Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik deze maar eens ga proberen! We moeten toch ergens mee beginnen om te passen!
 
en als het plaatje ook overeenkomt met de daadwerkelijke band, dan is die in hoogte en breedte verhoudingen helemaal niet verkeerd
 
We hebben een band, en ik heb hem maar even op een 4.5J velg gelegd.
 
Vergeleken met de 145-80-14 lijkt de omtrek weinig te verschillen.
(De smalle licht niet op een velg)
 
Laatst bewerkt:
Morgen voor een mockup achterbrug op pad!
 
Zal hem.vast wreed gaan staan dat beetje extra rubber!
 
Het zijn gewoon XJ onderdelen hoor. Die ga ik verbouwen en verzagen, zodat ik tijdens het uitvinden gewoon kan blijven rijden.

Daar ben ik naar benieuwd zou in mijn BMW tje ook graag een wat bredere achterband willen
 
Deze morgen ben ik maar weer eens naar Bol d'or Albert gereden om boodschappen te doen. Altijd fijn als je een adresje hebt waar een bijna onbeperkte onderdelen voorraad aanwezig is. En ook even flink bijgekletst!
Ik heb onder andere deze meegebracht!


 
Het wiel heb ik maar snel gemodificeerd

 
Laatst bewerkt:
Zo achter elkaar gelegd lijkt het er nog niet erg op
 
Eerst heb ik het wiel maar eens aan gepast. De ductape dient als bescherming van de poedercoat. (Dat ben ik niet gewent, poedercoat )

 
Laatst bewerkt:
Ik ben er wel achter dat er geen mogelijkheid is om het wiel in te bouwen zonder dat de cardanklok gedemonteerd wordt. Op zich is dat geen probleem, het zijn tenslotte maar vier moertjes die dan los moeten. Lastig is wel bij montage dat je de cardanas dan in de kruiskoppeling moet zien te mikken, terwijl je daar met de vingers eigenlijk niet bij kunt om de kruiskoppeling recht te houden. Daar moet ik nog eens even een handigheidje op zien te bedenken.
 
Maar als je de klok dan gedemonteerd hebt lukt het nèt op het wiel in de brug te draaien. Aan de cardankant heb ik een stukje uit de brug geslepen. Ik moet nog even wat meer vulringen plaatsen, maar dan gaat het lukken om de band vrij te laten lopen!
Nu is het aan deze kant wat krapjes




 
Maar aan de andere kant is nog ruimte over. En ook daar kan eventueel de slijptol nog voor wat ruimte zorgen. En geen paniek, aan de buitenzijde gaat de brug nog weer verstevigd worden. En als ik deze brug ga gebruiken, komt er ook nog een verstevigingsbrace onder.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.