KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

En misschien is er geen vorige (particuliere) eigenaar.
Dan is het wellicht een demo?
En er zit i.v.m. de verlengde garantie nu dus 4 jaar garantie op.
Wat kan je gebeuren ?
 
Gek probleem met mijn gen1, alles werkt op het dashboard behalve de kmteller. Die blijft consequent op 0 staan, evenals de range.

Nu zijn er voor nieuwe schijven gemonteerd, zou het kunnen dat deze bijvoorbeeld dunner zijn dan de standaard variant en dat daardoor de geribbelde sensor-ring verder van de sensor staat? Ik noem maar wat.
 
Gek probleem met mijn gen1, alles werkt op het dashboard behalve de kmteller. Die blijft consequent op 0 staan, evenals de range.

Nu zijn er voor nieuwe schijven gemonteerd, zou het kunnen dat deze bijvoorbeeld dunner zijn dan de standaard variant en dat daardoor de geribbelde sensor-ring verder van de sensor staat? Ik noem maar wat.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat er iets (zoals de sensor ) helemaal geen contact maakt.
 
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat er iets (zoals de sensor ) helemaal geen contact maakt.
Ik denk dat je gelijk hebt, achter staat de sensor praktische tegen de sensor ring en voor kijk je er royaal tussendoor...
 

Bijlagen

  • 20240113_200326.jpg
    20240113_200326.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 0
Gek probleem met mijn gen1, alles werkt op het dashboard behalve de kmteller. Die blijft consequent op 0 staan, evenals de range.

Nu zijn er voor nieuwe schijven gemonteerd, zou het kunnen dat deze bijvoorbeeld dunner zijn dan de standaard variant en dat daardoor de geribbelde sensor-ring verder van de sensor staat? Ik noem maar wat.
Maar dan zou je toch ook een ABS foutmelding moeten krijgen op het dashboard?
 
Wat zijn jullie ervaringen met klepspelingen bij de 30.000 km beurt?
En wat kost die beurt incl. klepspelingen checken tegenwoordig ongeveer?

Bij mijn vorige motoren (Aprilia's) ook een paar keer laten doen, maar die stonden vervolgens prima... beetje zonde dan....
 
800 piek bij hannamax maar ik geloof dat ze wel goed stonden
Valt nog enigszins mee ook al blijft het een bult geld.
Maar men dient zich wel te realiseren dat het ten eerste een grote beurt is.
Dan moet er een hele hoop af om bij de kleppendeksels te komen want ja, het zijn er 2.
Toch weer anders dan bij een viercilinder.
Een boel werk dus.
En men wil ook in de garantie blijven dus dan moet je ook aan het reguliere onderhoud.
 
Valt nog enigszins mee ook al blijft het een bult geld.
Maar men dient zich wel te realiseren dat het ten eerste een grote beurt is.
Dan moet er een hele hoop af om bij de kleppendeksels te komen want ja, het zijn er 2.
Toch weer anders dan bij een viercilinder.
Een boel werk dus.
En men wil ook in de garantie blijven dus dan moet je ook aan het reguliere onderhoud.

Ben al een tijdje uit z'n garantie (GT van '17) en beknibbel ook zeker niet op onderhoud, maar heb best vaak meegemaakt dat alle kleppen goed stonden (eigenlijk nog nooit dat er één bij de 30k versteld moest worden) dus vandaar de vraag over de ervaringen hier en de zin/onzin van dit onderdeel.
 
Helaas zegt de ervaring van andere niets over jouw klepspeling.
Om het zeker te weten en weinig kosten te maken --> goed werkplaatshandboek en het zelf doen.
Anders door de zure appel heen bijten en het laten doen. Klepspeling controleren hoort er nou eenmaal bij.
Zonde is als de klepspeling niet goed is en er niets aan gedaan wordt.
 
Hiervoor ook 3 stuks 2 cilinder Aprilia's gehad en nooit, zelfs na 80K km stellen nodig geweest maar bij de SDGT moesten bij de 30K beurt er wel 2 gesteld worden...
 
Laatst bewerkt:
Ben al een tijdje uit z'n garantie (GT van '17) en beknibbel ook zeker niet op onderhoud, maar heb best vaak meegemaakt dat alle kleppen goed stonden (eigenlijk nog nooit dat er één bij de 30k versteld moest worden) dus vandaar de vraag over de ervaringen hier en de zin/onzin van dit onderdeel.
Klepspelingcontrole is bijna altijd zonde van het geld, bij elke motor.
Maar het is nog veel meer zonde als je het niet laat doen en je catastrofale motorschade oploopt. En dat gebeurt echt.
Ik zal mijn klanten nooit adviseren de klepspeling niet te laten controleren, maar als ze mij vragen wat ik zelf zou doen als het mijn motor zou zijn? Dan kan daar wel eens het antwoord uitkomen dat ik het zelf niet zou laten doen.
Sterker nog, bij mijn eigen motoren doe ik het de helft van het aantal keren dat de fabriek het voorschrijft. Maar het blijft de keuze van de klant.
 
Klepspelingcontrole is bijna altijd zonde van het geld, bij elke motor.
Maar het is nog veel meer zonde als je het niet laat doen en je catastrofale motorschade oploopt. En dat gebeurt echt.
Ik zal mijn klanten nooit adviseren de klepspeling niet te laten controleren, maar als ze mij vragen wat ik zelf zou doen als het mijn motor zou zijn? Dan kan daar wel eens het antwoord uitkomen dat ik het zelf niet zou laten doen.
Sterker nog, bij mijn eigen motoren doe ik het de helft van het aantal keren dat de fabriek het voorschrijft. Maar het blijft de keuze van de klant.

Precies dit is de reden dat ik het hier vraag, ik ben ook van mening dat het aan de vroege kant is....
 
Wat zijn jullie ervaringen met klepspelingen bij de 30.000 km beurt?
En wat kost die beurt incl. klepspelingen checken tegenwoordig ongeveer?

Bij mijn vorige motoren (Aprilia's) ook een paar keer laten doen, maar die stonden vervolgens prima... beetje zonde dan....
bij mij stonden ze nog ruim binnen de marge
 
en het is kneiter veel werk om alle delen te verwijderen
samen met schoonzoon gedaan ( hij is auto en motor monteur )
 
Vanaf volgende week ben ik ook trotse eigenaar van een GT, dus ik meld me hierbij in dit topic. Hij is al helemaal zoals ik wil; met Akra en koffers. De afgelopen 5 jaar met veel plezier een Superduke R gereden :]. Vanaf nu op een Dikke KTM met wat meer comfort:)
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2024-01-19 om 11.08.28.png
    Scherm­afbeelding 2024-01-19 om 11.08.28.png
    1,2 MB · Weergaven: 0
Even een vraagje voor de kenners die er wat meer van weten:
Vanaf het 2019 model zit er een up en down quickshifter op i.p.v. alleen up bij de voorgaande modellen.
Maar op de laatste modellen, of gecombineerd met het techpack? , zit er een quickshifter plus op.
Wie weet wat precies die quickshifter plus te betekenen heeft ?
 
Vanaf volgende week ben ik ook trotse eigenaar van een GT, dus ik meld me hierbij in dit topic. Hij is al helemaal zoals ik wil; met Akra en koffers. De afgelopen 5 jaar met veel plezier een Superduke R gereden :]. Vanaf nu op een Dikke KTM met wat meer comfort:)
Vandaag in expo Brussel de 1390R kunnen bewonderen, maar van de GT nog niks kunnen vinden.
(Was ook geen "auto- en motor"salon zoals we die gewoon zijn, maar meer tuning & supercars etc.)
 
Even een vraagje voor de kenners die er wat meer van weten:
Vanaf het 2019 model zit er een up en down quickshifter op i.p.v. alleen up bij de voorgaande modellen.
Maar op de laatste modellen, of gecombineerd met het techpack? , zit er een quickshifter plus op.
Wie weet wat precies die quickshifter plus te betekenen heeft ?
Quickshifter+ is up and down. Kost ook weer extra volgens mij als het niet geactiveerd is.
 
Vanaf volgende week ben ik ook trotse eigenaar van een GT, dus ik meld me hierbij in dit topic. Hij is al helemaal zoals ik wil; met Akra en koffers. De afgelopen 5 jaar met veel plezier een Superduke R gereden :]. Vanaf nu op een Dikke KTM met wat meer comfort:)
Mooi! Team white ftw! Welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kr1s
De vraag is wat de plus inhoud
Let op: dit is geen fysiek product, maar een software pakket. Dit kan alleen worden uitgevoerd door de officiele KTM motordealer. Schakel nog makkelijker met Quickshifter Plus. Zorgt voor soepel en koppeloos schakelen. Deze functie past zich automatisch aan naar jouw rijstijl. Schakelen met hoge snelheid wordt zeer direct en soepel bij een lager tempo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan