq.streettracker.
Waarbij ik zoveel mogelijk delen wil hergebruiken(low budget)
Het ding had al 10 jaar niet meer gelopen een stond buiten,maar de kmstand was gunstig(14k Miles) en zag er redelijk en origineel uit.
Van de zomer al redelijk wat verbouwd maar wel rijdend gehouden om e.e.a. uit te proberen.

Ik ben nieuw op dit forum,dus ik schrijf niet teveel omdat het eerder al mislukt is.
 
Hèhè,gelukt.
Ik heb inmiddels het achterframe verhoogd en ingekort,een nieuwe tank gemaakt van een paar oude.
De buddy ingekort en de verhoging er uit gehaald (opnieuw bekleden komt later),ander stuur,knipperlichten,accu en achterlicht.
Groter luchtfilter,carbs gereinigd en voorzien van grotere sproeiers en naalden.
Nu nog een foto plaatsen?lukt nog niet.
 
Hier de foto.
full
 
Helaas heb ik nog vele wensen,dus dat low budget lukt niet helemaal.
Hij is nu al helemaal uit elkaar om alles te reviseren en te spuiten.
Er moeten nog:langere schokbrekers,aluminium passagierssteunen vervangen door stalen,al het overbodige eraf,terreinbanden,buddy bekleden,uitlaat bovenlangs(scrambler look)etc.
 
Dikke twins zijn leuk :P
Tank staat m goed.
Ben benieuwd hoe ie gaat worden.
 
Succes, pas wel op, het word snel duurder dan gewenst :+

Mijn kz750 tracker staat hier, nog niet klaar maar ga er na de winter weer mee verder.

www.motor-forum.nl/forum/list_messages/356890/Kawasaki-Z750B2-76-trackertravelers-bike-1.html
 
Ik ben toch bang dat ik meer richting scrambler ga.
Ik ben toch wel gewend aan een beetje luxe,dus ik wil toch wel veel zaken behouden zoals:
Stuurslot(dat geworstel met zo'n hangslot)
Fatsoenlijke spatborden
Accu en startmotor
Kmteller en toerenteller
Kleine richtingaanwijzers
De uitlaat heb ik bijna klaar,alleen nog het hitteschild moet ik nog maken
Verder al veel onderdelen opgeknapt
full
 
Het frame heb ik inmiddels ook klaar met alle aanpassingen,zoals steun voor uitlaat,steunen voor passagierstepjes,verhoogd en ingekort achterframe,steun voor B1 tank.
Alleen nog even zwart spuiten en nog 24 kleinere onderdelen.
full
 
Toch maar in de huiskamer gezet,droogt voor geen meter in de schuur.veel te koud.
Meurt wel ,krijg denk ik klachten vanavond.
full
 
mooi project, ben benieuwd wat je er van maakt.

Zelf ben ik de lichte versie aan het bouwen (kz440).

succes!
 
Maar op bovenstaande foto's had ik al veel aanpassingen gedaan.
Hij zag er eerst zo uit ,maar dan in erbarmelijke toestand.






Gelukkig zijn tot nu toe alle onderdelen in goede staat en kan ik bijna alles hergebruiken.
Ik ben benieuwd hoe het blok er van binnen uitziet,maar met 14k Miles kan dat meevallen,hij rijdt erg goed.
full
 
Er verandert ook niet zoveel meer,die gekke platen (passagierssteunen) eraf ,heb al nieuwe gemaakt.
Ik had de maten voor het achterframe en passagierssteunen overgenomen van een KZ750 B1 frame (zie frame in grondverf.)
Heb inmiddels ook een B1 tank,die is wat boller met een hele fraaie tankdeksel.
Een kleinere tellerset KZ650 en ik zoek nog een iets kleinere koplamp (van een 440 of zo)
Op de choppers was in die tijd alles lomp groot(enorme richtingaanwijzers,achterlicht,tellers,koplamp)om de motor net zo imposant te laten lijken als harley's uit die tijd.
 
Hoe die nu is vind ik het een erg leuk ding, precies goed zeg maar, ik zeg nieuwe lak en niets aan het model veranderen. ;)

Uh,heb jij niet een GS 1000 'gemodificeerd?' :+

Blijven nog genoeg gebakkies geheel origineel *D
 
Nee, geen GS1000,Suzuki?
We een oude R80 politiemotor,heb ik kruising R en GS van gemaakt en verder veel restauraties en schades.
 
Ja, 180 graden bochten 41mm,wel duur.RVS lassen vond ik lastig,niet zo mooi geworden als die van mcmacsen.
Die heeft ook een tank gemaakt met een Engels wiel,erg mooi geworden.
Heb jij misschien nog rubbers over van de voetsteunen?
 
Die van mij waren zo op dat ik ze had weggegooid.
Probeer GenesiZ even. Die had kisten vol z750 b spul.
(Heeft gereageerd op jou eerste pagina)

Waar heb je die bochten vandaan dan?
Misschien dat ik uiteindelijk ook nog wat met de uitlaat wil kloten.
 
Ik hen gister een zwik weggelazerd helaas, incl. een setje voetrubbers maar die waren niet veel soeps meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan